לואיס אנריקה: "אם היינו מקבלים פנדל שלישי, סרחיו ראמוס היה בועט"

מאמן נבחרת ספרד סיפק הצהרה מעניינת אחרי שהבלם החמיץ את שתי ההזדמנות מול יאן זומר השווייצרי ב-1:1 בבאזל ואמר לקראת המשחק על העלייה לפיינל פור ליגת האומות נגד גרמניה: "זה לא רע להיות תלוי בעצמך"

(גודל טקסט)

ספרד לא רגילה למצוא את עצמה אחרי חמישה משחקים עם שני ניצחונות בלבד, אבל אמש (שבת) בשווייץ היא כבר הייתה במרחק דקות בודדות מהפסד. למזלה, ג'רארד מורנו סחט 1:1 בדקה ה-89, אחרי שסרחיו ראמוס – במשחקו בו הפך לאירופי עם הכי הרבה הופעות בינלאומיות – החמיץ שני פנדלים!

סרחיו ראמוס כבש את כל 25 הפנדלים האחרונים שבעט עד שהגיע אמש לאצטדיון בבאזל, יותר נכון עד שניצב מולו השוער יאן זומר שפעמיים זיהה לאן הבלם בועט ואחרי שבפעם הראשונה הדף את הכדור בקצות האצבעות לקרן, את הכדור השני הוא כבר קלט.

כאמור ספרד עם שני ניצחונות בלבד בחמשת המשחקים הראשונים בליגת האומות והמשמעות היא שעליה לנצח את גרמניה ביום שלישי באצטדיון האולימפי בסביליה, אחרת יהיו אלה המאנשפט שיסיימו בפסגת הבית בליגת האומות.

סרחיו ראמוס
יאן זומר קולט את הפנדל השני של סרחיו ראמוס | Harry Langer/DeFodi Images via Getty Images

המאמן לואיס אנריקה כלל לא מודאג מכך והצהיר: "זה לא רע להיות תלוי בעצמך במחזור הסיום. כדורגל זה ספורט נפלא והרבה פעמים אין בו צדק, אבל לפחות הצופים נהנו ממשחק מאוד מרתק שהיה לנו. ספגנו בבעיטה הראשונה של שווייץ לשער והצלחנו להשוות, עכשיו הכל יוכרע ביום האחרון".

כאמור, הבלם סרחיו ראמוס לא רק החמיץ שני פנדלים, אלא גם רשם את הופעתו ה-177 ובכך עקף את השוער ג'אנלואיג'י בופון והפך לשחקן האירופי עם הכי הרבה הופעות אי פעם. לכך לואיס אנריקה לא התייחס הפעם, אבל כן הייתה לו הצהרה בכל הנוגע לבלם: "אי אפשר לבקר שחקן שהחמיץ שני פנדלים אחרי שכבש 25 בעיטות רצופות. זו בדיחה. אם היינו מקבלים פנדל שלישי במשחק, הוא היה בועט גם אותו".

סרחיו ראמוס
אחרי 25 פנדלים ברצף, מותר לו להחמיץ | Harry Langer/DeFodi Images via Getty Images

בסיבוב הראשון במשחק בגרמניה, הצליחה ספרד להשוות בדקה ה-95 משער של חוסה לואיס גאיה, שער שלמעשה השאיר אותה בחיים ולואיס אנריקה הודה: "גם במשחק בגרמניה היה קשה והצלחנו להציל נקודה ברגע האחרון והמצב עכשיו ברור – ניתן לשחקנים לנוח וזה גם מה שאמרתי להם בחדר הלבשה. מבחינתנו, המשחק בשווייץ היה כמו רבע הגמר וכך יהיה גם נגד גרמניה, כי אם ננצח נהיה בפיינל-פור".

אגב, עושה רושם שלואיס אנריקה כלל לא שם לב ששווייץ נותרה ב-10 שחקנים ב-17 הדקות האחרונות של המשחק, בעקבות הפנדל השני, ונראה שגילה על כך רק דרך שאלות העיתונאים אחרי המשחק. למעשה, במסיבת העיתונאים הוא נשאל על כך שרק ההרחקה סייעה לספרד להעביר הילוך ולהשוות ובתגובה הוא שאל "הרחקה?".

ג'רארד מורנו
ג'רארד מורנו. כבש מול 10 שחקנים | FABRICE COFFRINI/AFP via Getty Images

בתוך כך, במהלך היום יעבור סדרת בדיקות הקשר סרחיו בוסקטס, שביקש להתחלף בדקה ה-73 בעקבות פציעה. שחקן ברצלונה סבל לאחרונה מבעיות בברכו השמאלית ומדובר בחדשות מדאיגות שמגיעות מבאזל עבור הקטלונים.

חברו לקבוצה, סרג'י רוברטו ניסה לשדר אופטימיות: "ספגנו שער מהבעיטה היחידה לעברנו במחצית הראשונה ובמחצית השנייה יצרנו מצבים, החמצנו פנדלים, עשינו הכל…הכל תלוי בנו נגד גרמניה ואני לחלוטין תומך ומאמין בכל מי שכאן".

גם החלוץ ג'רארד מורנו, כובש שער השוויון, משוכנע שהכל תלוי בהם: "אם נשחק ככה נגד גרמניה, אני בטוח שנבקיע שערים. שיחקנו מצוין ובכלל לא צריך להסתכל על זה שהחמצנו פנדלים, היינו דומיננטיים וככה אנחנו רוצים להיראות גם נגד גרמניה. אני מאמין בכל החבורה שפה ומשוכנע שנעשה את זה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי