לראשונה אחרי חמש שנים: פורטו זכתה באליפות

פורטו חוגגת
פורטו חוגגת | Gettyimages

הדרקונים זכו בתואר בפעם ה-28 בתולדות המועדון, הודות ל-0:0 בדרבי של ליסבון בין ספורטינג לבנפיקה. תואר ראשון למועדון מאז האליפות ב-2012/3

קבוצות: פורטו
(גודל טקסט)

תסריט אחד בלבד היה מעניק הערב (שבת) לפורטו את האליפות ה-28 בתולדותיה והראשונה אחרי חמש שנים – אם ספורטינג ליסבון ובנפיקה ייפרדו בחלוקת נקודות. ואכן, המדורגות שנייה ושלישית לא מצאו את הרשת, סיימו ב-0:0 והדרקונים שוב אלופי פורטוגל, לראשונה מאז 2012/3, יחגגו זאת כבר מחר במשחק הבית מול פיירנסה (22:15).

לפורטו שבמקום הראשון 82 נקודות לאחר 32 מחזורים, אלא שהדרבי של ליסבון בין ספורטינג לבנפיקה הסתיים הערב ב-0:0 והמשמעות היא ששתיהן עם 77 נקודות כל אחת במקומות 2 ו-3, בנפיקה שנייה בשל הפרש שערים עדיף משמעותית, ולאור העובדה שלכל אחת רק 90 דקות לסיום העונה הן לא יוכלו לעקוף את פורטו.

CAMPEÕES CAMPEÕES CAMPEÕES CAMPEÕES CAMPEÕES #nascidosparavencer#fcportopic.twitter.com/w2YAhfnllN

— FC Porto (@FCPorto) May 5, 2018


במחזור הסיום ביום ראשון הבא תארח בנפיקה את מוריירנסה ומריטימו תארח את ספורטינג, מחזור שרק בסיומו נדע מי מהן תסיים שנייה ותעפיל לליגת האלופות. בראגה הרביעית עם 75 נקודות, תקווה למעידה של שתיהן כדי אולי לגנוב את המקום השני משום מקום.

פורטו זוכה באליפות בצורה מרשימה, כשבמאזנה 26 ניצחונות, ארבע תוצאות תיקו ושני הפסדים. היא הבקיעה 79 שערים וספגה 17 בלבד. בנפיקה כבשה גם כן 79 שערים, אך שיחקה הערב וספגה 22 שערים. ספורטינג, לצורך הדוגמא, ספגה גם היא 22 שערים ב-33 משחקים, אבל כבשה רק 62.


איקר קסיאס. יעזוב את פורטוגל עם תואר (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי