יונייטד בפאניקה: הגעת פפ תזרז החתמת מוריניו

אוהדי יונייטד כבר הכריעו
אוהדי יונייטד כבר הכריעו | צילום: GettyImages

השדים האדומים חוששים: גיגס הוא לא האיש הנכון. ב-21:35: סטוק (ספורט2)

(גודל טקסט)

במנצ'סטר יונייטד יודעים שההגעה של פפ גווארדיולה ליריבה העירונית טרפה את הקלפים. המועדון שהיה מוגדר מספר אחד בעולם בימיו של אלכס פרגוסון, מאבד גובה במהירות ורואה איך הסיטי הופכת למעצמת על בעוד הם הולכים אחורה. ובהנהלת המועדון ניתן לחוש לחץ עצום או אפילו פאניקה.

 

רק אם יהיה שינוי של 180 מעלות ולואי ואן חאל יתחיל לפתע להצליח, משמע זכייה בתואר כלשהו השנה ועלייה לליגת האלופות, הוא יישאר במועדון ויסיים את חוזהו כמתוכנן בקיץ 2017. מצד שני כל הפסד עלול לשלוח אותו הביתה.

 

 

ביונייטד עדיין לא החליטו מי יהיה המנג'ר הבא של הקבוצה. באנגליה סיפרו הבוקר כי ברור לשדים האדומים כי שזה לא יהיה הוגן להציב את הרוקי ראיין גיגס מול פפ גווארדיולה והגעתו של ז'וזה מוריניו, שמתדפק על דלתם בקול רם, קרובה מתמיד. סוכני ההימורים כבר הציבו יחס של 1 ל-2 לכך שיהיה המנג'ר הבא של יונייטד.

 

Tuesday's Daily Star back page:
United close in on Jose as City net Pep#tomorrowspaperstoday#mcfc#mufcpic.twitter.com/ZdiIZgxq1A

— Nick Sutton (@suttonnick) February 1, 2016

 

במועדון יודעים שרק מנג'ר כריזמטי שילהיב את האוהדים והתקשורת יכול להציל אותם גם כלכלית. לפי הנתונים המניות של מנצ'סטר יונייטד בצלילה בחצי השנה האחרונה בה משחקת יונייטד את הכדורגל הכי משעמם בליגה. משווי המניות בבורסה בניו-יורק גולחו 350 מיליון ליש"ט והמועדון שווה היום 1.83 מיליארד ליש"ט. אם הם לא יעלו לליגת האלופות הבעיה במועדון תהיה גם כלכלית.

 

השאלה אם מוריניו ישחק בסטייל התקפי ביונייטד נשארת פתוחה, אבל קיים המכתב של המיוחד ששלח למועדון בו הבטיח לשנות את סגנון משחקו. עם זאת, סוכנו ז'ורז' מנדש הכחיש את קיומו בטענה שמנג'ר כמו מוריניו לא מבקש ג'ובים על ידי שליחת מכתבים למועדונים.

 

יונייטד מעודדת מהניצחון שלה על דרבי קאונטי בגביע ורוצה להמשיך את המומנטום בליגה, כשתארח את סטוק באולד טראפורד (21:35, שידור ישיר בספורט2). לאחר ההפסד לסאות'המפטון במחזור הקודם, השדים האדומים מרוחקים עשר נקודות מהמקום הראשון והם יודעים שרק ניצחון ישאיר אותם בתמונה ההעפלה לליגת האלופות.

 

ואן חאל. "לא טיפש" (gettyimages)

 

לואיס ואן חאל, התייחס לאוהדים במסע"ת לקראת המשחק: "אני לא טיפש. אני לא יכול לנבא מה תהיה האווירה באולד טראפורד במשחק. אני מקווה שיתמכו בנו". ב"סאנדי מירור" דיווחו שהוא ביקש שמירה הדוקה עליו ועל משפחתו ובעיקר אשתו שהגיעה מהולנד להצטרף אליו. האוהדים צפויים למחות על יכולתה של הקבוצה ולהניף במשחק צעיפים ירוקים-צהובים, הצבעים המקוריים של הקבוצה כשעוד נקראה ניוטון הית'. כזכור, בעונת 2009/10 האוהדים מחו בצורה דומה נגד משפחת גלייזר שרכשה את הקבוצה ולטענת האוהדים לא השקיעה מספיק כספים.

חואן מאטה, שכבש בניצחון על דרבי בגביע: "כשאתה משחק עבור יונייטד יש לחץ בכל משחק. שיחקנו כדורגל טוב מול דרבי, השתחרר קצת לחץ ועכשיו אנחנו מקווים להמשיך להשתפר".

 

מארק יוז, מנג'ר סטוק וחלוץ היונייטד לשעבר, הצהיר שהוא רוצה לשמוע שריקות בוז באולד טראפורד נגד יונייטד, כי משמעות הדבר תהיה שהקבוצה לא תשחק טוב: "ממה שאני זוכר אוהדי יונייטד נאמנים לקבוצה, אבל הם רק רוצים לראות כדורגל קצת יותר התקפי. אני רק מקווה שנגדי הם שוב יתנו הצגה עלובה", אמר יוז.

 

ביונייטד המגן הימני הצעיר גיז'רמו ואלרה האורגוואי עשוי לשחק בפעם השנייה בליגה העונה. מתיאו דרמיאן, אשלי יאנג ומרכוס רוחו הפצועים ולוק שואו שגמר את העונה ימשיכו להיעדר. בקישור בסטיאן שוויינשטייגר עלול לחזור רק עוד חודש בגלל פציעה בברכו.

 

יוז. "מקווה שגם נגדו ייתנו הצגה עלובה" (gettyimages)

 

בסטוק מרקו ארנאוטוביץ' וג'ונתן וולטרס שלא שיחקו בגביע יחזרו להרכב. בשבעת המשחקים אחרונים של סטוק באולד טראפורד היא צברה רק הפסדים ונוצחה ב-11 מתוך 15 מפגשים אחרונים בליגה.

 

הרכבים משוערים

 

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, גיירמו וארלה, כריס סמולינג, דיילי בלינד, קמרון בורת'וויק-ג'קסון, מרוואן פלאיני, מורגן שניידרליין, ג'סי לינארד, חואן מאטה, אנטוני מרסיאל, וויין רוני.

 

סטוק: ג'ק באטלנד, גלן ג'ונסון, פיליפ וולשייד, מונייסה, אריק פיטרס, איברהים אפלאיי, גלן ווילן, שארדן שאקירי, בוז'אן, מרקו ארנאוטוביץ', חוסלו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי