מי היה טוב יותר לפני גיל 22? ההבדלים בין אמבפה ורונאלדו

כריסטיאנו רונאלדו וקיליאן אמבפה | Johnny Fidelin/Icon Sport

צרפת תארח הערב את פורטוגל (21:45, ספורט4) ובכלי התקשורת מסתכלים על קרב הענקים: "אתגר חסר רחמים". השוואה בין הישגיו של אלוף העולם לבין מה שהשיג כוכבה של יובה באותה נקודת הזמן.

(גודל טקסט)

הערב (ראשון) לראשונה מאז גמר יורו 2016, תפגוש נבחרת צרפת את נבחרת פורטוגל (21:45, שידור ישיר בספורט4) במסגרת שלב הבתים בליגת האומות. בכלי התקשורת בצרפת סימנו את המשחק כקרב של שניים: קיליאן אמבפה וכריסטיאנו רונאלדו שיפגשו בפעם השלישית (ולראשונה במעמד הנבחרות, כמובן). "אתגר חסר רחמים" הייתה הכותרת של "לאקיפ".

בעונת 2017/18 הדיחה ריאל מדריד את פריז סן ז'רמן עם ניצחון כפול בשמינית גמר ליגת האלופות. הפורטוגלי כבש צמד במשחק בסנטיאגו ברנבאו (1:3) והוסיף שער נוסף בגומלין. כעת הצרפתי ירצה להיות הוא השחקן המכריע. רונאלדו, אגב, מעולם לא כבש בארבעה משחקיו נגד צרפת.

אמבפה, וזה לא סוד, מעריץ את רונאלדו ואף היו לו פוסטרים שלו בחדר. "הצרפתי שאב השראה מהקריירה של האגדה הפורטוגזית, אבל היום זה כבר היסטוריה. לאמבפה כבר אין אלילים ופוסטרים", נכתב. עוד נכתב בתקשורת בנוגע למשחק כי כל תוצאה לא תוכל לשנות את התחושות מהגמר לפני ארבע שנים (אז רונאלדו נפצע והוחלף בשלב מוקדם ואמבפה כמובן היה שחקן צעיר שאינו בסגל הנבחרת הבוגרת).

שער עיתון "לאקיפ" | צילום מסך: "לאקיפ"

בכלי התקשורת ערכו השוואה בין אלוף העולם שבחודש דצמבר יהיה בן 22, לבין רונאלדו בן ה-35 וחצי, או יותר נכון: מה השיג הפורטוגלי כשהיה בגילו של אמבפה. לרונאלדו יש יתרון במספר השערים בנבחרת. רונאלדו הגיע ל-15 כאלה בגיל 21 שנים ו-283 ימים, ואמבפה עשה זאת בגיל מבוגר יותר בשמונה ימים.

בכל הקשור לתארים, הרי שהצרפתי מנצח ובגדול. הוא זכה כבר בארבע אליפויות צרפת (ברציפות) ובגביע העולם בין היתר ובסך הכל בעשרה תארים במדי קבוצותיו ובנבחרת, בעוד רונאלדו הסתפק בזכייה בגביע האנגלי עם מנצ'סטר יונייטד ובגביע הליגה באותה נקודת הזמן.

בגיל 21 לאמבפה היו 103 שערים בכל הקריירה לעומת 27 בלבד של כריסטיאנו רונאלדו. כיום לצרפתי, חודשיים לפני גיל 22 – יש 134. לצרפתי היה יתרון ברור גם בליגת האלופות. הוא כבש 19 שערים במפעל היוקרתי ב-35 משחקים, בעוד רונאלדו כבש את שעריו הראשונים במפעל במהלך ה-1:7 המפורסם של מנצ'סטר יונייטד על רומא בגומלין רבע הגמר, כשהיה בן 22 וחודשיים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי