המספרים מספרים: הסיבות לעונה המפתיעה

אוזיל. נמצא בעונה טובה?
אוזיל. נמצא בעונה טובה? | צילום: Gettyimages

הסטטיסטיקות שמראות מדוע צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד חוות עונה חלשה

(גודל טקסט)

שני משחקים לסיום 2015, אפשר להבחין בסטטיסטיקות מפתיעות בפרמייר-ליג, שמרמזות על הסיבות לכך שהליגה חווה את אחת העונות המטורפות בתולדותיה.

 

חלוץ לסטר, ג'יימי וארדי, מוביל את טבלת מלכי השערים של הליגה עם 15 כיבושים. רומולו לוקאקו וריאד מחרז נמצאים אחריו עם 13 שערים.

 

 

הפתעה נוספת ראויה לציון היא העובדה ששוערה של ווטפורד, אאורליו גומס, שהציג יכולת חלשה במדי טוטנהאם ועבר לשחק בפ.ס.וו, רשם 8 משחקים עם רשת נקייה. בכך, הוא הפך לשוער עם מאזן הספיגות הטוב בליגה, לפני ג'ק באטלנד (סטוק סיטי), ג'ו הארט (מנצ'סטר סיטי), ופטר צ'ך (ארסנל). קוסטל פנטילימון, שוערה הרומני של סנדרלנד, עצר את מספר הכדורים הכי רב בליגה, 62.

 


ג'ו הארט. אחד השוערים המובילים בליגה (gettyimages)

 

מבחינה סטטיסטית, קשר ארסנל מסוט אוזיל נמצא בעונה הטובה ביותר שלו. הוא בישל כבר 15 שערים העונה ונמצא בדרך לשבור את שיא הבישולים בליגה לעונה שעומד על 18 בישולים. אודיון איגלו מווטפורד רשם את מספר הבעיטות הרב ביותר למסגרת – 30 מתוך 58 ניסיונות. לעומת זאת, גרציאנו פלה מסאות'המפטון מחזיק בשיא שלילי של 29 בעיטות מחוץ למסגרת מתוך אותה כמות של ניסיונות.

 

סנטי קאסורלה רשם 1010 מסירות מדויקות בכל המשחקים העונה מתוך 1119 מסירות, הנתון הטוב בליגה. קשרה הדני של טוטנהאם, כריסטיאן אריקסן, מוביל את הליגה בכיבושים מבעיטות חופשיות עם שני שערים מתוך 9 ניסיונות.

 

אטיין קפואה מווטפורד רשם את מספר העבירות הגדול ביותר, 39. אנגולו קאנטה מלסטר רשם את מספר החטיפות הרב ביותר בליגה עם 72 חטיפות. שחקנים של ליברפול, מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי, נעדרים מרשימות השחקנים המובילים. בהתאם לכך, גם העונות הלא מרשימות שחוות הקבוצות שלהן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי