עצמי של דה חאה הרחיק את יונייטד מהאלופות

המהלך שבסופו מרסיאל ודה חאה הובילו להפסד היסטורי
המהלך שבסופו מרסיאל ודה חאה הובילו להפסד היסטורי | צילום: Gettyimages

השדים הפסידו 2:1 בסנדרלנד ועלולים למצוא עצמם במרחק רב מהמקום ה-4

(גודל טקסט)

אצטדיון האור האיר לפנים למנצ'סטר יונייטד מאז ומתמיד, אבל היום נפל דבר: מנצ'סטר יונייטד נכנעה לראשונה בתולדותיה באצטדיון במסגרת הפרמיירליג, 2:1 לסנדרלנד שכנראה ניפץ לה את חלומות העלייה לליגת האלופות.

סנדרלנד ניצחה את יונייטד במשחק בית בפעם האחרונה רק ב-1997, כשעוד אירחה בברוקר פארק, וייומיים בלבד לאחר שהודיעה על שחרורו של אדם ג'ונסון בשל הודאתו בקיום יחסי מין עם קטינה, הצליחה להדהים את השדים האדומים והשתוותה לנוריץ' עם 23 נקודות כל אחת, כשרק הפרש שערים נחות משל הקנריות הותיר אותה מתחת לקו האדום.

הסיפור הגדול כמובן עוסק ביונייטד, שאחרי שסיימה ב-1:1 מול צ'לסי בשבוע שעבר משער בתוספת הזמן של דייגו קוסטה, רחוקה כעת שש נקודות מיריבתה העירונית מנצ'סטר סיטי שמדורגת במקום הרביעי ובסיום המחזור ה-26 היא עשויה למצוא את עצמה רחוקה 9 נקודות הפרש מהמקום הרביעי המוביל למוקדמות ליגת האלופות – וזהו פער שספק אם ואן חאל ושחקניו יכולים להדביק.

ואן חאל וגיגס לחוצים על הספסל – ויש להם סיבה לכך (AFP)

דה חאה ויונייטד ספגו כבר בדקה השלישית אחרי שחאזרי, במשחקו הראשון באצטדיון האור, הפתיע וכבש בכדור חופשי מסובב, אלא שאנתוני מרסיאל בצ'יפ אלגנטי הצליח לאזן לפני המחצית. הדרמה התרחשה בדקה ה-82, אז חאזרי הרים קרן, קונה נגח מצוין אלא שדה חאה פספס את הכדור, הכדור פגע במרסיאל על קו השער, ניתז חזרה לגופו של דה חאה ונכנס פנימה. 

אם זה לא מספיק לשדים האדומים, המגן מתאו דרמיאן נפצע בדקה ה-37 לאחר שנפגע בכתפו ונלקח לבית החולים להמשך הטיפול.

האירוע שהוביל להפסד. מרסיאל ודה חאה מסתבכים על קו השער (AFP)

הרכבים:

סנדרלנד: ויטו מאנונה, דיאנדרה ידלין, ג'ון אושה, למיין קונה, פטריק ואן אנהולט, יאן קירשהוף (ג'ק רדוול 15), לי קאטרמול (אולה טויבונן 85), יאן מבילה, ווהבי חאזרי, דאמה נ'דוי, ג'רמיין דפו (פאביו בוריני 71).

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, מתאו דרמיאן (דונלד לאב 37), כריס סמולינג, דיילי בלינד, קמרון בורת'ויק-ג'קסון, מייקל קאריק, מורגן שניידרלין (ווילי קין 86), ג'סי לינגארד (ממפיס דפאיי 61), חואן מאטה, וויין רוני, אנתוני מרסיאל.

מהלך משחק:

דקה 3

0:1 לסנדרלנד! ואן אנהולט הוכשל על ידי דרמיאן, הטוניסאי ווהבי חאזרי בעט כדור חופשי מסובב שהפתיע את דה חאה, גם בעזרת פתיחת רגליים נפלאה של דפו, ונחת ברשת. שער בכורה במשחקו הראשון באצטדיון האור.


חאזרי. שער בכורה נהדר (Gettyimages)

דקה 37

דרמיאן נפגע בכתף והוחלף על-ידי דונלד לאב הסקוטי בן ה-21, שמעולם לא שיחק בפרמיירליג.


דרמיאן נאנק מכאבים ומבקש להתחלף (Gettyimages)

דקה 39

1:1: מרסיאל מסר לחואן מאטה שבעט מצוין, מאנונה הצליח להדוף אלא שמרסיאל הגיע ראשון לכדור החוזר כדי להקפיץ באלגנטיות פנימה.

דקה 52

האם סנדרלנד קופחה? וויין רוני הניף את ידיו ברחבה כדי להגן על הפנים ומנע מהחתולים השחורים הזדמנות טובה. השופט התעלם.

דקה 62

דויד דה חאה סגר היטב את הפינה ומנע מנ'דוי להשיב את סנדרלנד ליתרון. אפשר גם לומר שמדובר בהחמצה רשלנית של החלוץ באחד על אחד.


דה חאה הציל לא מעט פעמים את יונייטד (Gettyimages)

דקה 65

שוב חאזרי התייצב לכדור חופשי, כ-20 מטר משערו של דה חאה, סובב נהדר מעל החומה אבל נעצר אצל השוער.

דקה 80

ממפיס יכול היה לכבוש, אך לא ניצל הזדמנות מצוינת ברחבה ובעט חלש לידיו של מאנונה.

דקה 82

1:2! סנדרלנד קרובה לנצח לראשונה את יונייטד באצטדיון האור. חאזרי הרים כדור קרן, קונה עלה גבוה ונגח כדור שבפגע בדה חאה, ניתז אל מרסיאל וחזר לגופו של דה חאה שהכניס את הכדור לשערו.


קונה עולה גבוה ומסבך את דה חאה, שכבש לשערו שלו (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי