קייליני: "הנבחרת נפלאה". החשש אומת: זאניולו בחוץ עד פברואר

הבלם התרגש מהקאמבק בנבחרת אחרי שנה: "לא הייתי מצליח לדמיין משחק טוב מזה". אינסינייה: "הוכחנו שבאנו לשלוט, יכולנו לכבוש עוד". קשר רומא שוב קרע את הרצועה אך שומר על אופטימיות: "אחזור בקרוב"

(גודל טקסט)

מאז מינויו של רוברטו מנצ'יני למאמן, נבחרת איטליה מרשימה מאוד. את קמפיין ליגת האומות הנוכחי פתחה הנבחרת בצליעה עם תיקו ביתי מאכזב נגד בוסניה (1:1) אך אמש (שני) השיגה ניצחון יוקרתי 0:1 על הולנד בחוץ בזכות שער של ניקולו בארלה, באותו מגרש באמסטרדם בו התגברה עליה בחצי גמר יורו 2000. מנצ'יני הפסיד רק פעמיים ב-21 משחקיו הראשונים, בדיוק כמו מרצ'לו ליפי שזכה במונדיאל ב-2006. רק מאמן אחד בהיסטוריה השיג רקורד טוב מהם כמאמן הנבחרת. מנצ'יני נתן הזדמנות למנואל לוקאטלי, קשר ססואלו, שהיה השחקן ה-25 שעורך הופעת בכורה באיטליה תחתיו.

בינתיים, לצד ההתלהבות, באיטליה חששו מאוד ממצבו של הקשר ניקולו זאניולו שנפצע בברך. הקשר, כזכור, רק התאושש מפציעה קשה מאוד בברכו השנייה."אני מקווה שזה שום דבר רציני", אמר מנצ'יני שהצהיר כי השחקן הרגיש טוב יותר וכבר לא היה נסער לאחר המשחק. שחקני הנבחרת הקדישו לו את הניצחון. הבדיקות נערכו הבוקר (שלישי) ובאיטליה דווח ("סקיי ספורטס איטליה") כי שחקנה של רומא סובל מקרע ברצועה וייעדר עד חודש פברואר. מחר הוא צפוי לעבור ניתוח.

זאניולו כתב באינסטגרם: "עבור האנשים הרבים ששאלו מה שלומי – ביצעתי הבוקר את הבדיקות שהראו כי אני סובל שוב מקרע ברצועה הצולבת, הפעם בברך שמאל. אני מודה לכולם, גם לאוהדי רומא וגם לאוהדים האחרים על התמיכה, אחזור בקרוב".

ובחזרה למשחק. לגבי הביצוע של הנבחרת, אין ספק שמנצ'יני מרוצה: "שיחקנו בצורה יוצאת דופן. היה עלינו להרוג את המשחק עוד קודם לכן אבל אנחנו מאושרים. עד לדקות האחרונות ההולנדים כלל לא סיכנו אותנו. אני מרוצה מהמנטליות, מההופעה באמסטרדם".

שחקני נבחרת איטליה חוגגים | Jeroen Meuwsen/BSR Agency/Getty Images

המערך והשיטה: "שיחקנו ב-4:3:3 קלאסי וזה עבד היטב, אנחנו רוצים להמשיך ככה. אתה לא מנצח 11 משחקים ברציפות בלי מנטליות חזקה וטקטיקה טובה. אנחנו סולידיים למדי. הנבחרות שניצחנו במוקדמות יורו 2020 לא היו ברמה של הולנד או גרמניה אבל הוכחנו את עצמנו היום".

לורנצו אינסינייה אמר: "הראינו שאנחנו כאן כדי להשתלט על המשחק. זו הייתה הופעה חזקה, הצגנו אופי. עשינו את מה שהמאמן ביקש, השגנו תוצאה שמגיעה לנו ואנחנו מאושרים. היינו מסוכנים בעיקר מצד שמאל והזזנו את הכדור היטב. בהחלט יכולנו לכבוש עוד שערים. בסוף היינו עייפים". הקשר דיבר על סגל הנבחרת: "בארלה צעיר אבל הוא מרגיש כמעט כמו וותיק".

בכלי התקשורת התעסקו בעיקר בפציעה ופחות בניצחון המרשים עצמו. "זניולו – זה מפחיד", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט". "איטליה ניצחה את הולנד אך התחושה היא חרדה". על המשחק נכתב: "ביצועים מעולים של הנבחרת. בארלה ניצח את הולנד, החבר'ה בכושר מצוין". "הלם עבור זאניולו", נכתב ב"קוריירה דלה ספורט". "איטליה, את יפה מאוד!", נכתב ב"טוטוספורט". "ניצחון מרהיב בהולנד בזכות קשרה של אינטר".

כותרות העיתונים באיטליה | צילום מסך: "גאזטה דלה ספורט", "טוטוספורט"

ג'ורג'יו קייליני שרשם משחק ראשון בנבחרת מזה למעלה משנה (סבל מפציעה לא פשוטה) התרגש וכתב באינסטגרם על הניצחון: "לא הייתי מצליח לדמיין תמורה טובה יותר (עבור משחק כזה). עלינו להמשיך ככה!". בעמדת הראיונות אמר: "התכוננו היטב למשחק. אנחנו כבר שנתיים ברמה הגבוהה ביותר. גברנו על נבחרת נהדרת. התגעגעתי לשחק במגרש גדול".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי