לא בשם האב: קספר שמייכל גאה בלסטר

לא רוצה לשבת על הספסל ולא רוצה להיות רק הבן של
לא רוצה לשבת על הספסל ולא רוצה להיות רק הבן של | צילום: Gettyimages

במקום ללכת במסלול של אביו ולעמוד בשער יונייטד, הבן בחר בדרך אחרת

(גודל טקסט)

קספר שמייכל שיחק בקריירה שלו עד כה שני משחקים נגד מנצ'סטר יונייטד, ובשניהם הוא ניצח. השני נערך לפני שנה, כאשר לסטר חזרה מפיגור 3:1 לנצחון 3:5 מזהיר בזכות ארבעה שערים תוך 21 דקות והרסה את ההופעה הטובה ביותר של אנחל די מריה במדי השדים האדומים. את זה כולכם זוכרים.

 

אבל מה עם הקרב הראשון? ובכן, היה זה הדרבי של מנצ'סטר באוגוסט 2007, וסיטי גברה על יונייטד 0:3 במחזור השלישי של העונה. השוער הדני שמר אז על רשת נקיה במשחק שלישי ברציפות, ובפתיחת עונה מזהירה בהדרכת המאמן השבדי סוון גוראן אריקסון.

 

 

לאוהדי יונייטד זה עלול להישמע מוזר. הרי פטר שמייכל, מגדולי השוערים של יונייטד בכל הזמנים, עבר מברונדבי לאולד טראפורד כאשר קספר היה 4. הבן גדל כאוהד השדים האדומים, וחווה כילד את כל ההצלחות של אביו על הדשא, תוך שהוא מכיר מקרוב גם את חבריו לקבוצה. ואולם, שמייכל האב עזב את יונייטד אחרי שזכה בטרבל ההיסטורי ב-1999, בתום 393 משחקים בכל המסגריות, והמשיך לספורטינג ליסבון. כאשר התגעגע לאנגליה, הוא שב לאסטון וילה, וסיים את הקריירה דווקא במדי מנצ'סטר סיטי. באופן טבעי, קספר הלך איתו לכל מקום, וכך הגיע גם לאקדמיה של סיטיזנס, בה נחשב לשוער עתיד מבטיח.

 

פטר שמייכל לובש את המדים הלא נכונים בדרבי (gettyimages)

 

למעשה, קספר חתם על חוזה ארוך טווח בסיטי בשעה שפטר עדיין עמד בין הקורות. כאשר האב פרש ב-2004, היה צפוי הבן להחליף אותו תוך זמן קצר, אולם התברר שהציפיות היו גבוהות מדי. או אולי בצוות המקצועי לא רצו לזרוק אותו מוקדם מדי למים העמוקים. כך או כך, החל השוער הצעיר לנדוד בהשאלות, וקיבל הזדמנות קצרה רק כאשר אריקסון חתם בקבוצה בקיץ 2007.

 

שמייכל היה אז בן 20, ואחרי ההצלחה במחזורים הראשונים, במיוחד בדרבי, האמין שייצא לדרך חדשה. אלא שהגורל רצה אחרת. סיטי החזירה מהשאלה את ג'ו הארט הצעיר, ועתידו של הדני שוב היה מעורפל מאוד. הוא יצא להשאלות חדשות. בשלב זה הוא כבר הבין שכדאי לחפש את מזלו במקום אחר, והיה זה דווקא אריקסון שהציע אלטרנטיבה משונה למדי.

 

השבדי, שעזב את סיטי ב-2008, חתם לאחר מכן בפרויקט הראוותני, בגיבויו של בעלים עשיר, של נוטס קאונטי מהליגה הרביעית. ההרפתקה הזו התבררה כקצרה במיוחד – המשקיעים ברחו והקבוצה קרסה. כפי שהעיד בדיעבד שמייכל עצמו, "בהתחלה טסנו למשחקי חוץ במטוס, ואחר כך כבר לא היה כסף לאוטובוס". ובכל זאת, המעבר הביזארי הזה לתחתית הדירוג עשה לו רק טוב. הוא השתחרר מסיטי וגם לא נאלץ להתמודד עם ההשוואות לאביו על בסיס יומי.

 

נאלץ להתחיל בנדודים עם חזרתו של הארט מהשאלה. שמייכל והאנגלי (gettyimages)

 

הדרך למעלה הייתה לא פשוטה. לידס, קבוצה השרויה במשברים תמידיים, החתימה את שמייכל ב-2010 והעניקה לו ניסיון יקר בליגת המשנה, אך גם דאגה לשחררו כעבור שנה למורת רוחו. גם השינוי הזה פעל בסופו של דבר לטובת השוער. הדני מצא לפני ארבע שנים בית חם בלסטר, ומאז לא התחשק לו לעזוב, גם אם ההצעות לא חסרו.

 

המנג'ר נייג'ל פירסון נהג לומר: "קספר מתמודד מצוין עם ההשוואות לפטר, אבל מבחינתי הוא שחקן ואדם בפני עצמו. אני שופט אותו לפי יכולותיו". עם הזמן, גם אחרים למדו להעריך את הדני. כבר לפני שנתיים עשה מנג'ר האל סיטי סטיב ברוס, חברו הקרוב של שמייכל האב, להביא אותו לקבוצתו.

 

"אני צופה מהצד כאבא גאה", אמר אז פטר, "סטיב מכיר את קספר מאז היה ילד קטן, אבל אני לא רוצה להתערב. ההחלטה תהיה שלו". הבן החליט להישאר במועדון היחיד שתמיד האמין בו, וצדק. בעונת 2013/14 עלתה לסטר לפרמייר-ליג מהמקום הראשון, עם 43 שערי חובה בלבד ב-46 משחקים. לשוער המצטיין היה חלק ניכר בהצלחה המסחררת.

 

יכול לזקוף לעצמו חלק ניכר בהעפלה לפריימר ליג. קספר ושחקני לסטר חוגגים (gettyimages)

 

בשלב זה נכנסו לתמונה גם הקבוצות הגדולות. לפי הדיווחים באנגליה, ארסנל ומילאן היו מעוניינות בשמייכל כשוער משנה, וגם מנצ'סטר יונייטד גיששה. מעבר לאולד טראפורד היה יכול להיות פיקנטי מאוד, אך הדני הבין היטב את שני החסרונות הבולטים – הוא לא רצה לשבת על הספסל, וגם ממש לא רצה להיות שוב אך ורק הבן של פטר.

 

שמייכל הצעיר היה נלהב להוכיח את עצמו על הבמה הגדולה לבד, והוא עשה זאת בגדול. פרט לשבר בכף רגלו שהשבית אותו למשך 3 חודשים באמצע העונה שעברה, הוא הפגין יכולת נהדרת, והייתה לו עבודה מרובה מאוד בגלל ההגנה הרעועה של השועלים. בסופו של דבר, הם נכנסו לכושר בזמן הנכון ונשארו בליגה כנגד כל הסיכויים.

 

כאשר פירסון פוטר בקיץ, בעיקר על רקע שערורייה גזענית בה היה מעורב בנו, הרגיש שמייכל האב שזו יכולה להיות הזדמנות מעניינת מבחינתו. מקורות בלסטר דיווחו שהאב גישש לגבי האפשרות להתמנות למנג'ר ולהדריך את הבן. באופן לא מפתיע, השועלים החליטו לא להמר על האיש שמעולם לא עמד על הקווים, והלכו בסופו של דבר על קלאודיו ראניירי. האיטלקי לא התקבל בהתלהבות על ידי האוהדים, אבל הכריח את כולם לאכול את הכובע, וגם הוא סומך על קספר בעיניים עצומות.

 

סומך על שמייכל בעיניים עצומות. ראניירי (gettimages)

 

ההגנה של לסטר עדיין רחוקה מלהיות יציבה, ושמייכל שמר על רשת נקיה פעמיים בלבד, אבל זה לא מפריע לו כל עוד ההתקפה עושה את שלה. זה אפילו מעניין לא להיות מובטל במהלך המשחקים, והדני נאלץ להוכיח את כישוריו באופן קבוע. גם מול ההתקפה חסרת השיניים של יונייטד, שסיימה ארבעה משחקים בתיקו מאופס בחודש האחרון, הוא עשוי להיות עסוק בכל זאת – וטוב שכך. אנחנו רוצים משחק צמרת מרתק עם הזדמנויות ליד שני השערים, ושמייכל בסך הכל רוצה להמשיך ולשמור על מאזן מושלם מול האקסית המיתולוגית של אבא. פטר שמייכל שומר אולי פינה חמה מאוד בלב לשדים האדומים, אבל במשחק הזה הוא יהיה נגדם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי