גריזמן השתווה לזידאן, דשאן מתגונן: "טבעי שיהיו קשיים"

צרפת לא נלחצה מפיגור וגברה 2:4 על קרואטיה, בדיוק כמו בגמר המונדיאל. המאמן ממשיך בקו שלושת הבלמים: "נמשיך לתרגל את השיטה, עדיף בעיות עכשיו מאשר ביורו". החלוץ כבש את שערו ה-31 בנבחרת, ציון דרך גם לז'ירו

(גודל טקסט)

קצת יותר משנתיים אחרי גמר המונדיאל, צרפת וקרואטיה נפגשו שוב, והמשחק הסתיים בדיוק באותה התוצאה כשהנבחרת של דידייה דשאן ניצחה שוב 2:4. זה לא היה פשוט עבור הצרפתים שנקלעו לפיגור אך גם ללא מספר שחקנים חשובים כמו קיליאן אמבפה ופול פוגבה, אותתו שמאגר הכשרונות שלהם בלתי נגמר. בחודש הבא תפגוש אלופת העולם את פורטוגל אלופת אירופה ותרצה לגמול לה על ההפסד בגמר 2016. זה יהיה מבחן רציני יותר עבור הצרפתים.

זה היה ערב של ציוני דרך. אוליבייה ז'ירו כבש את שערו ה-40 בנבחרת, רק אחד פחות ממישל פלאטיני הגדול שמדורג שני בטבלת המבקיעים. משחקו הבא בנבחרת יהיה המאה שלו. אנטואן גריזמן, שהיה מצוין עם שער ובישול, הבקיע את שערו ה-31 והשתווה לזינדין זידאן במקום החמישי. מעבר לכך, הבישול שלו היה ה-21 בנבחרת, כשרק תיירי הנרי עם 25 בישל יותר ממנו במדי הטריקולור במאה ה-21. הוגו לוריס השתווה למרסל דסאיי עם משחקו ה-116 בנבחרת כשרק תיירי הנרי (123) וליליאן טורהאם (146) מקדימים אותו.

שחקן הכנף של מנצ'סטר יונייטד התרגש ללבוש שוב את מדי הטריקולור. מרסיאל אמר: "הרבה זמן שלא נכללתי בסגל ורציתי מאוד להציג משחק טוב. הייתי מעורב במהלך של השער העצמי, בישלתי אחד נוסוף, ניצחנו ואני מאוד מרוצה. בתחילת המשחק לא נגענו מספיק בכדור כך שהיה לא פשוט אבל לאט לאט התחלנו להיות מסוכנים". מרסיאל סחט לא פחות מתשע עבירות, כשרק פרנק ריברי סחט יותר ממנו במדי הנבחרת מאז ספירת הנתונים (נגד אוקראינה לפני שבע שנים).

שחקני צרפת חוגגים | Xavier Laine/Getty Images

אדוארדו קמאבינגה ערך הופעת בכורה בנבחרת: "לעתים קרובות שיחקתי לצד שחקנים מבוגרים ממני ורכשתי בגרות מסוימת. קיבלו אותי בצורה טובה ואני מאושר, המשחק עבר ממש טוב. אני מקווה להיות כאן גם במשחקים הבאים. אני חייב כעת להתמקד שוב בקבוצתי, ראן". קמאבינגה היה השחקן הצעיר ביותר שמשחק (בגיל 17 ו-303 ימים בלבד) מאז מאוריס גאסטיגר בפברואר 2014.

דידייה דשאן סיכם: "שיחקנו טוב מלבד חצי השעה הראשונה בהן הקצב לא היה מספיק טוב וגם לא היינו מדויקים מספיק. ביצענו שבעה חילופים בין שני המשחקים ועדיין היינו טובים. זה טבעי שיש קשיים. צריך להמשיך לתרגל את המערך הזה (שלושה בלמים) כדי שנשתפר. צריכים שיהיו לנו קשיים. בכל מערך יש יתרונות וחסרונות. אני לא אומר שנשחק ככה אבל זה הזמן לבדוק את זה. עכשיו שיהיו קשיים עכשיו ולא במהלך היורו. אמרתי לשחקנים שלי שלחזור מפיגור במשחק כזה עוד לפני המחצית – זה מחמיא מאוד.

המאמן הגיב לביקורות של לאונרדו, המנהל המקצועי של פריז סן ז'רמן, שהתלונן על כך שהוא שמע מהתקשורת על כך שאמבפה חולה קורונה: "בסוף האימון, לאחר שהתברר שהתוצאה שלו חיובית, מיהרנו לבודד אותו משאר חברי הקבוצה. לוקח זמן עד שהתשובות מגיעות מהמעבדה. לצערי אחד העיתונאים מיהר לפרסם זאת".

"צרפת הפילה את קרואטיה ושוב הותירה אותה עם תחושת תסכול. היא נתנה ליריבה חצי שעה ואז נכנסה למשחק", נכתב ב"לאקיפ", שם החמיאו לגריזמן שכבש ובישל ובחרו בן למצטיין. "הוא שכח מהמשחק נגד שבדיה במהלכו היה ממוצע והחמיץ פנדל. כעת הוא שוב חזר להיות מכריע". ב"פראנס פוטבול" סיכמו: "בערב שהיה כמו רכבת הרים, צרפת הוציאה את המיטב נגד קרואטיה. למה לקח לנו 43 דקות ליהנות? כנראה שאלה השינויים. הקאמבק של מרסיאל היה טוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי