התקפת טוטנהאם היא הנוצצת ביותר באנגליה

שני אנגלים וארגנטיני משגעים את הפרמיירליג
שני אנגלים וארגנטיני משגעים את הפרמיירליג | צילום: Gettyimages

יעקב זיו התרשם מקיין, לאמלה ודלה עלי. ומה לגבי פוצ'טינו?

(גודל טקסט)

"מנצ'סטר יונייטד רוצה להחליף את לואיס ואן חאל? אז למה שלא יחתימו את מאוריציו פוצ'טינו?", שאל שלשום גארי ליניקר את אלן שירר ודני מרפי שישבו אתו באולפן החגיגי של "מאץ' אוף דה דיי" של מחזור ה"בוקסינג דיי".

 

המשחק של טוטנהאם נגד נוריץ' בו ניצחו התרנגולים 0:3 בווייט הארט ליין אמנם לא היה אמור להיות ה"קרם דה לה קרם" של המחזור, אבל מי שהיה באצטדיון (בעיקר קוריאנים שבאו לראות את יונג מין סון) היה יכול ליהנות מכמה רגעים של כדורגל נוצץ. כזה שמציב היום לא רק את טוטנהאם במקום הרביעי בליגה אלא את פוצ'טינו כאחד המנג'רים הכי מבוקשים באי הבריטי.

 

 

הארגנטיני שהגיע מאספניול לסאות'המפטון ומשם לטוטנהאם הצליח בעונה השנייה שלו כמנג'ר להרכיב תלכיד של קבוצה שפשוט משחקת כדורגל מהנה. דבר שאותו מחפשים עדיין בנרות גם במנצ'סטר יונייטד, ליברפול, צ'לסי ואפילו בארסנל.

 

חזרתי לווייט הארט ליין בדיוק שנה פחות כמה ימים מאז הניצחון על צ'לסי 3:5 באותו משחק מפורסם וראיתי שוב את הארי קיין כובש צמד. אלא שאז היה רק את החלוץ המדהים וכיום יש לטוטנהאם את שלישיית השחקנים הכי מהנה בכדורגל האנגלי: קיין, דלה עלי ואריק לאמלה. שלישייה כזאת רואים רק בברצלונה וריאל מדריד.

 

אם הייתי ג'וזף ברתומאו או פלורנטינו פרס שלושתם היו על הכוונת שלי. דלה עלי עושה במגרש ככל העולה על רוחו ומחזיק בכדור כאילו נולד בסמטאות של בואנוס איירס או ריו דה ז'ניירו. הוא רק בן 19 וכבר מחזיק "ברישיון להרוג" את כל המגנים שבאים מולו. 

 

"אם הייתי ברתומאו, שלושתם היו על הכוונת שלי" (Gettyiamges)

 

קיין דלה עלי ולאמלה, שהגיע מרומא כתקווה גדולה ונעלם בעונה הראשונה שלו בטוטנהאם, מספקים את הכדורגל הכי יפה באנגליה. לאמלה הוא אולי לא קילר, אבל איזה נגיעה בכדור, איזה טאץ' ואיזה ראיית משחק ולא שכחנו את הראבונה שכבש בליגה האירופית בעונה שעברה.

 

השער שלו אז היה מועמד ל"שער השנה" של פיפ"א וזכה לשער העונה בליגה האירופית. גם נגד נוריץ' הייתה ללאמלה ראבונה מופלאה אבל שוער הקנריות , דקלאן רוד, הדף בצורה לא פחות מעוררת כבוד.

 

לברצלונה יש MSN, לריאל יש BBC ולטוטנהאם את KLA (קיין, לאמלה, עלי). יש להם גם שוער ענק, הוגו לוריס, שחגג אתמול את יום הולדתו ה-29 כאשר כל האצטדיון שר לו שירי הלל ואת מוסה דמבלה, המחזיק את הקישור האחורי ואת צמד הבלמים הכי יציב בליגה יאן ורטונחן וטובי אלדרווירלד.

 

באצטדיון החדש יהיה קיר טיפוס הגדול בעולם (יעקב זיו)

 

מי היה מאמין שנוריץ', שניצחה את מנצ'סטר יונייטד כמעט ספגה חמישה שערים ויותר מול טוטנהאם  הקבוצה הכי "אנדריייטד באירופה". הערב (16:50, שידור ישיר בספורט1 וב-HD) יתארחו  התרנוגלים אצל ווטפורד בויקארג' רואד בקרב בין שתי הקבוצות הכי התקפיות. אני שוב אהיה שם ומומלץ גם לכם, לכל מי שאוהב כדורגל יפה להתביית על טוטנהאם. לא תפסידו.

 

אגב, אחרי סבב בפאב המקומי שצמוד לאצטדיון (הלכתי צעד נועז ושתיתי בסך הכל סיידר, שתדעו בבית שבכל בסדר), הלכתי לראות את העבודות על האצטדיון החדש במתחם נורת'מברלנד. אוהדי טוטנהאם מתגאים שהאצטדיון יהיה קצת יותר גדול מהאמירויות ובשטח שלו יהיה גם בית מלון כמו בצ'לסי, אלא גם הקיר הכי גבוה בעולם לטיפוס. במקום יהיה גם מוזיאון גדול.

 

דור ואני. רק שלא ניחסתי (יעקב זיו)

 

נ.ב

 

הבן שלי דור, אוהד טוטנהאם שרוף, אמר לי ש"עפתי יותר מדי על טוטנהאם וצריך לשמור על פרופיל נמוך". מקווה שלא ניחסתי לקראת הצרעות, אבל בכל מקרה יהיה משחק כדורגל טוב. באחריות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי