בראשון: ארסנל, צ'לסי וסיטי ינסו להעפיל לחצי גמר הגביע

גווארדיולה ושחקניו יתארחו בניוקאסל, התותחנים בשפילד והאם הבלוז ימשיכו במומנטום גם על חשבון לסטר? שידורים ישירים בספורט1

(גודל טקסט)

המחזור ה-32 בפרמיירליג ייפתח כבר היום (שבת, 14:30 בספורט1), אבל במקביל ייצאו לדרך גם משחקי רבע גמר הגביע האנגלי. הערב ייערך המפגש הראשון בשלב שמונה האחרונות כאשר מנצ'סטר יונייטד תתארח אצל נוריץ' (19:25 בספורט1), אבל שלושת המשחקים הנותרים ייערכו מחר ויועברו בשידור ישיר בחבילת הערוצים של ספורט1.

שפילד יונייטד – ארסנל (15:00, ישיר בספורט1)

הפתעת העונה בפרמיירליג לא חזרה בצורה האופטימלית, בלשון המעטה, משלושה חודשי פגרה. הקבוצה של כריס ווילדר, כידוע מי שרק עלתה לליגה הבכירה בקיץ האחרון, הייתה בתמונת הכרטיס לליגת האלופות, אבל אחרי 0:0 נגד אסטון וילה ושתי תבוסות שנחלה, 3:0 גם מניוקאסל וגם ממנצ'סטר יונייטד, היא תנסה לשמור לפחות על כרטיס לליגה האירופית ובמקביל תיאבק על הגביע.

אלא ששפילד תארח מחר את אחת מיריבותיה הגדולות על הכרטיס לאירופה דרך הליגה, ארסנל שכלל לא הפסידה תחת מיקל ארטטה ב-2020 (להוציא משחק נגד אולימפיאקוס שבתום הארכה הוביל להדחתה מהליגה האירופית), אבל גם היא מאז הפגרה נראית רע ואחרי הפסדים למנצ'סטר סיטי ולברייטון שבה למסלול הניצחונות עם 0:2 על סאות'המפטון שלשום.

בפרמיירליג, ארסנל כבר נצמדה לשפילד ובין השתיים מפרידה נקודה אחת בלבד ועבור התותחנים זו הזדמנות פז לא רק להעפיל לחצי גמר הגביע, אלא גם להוציא את כל הרוח מהמפרשים של שפילד לקראת ששת מחזורי סיום העונה בפרמיירליג. שפילד עברה בגביע עד כה רק קבוצות מליגות נמוכות, בעוד ארסנל הדיחה את לידס שבדרך חזרה לפרמיירליג וניצחה בבורנמות' בינואר האחרון. לסגל התותחנים ואולי גם להרכב ישוב דויד לואיז, שהאריך את חוזהו השבוע בעונה נוספת, ולרשות ארטטה אמור לעמוד גם קיירן טירני.

דויד לואיז
דויד לואיז | Peter Powell/Pool via Getty Images

לסטר – צ'לסי (18:00, ישיר בספורט1)

המשחק המרכזי של רבע גמר הגביע האנגלי. צ'לסי, שניצחה ביום חמישי את מנצ'סטר סיטי והכתירה רשמית את ליברפול לאלופה, עשתה באותו ערב צעד משמעותי לעבר הבטחת מקום בטופ 4 שמעניק את הכרטיס לליגת האלופות וכעת היא מקווה לנצל את המומנטום כדי להבטיח מקום בין ארבע האחרונות בגביע.

פרנק למפארד עשוי לערוך מספר שינויים בהרכב, כך שתמי אברהם נמצא בתמונת ה-11 אחרי שסופסל לטובת אוליבייה ז'ירו מאז חזרה הליגה מפגרה ארוכה. לעומת זאת, ברנדן רוג'רס לא הצליח להשיב את לסטר למסלול הניצחונות ובעשרת הימים מאז ששבה הפרמיירליג, "השועלים" סיימו פעמיים בתיקו, תחילה נגד ווטפורד (1:1, שני שערים בתוספת הזמן) ובשלישי סיימו בבית ב-0:0 מאכזב מול ברייטון. העונה במסגרת הליגה נפרדו לסטר וצ'לסי פעמיים בתוצאות תיקו – אבל מה שבטוח, מחר תושג הכרעה.

ססאר אספיליקווטה, כריסטיאן פוליסיק
ססאר אספיליקווטה, כריסטיאן פוליסיק | Catherine Ivill/Getty Images

ניוקאסל – מנצ'סטר סיטי (20:30 בספורט1)

סטיב ברוס, מנג'ר המגפייז, עם ניצחון 0:3 מוחץ על שפילד ו-1:1 נגד אסטון וילה בקרב תחתית בעשרת הימים האחרונים, תוצאות שהקפיצו את הקבוצה במעלה הטבלה ואפשרו לה לפתוח יתרון דו ספרתי מהקו האדום, הפרש שיספיק לה כדי להישאר בליגה. ובמומנטום כה חיובי וכשהיא נטולת דאגות, תנסה ניוקאסל להדהים את האלופה היוצאת.

מנצ'סטר סיטי רק שלשום נכנעה בלונדון 2:1 למנצ'סטר סיטי ואיבדה רשמית את התואר "האלופה המכהנת" אחרי חודשים ארוכים בהם לליברפול היה יתרון היסטורי בפסגה וביום חמישי היא תארח את ליברפול למה שאמור היה להיות "משחק העונה", אך ייתכן שכעת ייזכר רק בשל מסדר כבוד שהיא תערוך למייטירדס, בכפוף לאישור הפרמיירליג בעקבות הקורונה.

מאט ריצ'י בספק בשורות ניוקאסל ורק מחר תתקבל החלטה לגביו, בעוד גווארדיולה, שבשני המשחקים האחרונים ביצע שמונה שינויים בהרכב ולאחר מכן שישה מאותה רוטציה רחבה, צפוי גם מחר לבצע שינויים רבים ונראה כי גבריאל ז'סוס יפתח בחוד ולסגל עשוי לשוב פיל פודן הצעיר, שהצטיין ב-0:5 המוחץ על ברנלי ונעדר נגד צ'לסי בעקבות פציעה קלה.

גבריאל ז'סוס
גבריאל ז'סוס | Paul Childs/Pool via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי