צפו בתקציר: 3:3 משוגע בין גרמניה לשווייץ, אוקראינה הדהימה את ספרד עם 0:1

ליגת האומות: בתום משחק אדיר, בו המאנשאפ רדפו אחרי השווייצרים, הנבחרות נפרדו בחלוקת נקודות. שער מדהים לגנאברי בעקב, כיבושים של ורנר והאברץ לא עזרו ליואכים לב וחניכיו. ציגנקוב הנחיל הפסיד ל"לה רוחה"

(גודל טקסט)

המחזור הרביעי של ליגת האומות יצא הערב (שלישי) לדרך, ובמוקד קיבלנו שני משחקים שסיפקו לנו תוצאות מפתיעות. גרמניה נפרדה ב-3:3 מאכזב משווייץ בתום משחק פשוט משוגע ובקצב נהדר, בעוד אוקראינה הדהימה את ספרד עם 0:1 מפתיע.

גרמניה – שווייץ 3:3

איזה משחק משוגע קיבלנו, כאשר הגרמנים המשיכו את היכולת הלא מרשימה מהתקופה האחרונה והביקורות על המאמן יואכים לב לבוודאי יימשכו גם בשבועות הקרובים. בעשר המשחקים האחרונים שלהם, המאנשאפט השיגו רק שלושה ניצחונות, ובהופעה ה-100 של טוני קרוס במדים הלאומיים הם יכלו לעלות לפסגת הבית, אך כעת שש נקודות במאזנם אחרי ארבעה משחקים. השווייצרים, מנגד, שיחקו מול הנבחרת היחידה מולה לא הפסידו עד כה בליגת האומות – וגם היום לא נכנעו, ואפילו היו קרובים לנצח, כאשר הגרמנים רדפו אחריהם לאורך ההתמודדות – אך הם השיגו את הנקודה השנייה בלבד שלהם.

כבר אחרי חמש דקות הגרמנים נקלעו לפיגור אחרי כיסוי פשוט נוראי בהגנה, ומריו גברנוביץ', שהיה פשוט חופשי לחלוטין בתוך הרחבה, בעט לרשת מקרוב. שווייץ לא הייתה רחוקה מלכבוש את השני לאחר מספר טעויות נוספות בהגנת המאנשאפט, שהמשיכו להתקשות. אבל זה היה באוויר, ובסוף שווייץ גם השיגה את ה-0:2 אחרי מתפרצת מושלמת, בסיומה רמו פרוילר סיפק צ'יפ פנטסטי מעל מנואל נוייר בדקה ה-27.

טימו ורנר | Matthias Hangst/Getty Images

שתי דקות בלבד לאחר מכן גרמניה צימקה ל-2:1 משער מצוין של טימו ורנר, ומהרגע הזה המאנשאפ החלו לשלוט במשחק וללחוץ. בדקה ה-55 הם גם השוו ל-2:2 עם שער יפה של קאי האברץ, אך שתי דקות בלבד לאחר מכן שווייץ עלתה ל-2:3 והחזירה לעצמה את היתרון מביצוע יפה של גברנוביץ', שהשלים צמד. חשבתם שהטירוף נגמר? לא ולא, כי בדקה ה-60 הגיע השער היפה במשחק, כשוורנר מצא את סרג' גנאברי ברחבה והאחרון בבעיטה יוצאת מן הכלל עם העקב השווה ל-3:3.

הרכבים

גרמניה: מנואל נוייר, ג'ושוע קימיך, לוקאס קלוסטרמן, מתיאס גינטר, אנטוניו רודריגר, רובין גוסנס, טוני קרוס, לאון גורצקה, סרג' גנאברי, קאי האברץ, טימו ורנר.

שווייץ: יאן זומר, סילבן וידמר, פביאן שאר, ניקו אלבדי, ריקרדו רודריגס, סטיבן צובר, גרניט ג'אקה, רמו פרוילר, ג'רדאן שאקירי, האריס ספרוביץ', מריו גברנוביץ'.

מהלך המשחק

דקה 5, שוויץ עלתה ל-0:1: גרמניה בהלם. רמו פרוילר היה בתוך רחבת המאנשאפט בצדה הימני והעביר מסירת רוחב שטוחה למריו גברנוביץ', שהיה חופשי אחרי כיסוי נוראי של ההגנה, ומקרוב בעט לעבר השער, הכדור שלו עבר בין הרגליים של מנואל נוייר וחדר לרשת.

שחקני נבחרת שווייץ חוגגים | Federico Gambarini/picture alliance via Getty Images

דקה 27, שווייץ עלתה ל-0:2: השווייצרים המשיכו להיות עדיפים ומסוכנים מול ההגנה הגרמנית שפשוט לא הייתה קיימת, וגם הכפילו את היתרון במתפרצת מושלמת, שעברה דרך שאקירי, המשיכה להאריס ספרוביץ' באגף השמאלי אשר העביר כדור רוחב שטוח אל תוך הרחבה ורמו פרוילר בצ'יפ פנטסטי מעל נוייר הכפיל את היתרון.

שחקני נבחרת שווייץ חוגגים | Martin Rose/Getty Images

דקה 29, גרמניה צימקה ל-2:1: זה היה מהיר. טימו ורנר בשער קצת מוזר לקח את הכדור ממרכז המגרש 30 מטרים מהשער, התקדם, חדר לרחבה ומהפינה השמאלית שלה שלח כדור שטוח ומדויק לפינה הרחוקה ולרשת בעוצמה חלשה, השוער יאן זומר יכל להגיב טוב יותר ונכנע.

טוני קרוס חוגג עם טימו ורנר | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

דקה 55, גרמניה השוותה ל-2:2: הקאמבק הושלם. פביאן שאר, בלם שווייץ, איבד כדור אחרי מסירה רעה שנבלמה על ידי קאי האברץ, שחדר לרחבה ובסיומת נפלאה מול השוער קבע שוויון.

קאי האברץ חוגג עם טוני קרוס | Federico Gambarini/picture alliance via Getty Images

דקה 57, שווייץ עלתה ל-2:3: איזה טירוף! הקצב המשוגע נמשך, והשווייצרים לא מתכוונים לוותר. האריס ספרוביץ' הגיע למצב של אחד על אחד מול נוייר, שהדף, אך הכדור הגיע עד לגברנוביץ' שמתוך הרחבה בעט כדור בעוצמה אדירה ומכל הלב אל הרשת והחזיר את היתרון לאורחים.

מריו גברנוביץ' חוגג | Martin Rose/Getty Images

דקה 60, גרמניה השוותה ל-3:3: המאנשאפט לא מוותרים, הטירוף נמשך עם השער היפה במשחק. טימו ורנר מסר כדור רוחב מצד ימין לעבר סרג' גנאברי שהיה בתוך הרחבה, ובעיטה יוצאת מן הכלל עם העקב הכניע את יאן זומר וקבע שוויון.

סרג' גנאברי | Federico Gambarini/picture alliance via Getty Images

דקה 90+3, שווייץ נותרה בעשרה שחקנים: פביאן שאר ביצע עבירה מחוץ לרחבה על יוליאן דראקסלר, קיבל כרטיס צהוב שני והורחק.

אוקראינה – ספרד 0:1

רק לפני חודש שתי הנבחרות נפגשו והספרדים השיגו 0:4 קליל, אך הפעם הדברים הלכו הרבה יותר קשה ואוקראינה השיגה ניצחון יקר, נותרה במקום השלישי בטבלה עם שש נקודות – מספר זהה לזה של גרמניה ונקודה אחת בלבד פחות מגרמניה, כך שהיא עוד עשויה לסיים במקום הראשון. ספרד המשיכה ביכולת המאכזבת מה-0:1 על שווייץ, שם אמנם ניצחה, אך לא הרשימה, וכעת גם נכנעה בפעם הראשונה בקמפיין ולואיס אנריקה צריך לעשות חושבים אחרי שנבחרתו לא הפסיקה להחטיא במשחק ולבסוף ספגה.

ספרד פתחה בלחץ שגבר וגבר וחיפשה את היתרון. ה"לה-רוחה" הראו עליונות מוחלטת, אך לא הצליחו למצוא את הרשת במחצית הראשונה שהסתיימה ב-0:0. בפתיחת המחצית השנייה, דווקא אוקראינה החלה ללחוץ וגם דרשה פעמיים שהשופט ישרוק לה לפנדל, אך הוא בחר להתעלם. ספרד חזרה לעניינים אחרי כרבע שעה של כדורגל במחצית השנייה, אך פעם אחר פעם לא הצליחה לייצר מצבים מספיק איכותיים בכדי לפגוש את הרשת. ואז, בדקה ה-76, ויקטור ציגנקוב מצא את הרשת עם בעיטה מדויקת אחרי מתפרצת מושלמת והכריע את המשחק לטובת אוקראינה.

סרחיו ראמוס נאבק עם רומן ירמצ'וק | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 76, אוקראינה עלתה ל-0:1: הספרדים בהלם. מתפרצת מושלמת של המארחת הסתיימה בשער של ויקטור ציגנקוב, שקיבל כדור מצוין מאנדריי ירמולנקו ובבעיטה פנטסטית הכניע את דויד דה חאה.

ויקטור ציגנקוב חוגג | Quality Sport Images/Getty Images

תוצאות נוספות

אזרבייג'ן – קפריסין 0:0
לטביה – מלטה 1:0
מונטנגרו – לוקסמבורג 2:1
איי פארו – אנדורה 0:2
ליכטנשטיין – סן מרינו 0:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי