"לצפות במגווייר זה כמו להסתכל על תאונה שכולם מחכים שתקרה"

בלם מנצ'סטר יונייטד ונבחרת אנגליה הורחק כבר אחרי חצי שעה בהפסד לדנמרק והמשיך את פתיחת העונה האיומה: "הוא נראה חסר ביטחון, עובר תקופה אומללה וזה קשה לצפייה". קיין לא דואג: "זו הכנה טובה ליורו"

(גודל טקסט)

מה לא עבר הקיץ על הארי מגווייר? כמעט חודשיים אחרי שנעצר ביוון בעקבות תקרית אלימה והופעות מביכות אפשר לומר במדי מנצ'סטר יונייטד במחזורי פתיחת הפרמיירליג, אמש (רביעי) הוא ספג שני כרטיסים צהובים ואדום כבר אחרי 31 דקות בוומבלי, במשחק שהסתיים בהפסד של אנגליה 1:0 לדנמרק.

"פתיחת עונה איומה להארי מגווייר", נכתב ב-BBC על הופעתו של הבלם, וגם חברו להגנה קייל ווקר לא יצא נקי אחרי שביצע פנדל מיותר כבר בדקה ה-34, מה שלמעשה סידר לכריסטיאן אריקסן את שער הניצחון בהופעתו ה-100 בדנמרק. בעקבות ההפסד, אנגליה ירדה למקום השלישי בבית בו נמצאות גם בלגיה ואיסלנד.

"מגווייר נראה חסר ביטחון לחלוטין", נכתב בנוסף, "נשמה אבודה, כמו תאונה שכולם מחכים שתקרה – והיא קרתה. היה מאוד קשה לצפות בזה". רק נזכיר כי מדובר בבלם שנרכש תמורת 80 מיליון ליש"ט ואולי השחקן שהצוות המקצועי בנבחרת בראשות גארת' סאות'גייט האמין בו יותר מכל אחד אחר, כך שאכן מדובר במפלה שבממלכה מתקשים לראות או לעכל.

הארי מגווייר
הארי מגווייר | Nick Potts/PA Images via Getty Images

גם ב"סקיי ספורט" לא ריחמו על הבלם של השדים האדומים: "זה ערב שהוא ירצה לשכוח. התקופה האומללה שלו נמשכת". מגווייר קיבל את הציון 3 מתוך 10 ונכתב בנוסף: "הוא ביצע עבורה מכוערת על פולסן כבר אחרי חמש דקות וכבר אחרי חצי שעה מצא את עצמו בחוץ. תוקפה אומללה עוברת עליו".

סאות'גייט, למרות הכל ולא במפתיע, הגן על מגווייר: "זה נכון שהוא עובר תקופה קשה, אבל אלה ימים שבהם לומדים הרבה על עצמך. אתה לומד מי נמצא שם לצדך בזמנים קשים והוא אחד שיידע לעבור את זה, הוא יהיה שחקן טוב יותר ובן אדם חזק יותר. זה נכון שלשחק ב-10 שחקנים עלה לנו במשחק, אבל אנחנו לגמרי מגבים אותו ותומכים בו".

מגווייר לא היה היחיד שהורחק בכרטיס אדום, מכיוון שאנגליה איבדה גם את המגן הצעיר ריס ג'יימס מצ'לסי, שמיד לאחר שריקת הסיום ספג גם כן כרטיס אדום בעקבות דברים שאמר לשופט: "הוא שחקן צעיר וזה משהו שהוא יצטרך לדעת שלא מקובל עלינו", אמר עליו סאות'גייט. ג'יימס בן ה-20 הורחק למעשה במשחקו הראשון בהרכב נבחרת אנגליה והוא הראשון בתולדות שלושת האריות שזה קרה לו.

בכלל, ההפסד 1:0 לדנמרק היה בסך הכל השלישי של אנגליה מתוך 50 המשחקים הרשמיים האחרונים שערכה על אדמתה. בפעם הקודמת זה קרה לה בספטמבר 2018 נגד ספרד וקודם לכן ב-2007 נגד קרואטיה.

הארי קיין, שפתח למורת רוחו של מאמנו בטוטנהאם, ז'וזה מוריניו, סיכם: "זה מאוד מאכזב להפסיד, אבל אני גאה בחברים שנלחמו ב-10 שחקנים. הכרטיס האדום שינה את המשחק, גם היה פנדל רך ואנחנו לא ניצלנו את המצבים שלנו. אני גאה בגישה של כולם, גם בריס – הוא בטוח ילמד מהאדום הזה אחרי שהוכיח שהוא נתן מעצמו 120 אחוז ופעל מהלב. אלה לא דברים שצריכים לקרות, אבל זה נבע מתסכול. בסך הכל זו הייתה עוד הכנה נהדרת ליורו".

הארי קיין
הארי קיין. "הכנה טובה ליורו" | Toby Melville – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי