לא עוצר: רונאלדו הגיע ל-100 שערים בפורטוגל ב-0:2 על שבדיה

כריסטיאנו רונאלדו | JANERIK HENRIKSSON/TT NEWS AGENCY/AFP via Getty Images

הכוכב חזר בגדול: חלוץ יובנטוס שב מהפציעה בענק צמד מרהיב, כולל שער מושלם בכדור חופשי והישג היסטורי מרשים. צרפת גברה 2:4 על קרואטיה בשחזור המדויק של גמר מונדיאל 2018, קמאבינגה עלה להופעת בכורה

(גודל טקסט)

משחקי המחזור השני של דרג A בליגת האומות יצאו הערב (שלישי) לדרך, כאשר שני משחקים עמדו במוקד. מחזיקת התואר פורטוגל ניצחה 0:2 את שבדיה בהופעת ענק של כריסטיאנו רונאלדו, כאשר במקביל צרפת וקרואטיה סיפקו משחק קצבי בו אלופת העולם ניצחה 2:4 את סגניתה.

שבדיה – פורטוגל 2:0

פורטוגל אמנם הסתדרה במשחק הקודם ללא כריסטיאנו רונאלדו, אך הערב הכוכב הגדול ביותר שלה הראה שוב כמה קסם הוא מחדיר לאלופת אירופה. לאחר שהתאושש מעקיצת הדבורה שהשביתה אותו במחזור הקודם נגד קרואטיה, חלוץ יובנטוס פתח היום בהרכב של פרננדו סנטוס במטרה ברורה – להבקיע את שערו ה-100 במדים הלאומיים.

לצידו שיחק ז'ואאו פליקס, שרשם שער בכורה בנבחרת במשחק הקודם, וחוליית הקישור האטרקטיבית הרכיבה את ז'ואאו מוטיניו, ברונו פרננדש וברנרדו סילבה. מנגד, שבדיה הגיעה מאוכזבת אחרי ההפסד לצרפת במחזור הפתיחה, וניסתה ככל האפשר לעצור את מחזיקת התואר בשטוקהולם. בפועל, שום דבר לא יכול היה למנוע מרונאלדו לקבוע היסטוריה עבורו, כאשר שניות ספורות לפני הירידה למחצית הוא הגיע לרגע המיוחל עם סטייל – CR7 שלח כדור חופשי מדויק לשער של רובין אולסן ולא הותיר לו ברירה חוץ מלהוציא את הכדור מהרשת.

כריסטיאנו רונאלדו | David Lidstrom/Getty Images

יש לציין כי לפני הכדור החופשי השבדים נותרו בעשרה שחקנים לאחר גלישה לא אחראית של גוסטב סבנסון. במהלך המחצית השנייה המשחק נותר קצבי, אך חיכה למעשה לעוד רגע קסום אחד – בדקה ה-72 רונאלדו שוב הימם את אולסן, לאחר שבעט מ-16 מטרים כדור קשתי מושלם שעלה מעל השוער ונחת עמוק ברשת.

מהלך המשחק

דקה 44, שבדיה נותרה ב-10 שחקנים: אחרי שקיבל כרטיס צהוב בשלב מוקדם של המשחק, גוסטב סבנסון גלש בצורה לא אחראית לרגליו של מוטיניו וראה צהוב שני מוצדק.

דקה 45, פורטוגל עלתה ל-0:1! רונאלדו השיג את שערו ה-100! הכוכב נעץ כדור חופשי מושלם בחיבורים של רובין אולסן, על סף הירידה למחצית.

כריסטיאנו רונאלדו | David Lidstrom/Getty Images

דקה 72, פורטוגל עלתה ל-0:2! פליקס מסר לרונאלדו, שבאלגנטיות רבה סובב את הכדור את הכדור לרשת מ-16 מטרים והשלים צמד במשחק.

צרפת – קרואטיה 2:4

אחרי ההופעה הלא משכנעת נגד שבדיה במחזור הראשון, נראה היה שנבחרת צרפת תתקשה לכבוש שערים נגד קרואטיה כשהיא ללא קיליאן אמבפה, שנמצא אמש חיובי לנגיף הקורונה. בפועל, אלופת העולם וסגניתה הציגו משחק נהדר ב"סטאד דה פראנס" בשחזור המדויק של גמר מונדיאל 2018.

את מקומו של אמבפה תפס וויסאם בן יידר, שפתח בחלק הקדמי לצד אנטואן גריזמן ואנתוני מרסיאל. מנגד, הקרואטים פתחו עם חוליית התקפה הכוללת את איבן פרישיץ', אנטה רביץ' ואנדרה קראמריץ'. כבר אחרי כרבע של משחק האורחת היממה את כולם עם שער של דז'אן לוברן הבלם, שהכיע את הוגו לוריס בבעיטה חזקה. כאן בדיוק המשחק קיבל את הקצב שלו, ועד הירידה להפסקה צרפת השלימה מהפך עם שערים של גריזמן ומרסיאל, כשהאחרון קיבל עזרה מהשוער היריב.

שחקני נבחרת צרפת חוגגים | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

הקצב נשמר ובמחצית השנייה יוסיפ ברקאלו יצא למבצע אישי, השאיר את כל ההגנה בכחול מאחוריו וקבע 2:2. צרפת החלה להשתלט על המשחק, החזירה את היתרון בדקה ה-65 עם נגיחה של דאיו אופאמקאנו, שכבש שער בכורה בנבחרת, והקינוח של המשחק הגיע מרגליו של אולבייה ז'ירו, שדייק מהנקודה הלבנה לקראת הסיום. רגע משמעותי נוסף במשחק נרשם בדקה ה-63 כשאדוארדו קמאבינגה עלה להופעת בכורה במדי הטריקולור, בגיל 17 בלבד.

מהלך המשחק

דקה 17, 0:1 לקרואטיה! כדור קרן של ברוזוביץ' הגיע לרגלו של לוברן, והבלם הפציץ את השער של לוריס מזווית קשה ומצא את הרשת.

שחקני נבחרת קרואטיה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

דקה 43, צרפת השוותה ל-1:1: אלופת העולם השיגה את השוויון לאחר התקפה יפיפייה, בה כל שחקני החלק הקדמי מסרו בנגיעה אחת ביניהם ובסיום גריזמן כבש ממסירה של מרסיאל.

אנטואן גריזמן, וויסאם בן יידר, סטיבן אנזונזי | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

דקה 45+1, צרפת השלימה מהפך: עוד לפני הירידה להפסקה, בן יידר הוציא כדור רוחב לכיוונו של מרסיאל, החלוץ בעט לעבר העמוד והכדור פגע בגבו של השוער דומיניק ליבאקוביץ' וחדר לרשת.

אנתוני מרסיאל | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

דקה 55, קרואטיה חזרה ל-2:2: יוסיפ ברקאלו המחליף קיבל את הכדור מקובאצ'יץ' ופרץ לבדו לרחבה של צרפת, התגבר על קלמון לנגלה, דאיו אופאמקאנו ופרלאן מנדי במבצע אישי נהדר, וגם הצליח להכניע את הוגו לוריס.

יוסיפ ברקאלו | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

דקה 65, צרפת עלתה ל-2:3: כדור קרן של גריזמן הגיע במדויק לראש של אופאמקאנו, שעלה גבוה ונגח היטב לרשת.

דאיו אופאמקאנו | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

דקה 77, צרפת עלתה ל-2:4: אולבייה ז'ירו המחליף דייק מהנקודה הלבנה ללא בעיות וכבש את השער הרביעי של הטריקולור.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי