הפרמיירליג מקדמת שימוש נרחב בטכנולוגיה

מהפכה שכבר הצליחה. טכנולוגיית קו השער
מהפכה שכבר הצליחה. טכנולוגיית קו השער | צילום: Gettyimages

בליגה האנגלית רוצים להשתמש במצלמות, אך זקוקים להסכמת פיפ"א

(גודל טקסט)

לאחר שמהפכת קו השער בליגה האנגלית נחלה הצלחה עם השימוש המושלם במערכת "עין הנץ" שזיהתה את המקרים בהם הכדור עבר במלואו את קו השער, הנהלת הפריימרליג החליטה לנסות להרחיב את השימוש בטכנולוגיות דומות באמצעות הטלוויזיה.

 

פרשן הכדורגל של ה"דיילי מייל", מרטין סמואל, דיווח שהפרמיירליג בדקה במוסדות פיפ"א אפשרות לפיה הליגות האנגליות ישמשו כשפן הניסיונות של השימוש בטכנולוגיה מתקדמת להכרעה במקרים בהם יש ספק דוגמת שליפות כרטיסים לשחקנים, עמדות נבדל, פנדלים, כיבוש שערים במצבים מעוררי מחלוקת, התנהגות לא ספורטיבית ומקרים שונים ללא הכדור. השאיפה היא שבאמצעות השימוש בטכנולוגית וידאו טעויות השיפוט יצומצמו לאפס.

 

 

שני מכשולים עומדים כעת בדרך להגשמת הרעיון המהפכני: ראשית, על ההצעה להיות מקובלת על כל 20 מועדוני הליגה. המועדונים צריכים להשיב להצעה עד ל-9 בינואר, ועליהם לפרט כיצד לדעתם יש להשתמש בטכניקה, והאם קיימת אפשרות לשלב אותה מבלי לגרום להפסקות רבות במשחק ומבלי לשנות את החוקים הקיימים.

 

במידה ויעניקו המועדונים אור ירוק לרעיון, יוקמו קבוצות עבודה מקצועיות לדון בפרטי המהפכה. יתכן גם כי תישאב השראה מהקריקט, בו יש שופט משחק ויש שופט הממונה על הוידאו.

 

קשה לשופטים לקבל החלטות נכונות. פול (gettyimages)

 

המכשול השני והחשוב לא פחות הוא שעל התאחדות הכדורגל העולמית יהיה לאשר זאת. ההצעה תעלה לדיון בוועדה שדנה בשינוי חוקי המשחק (ה-IFAB) במוסדות פיפ"א בחודש מרץ 2016. בעבר הייתה התנגדות אדירה בארגון לשינויים מהסוג הזה, בעיקר מצדם של ספ בלטאר ומישל פלאטיני, אולם כעת הם מחוץ לפיפ"א וניתן להביא את הקדמה גם לכדורגל.

 

גם איגוד השופטים הבינלאומי התנגד בעבר למהפכה גדולה שכזו, בטענה שהיא תיטול חלק גדול מהסמכות של השופטים, אולם לנוכח הטעויות הגדולות שעושים שופטים במשחקים רבים נראה כי ההצעה זוכה ליותר תמיכה וגוברים הסיכויים כי היא תתקבל בברכה. שופט העבר האנגלי, גראהם פול, כתב בטור מיוחד שהכדורגל העולמי השתנה בצורה מאסיבית בשנים האחרונות, ומהירות המשחק הרבה יותר גדולה ומקשה על השופטים לקבל החלטות נכונות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי