יונייטד נכנעה לסטוק, ואן חאל בדרך הביתה

פעם אחרונה על הקווים? ואן חאל
פעם אחרונה על הקווים? ואן חאל | צילום: Gettyimages

שערים מוקדמים של קרקיץ' וארנאוטוביץ' הנחילו לשדים האדומים הפסד רביעי ברצף

(גודל טקסט)

יכול להיות שחזינו במשחק האחרון של לואי ואן חאל כמאמן מנצ'סטר יונייטד? בפעם הרביעית ברציפות השדים האדומים נחלו הפסד, הפעם 2:0 אצל סטוק סיטי באצטדיון בריטניה בפתיחת הבוקינג דיי.

 

ואל חאל בסיום (gettyimages)

 

לא רק שזה היה ההפסד הרביעי ברציפות של מנצ'סטר, זה גם היה המשחק השביעי ברציפות בו הם לא הצליחו לנצח (מאז ה-21.11), ובכך גובר עוד יותר מכבש הלחצים על המאמן, שאיבד את עשתונותיו השבוע עם נטישת מסיבת העיתונאים וביטול חופשת חג המולד לשחקניו וקביעת אימון בשעות הבוקר של החג.

ההולנדי בחר להשאיר על הספסל את ויין רוני ופתח עם אנדר הררה במקומו, אך הדבר לא שיפר את היכולת של קבוצתו. המארחת פתחה את המשחק בסערה, שטפה את המגרש וכבשה שני שערים מוצדקים: הראשון של בויאן קרקיץ' (19), שנבע מטעות אומללה של ממפיס שניסה להחזיר לדה חאה בנגיחה ואיבד את הכדור. השני של המצטיין במגרש, מארקו ארנאוטוביץ' (26), ששחרר מחוץ לרחבה פצצה שנעצרה רק ברשת.

שחקני יונייטד אחרי שני השערים (gettyimages)

סטוק המשיכה ללחוץ והייתה קרובה לכבוש את השלישי, כשמנגד יונייטד הגיעה לכמה חצאי הזדמנויות אך לא כבשה. ואן חאל הכניס את ויין רוני במחצית השנייה ואכן קבוצתו נראתה טוב יותר בחלק הראשון של המחצית השנייה אך לא הצליחה לכבוש. מהנקודה הזו הרוח מהמפרשים שלה יצאו, סטוק תקפה במתפרצות וצ'רלי אדם אף ניסה פעמיים לכבוש מחצי מגרש.

(AFP)

אוהדי סטוק לועגים לואן חאל  (Gettyimages)

 

כאמור, ההפסד מקדם את פיטוריו של ואן חאל, שממשיך לקבוע שיאים מביכים למועדון: זו הפעם השנייה ב-20 השנים האחרונות שהאדומים מפסידים בבוקינג דיי והפעם הראשונה שזה קורה ב-11 השנים האחרונות. זוהי גם פתיחת העונה הגרועה בהיסטוריה של השדים האדומים בפריימרליג, לאחר שהם השיגו רק 29 נקודות ב-18 משחקיהם. יתכן שמי שישיג את הנקודות הבאות עבורם כבר יהיה מאמן אחר.

 

עוד באנגליה: ברייטון, עם תומר חמד ובירם כיאל בהרכב, משחקת בשעה זו אצל ברנטפורד. השחפים נמצאים בתקופה לא טובה לאחר שלא ניצחו את שלושת משחקיהם האחרונים וירדו למקום השלישי.

 

צעיפים למזכרת (gettyimages)

 

מהלך המשחק:

 

דקה 8

למרות שהדקות הראשונות עברו בשליטה כמעט מוחלטת של המקומיים, דווקא יונייטד כמעט עלתה ליתרון בעקבות טעות בהגנה: פיטרס מסר חזק לבאטלנד השוער, שלא הצליח להשתלט על הכדור. ממפיס עט על המציאה אך השוער הצליח להרחיק בנגיחה. הסכנה לא חלפה והכדור הגיע לאנדר הררה בעט חזק מ-25 מטרים, אך באטלנד.

דקה 10

ארנאוטוביץ' בעט כדור חופשי מצד שמאל במרחק של 25 מטרים מהשער, אך הבעיטה חלפה ליד הקורה.


יאנג צופה בארנאוטוביץ' מלהטט (gettyimages)

דקה 18

ממפיס ניסה להפתיע את באטלנד בכדור חופשי סמוך לדגל הקרן השמאלית, אך השוער היה במקום.

דקה 19

0:1 לסטוק! ממפיס ניסה להחזיר כדור לדה חאה בנגיחה רשלנית במיוחד, גלן ג'ונסון עט על המסירה, חדר לרחבה, דה חאה יצא מולו אך הוא מסר לבויאן קרקיץ', שמלב הרחבה ומול שער ללא שוער בעט לרשת. יתרון מוצדק.



קרקיץ' כובש וחוגג עם החברים (gettyimages)

דקה 23

סטוק לא מרפה ומחפשת את השני. ארנאוטוביץ' קיבל כדור ארוך, מסר לאפלאי שהחזיר לו בתוך הרחבה, אך הסתבכות יחד עם פיטרס, שניסה לעזור, קטעה את ההתקפה בנבדל.

דקה 26

0:2 לסטוק!! איזה שער ענק!! בויאן קרקיץ' בעט כדור חופשי הישר לחומה, הריבאונד הגיע לארנאוטוביץ', שממרחק של 20 מטרים הפציץ את השני. לדה חאה לא היה שום סיכוי.



ארנאוטוביץ' מפציץ את השני (AFP)

דקה 29

ממפיס בעט בעיטה חופשית מ-30 מטרים, הכדור קיפץ על הדשא ובאטלנד הדף לא טוב היישר לפלאיני, שמעמדה נוחה בעט חלש ואיפשר לשוער לקלוט.

דקה 36

כמעט 0:3! ארנאוטוביץ' קיבל מסירה נהדרת מבויאן שעברה את כל קו ההגנה. האוסטרי התקדם ולמרות ששום דבר לא הפריע לו לרוץ עד השער הוא בחר לבעוט מחוץ לרחבה – הבעיטה שלו חלפה לא רחוק מהקורה.

דקה 38

לא נעים: אוהדי סטוק פצחו בשירה כלפי ואן חאל: "יפטרו אותך בבוקר, יפטרו אותך בבוקר".

דקה 44

כמעט שער עצמי! גלן ג'ונסון התרומם לכדור קרן אך נגח בטעות לכיוון השער שלו – למזלם של המארחים הכדור פגש את הרשת החיצונית.

 

דקה 46

עם פתיחת המחצית השנייה ואן חאל הכניס את ויין רוני במקום ממפיס דפאי.

דקה 54

המחצית השנייה התחילה בלחץ של השדים האדומים, שבהובלת רוני דוחפים את הכדור קדימה ומנסים לצמק, אך בינתיים לא מגיעים להזדמנויות. סטוק מצדה מסתגרת ומחכה לרגע הנכון לעקוץ.


רוני מתווכח עם השופט (AFP)

דקה 61

ארנאוטוביץ' קיבל כדור נהדר מבעד להגנה, דהר לכיוון השער כשרק יאנג ניסה לעצור אותו, אך האוסטרי דרך על הכדור, מעד ואיבד הזדמנות נהדרת לגמור את המשחק.

דקה 64

רוני מסר העביר כדור רוחב נהדר לפלאיני, שהיה חופש לחלוטין במרכז הרחבה. הבלגי בעט בלי לעצור אך באטלנד זינק בזריזות והציל שער.

דקה 68

איבוד כדור של בלינד הוביל להתקפה מהירה של המארחים. ארנאוטוביץ' ניסה לבעוט בתוך הרחבה, הכדור נהדף על ידי ההגנה המבולבלת ואפלאיי ניסה את כוחו מחוץ לרחבה – הפעם למזלה של יונייטד הכדור הלך החוצה.

דקה 77

צ'רלי אדם ניסה להפתיע את דה חאה ובעט כמעט מחצי מגרש – הכדור פגע בתקרת השער.

דקה 80

בויאן חדר לרחבה מצד ימין ובעט לשער מזווית קשה אך דה חאה הדף.

דקה 84

שוב צ'רלי אדם ניסה לכבוש ממחצית המגרש ושוב הוא ממש לא היה רחוק אך הכדור שלו הלך החוצה.

דקה 85

מרסיאל בעט מחוץ לרחבה כדור חלש אך מסוכן – באטלנד הדף לקרן.

דקה 86

סטוק יצאה למתפרצת מהירה, בויאן קיבל את הכדור בצד שמאל מחוץ לרחבה אך בעט בנגיעה בעיטה חלשה שנעצרה על ידי דה חאה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי