צמד לרוני ב-3:3 מטורף של יונייטד אצל ניוקאסל

רוני לא מאמין שהניצחון חמק לו בין הידיים
רוני לא מאמין שהניצחון חמק לו בין הידיים | צילום: AFP

האדומים איבדו יתרון פעם אחר פעם וסיימו את רצף הניצחונות

(גודל טקסט)

נהנים להשמיץ אותה, לבקר אותה ולהכפיש אותה. אבל הליגה האנגלית הוכיחה פעם נוספת מדוע היא נחשבת בעיני רבים לליגה המרתקת והטובה בעולם. באחד המשחקים הטובים שנראו בתקופה האחרונה, ניוקאסל ומנצ'סטר יונייטד סיימו בתיקו 3:3.

 

מדובר היה במפגש בין שתיים מהקבוצות הלחוצות בליגה: ניוקאסל לאחר רצף של ארבעה הפסדים, מנצ'סטר מצידה דווקא ניצחה את שני המשחקים האחרונים אבל היא נמצאת בעונה מזוויעה מבחינתה. ועדיין, שתי הקבוצות סיפקו משחק מהנה, מותר עם שערים נהדרים ושחקנים גדולים, ונפרדו בתיקו ששיקף את מאזני הכוחות.

 

 

מקלארן מנחם את רוני, שמאוכזב בסיום עם שחקני מנצ'סטר (AFP)

 

התיקו עצר את הריצה הקטנה של מנצ'סטר, ואף הוריד אותה למקום השישי עקב ניצחונה של ווסטהאם. כעת לשדים האדומים יש 34 נקודות, אחת פחות מהפטישים ושתיים פחות מטוטנהאם, שתשחק מחר בלסטר. ואן חאל ייצא במחזור הבא לליברפול, ואם גם שם הוא יאבד נקודות יש סיכוי שהוא גם לא יזכה לשוב למנצ'סטר. לפחות הוא קיבל בחזרה את ויין רוני, שכבש משחק שלישי ברציפות לראשונה מאז ספטמבר 2013 ולראשונה מזה 11 חודשים כבש צמד.

 

תצוגת שיא שלו. רוני (gettyimages)

 

 

מן העבר השני, ניוקאסל תרד מאוכזבת מאוד מהמשחק. הג'ורדיס הציגו לפני המשחק את שני השחקנים החדשים שרכשו במהלך היום: הנרי סאייבה וג'ונג'ו שלבי, אולם גם בלעדיהם הראו שיש להם מה למכור: הם אמנם לא הובילו, אבל הפגינו אופי, לחצו במשך דקות ארוכות, הגיעו להזדמנויות רבות והיו יכולים לנצח.

(gettyimages)

החתמות טריות. סייבה ושלבי מוצגים בפני הקהל (AFP)

 

קשה להאמין שהקבוצה שאירחה את המשחק וזכתה לרוח גבית נהדרת מ-52,000 אוהדיה נמצאת מתחת לקו האדום, אך זו האמת: המגפייס עצרו רצף של ארבעה הפסדים, אבל הם נמצאים במקום ה-18 עם 18 נקודות, ואף יירדו מקום אם סנדרלנד תנצח את סוונזי.

 

הקהל המקומי חוגג. לא מספיק (gettyimages)

 

הדרמה התחילה כבר בדקה התשיעית: מבמבה נגע ביד ברחבה, השופט שרק לפנדל ורוני כבש. החלוץ האנגלי המשיך להיות במרכז העניינים ובדקה ה-39 הזכיר למה הוא עד לא מזמן נחשב לאחד השחקנים הטובים בעולם, עם בישול פשוט נפלא ללינגארד.

 

מי שחשב שהמגפייס ירימו ידיים בקלות לא מכיר את הרוח הג'ורדית: המקומיים הגיבו עם לחץ עצום, ותוך שלוש דקות ויינלדום כבש שער מהיר, ולראשונה מזה ארבעה משחקים המגפייס כובשים. נראה שהשער שחרר אצלם הרבה לחץ, והם התחילו לשטוף את המגרש, ולבסוף, במחצית השנייה השיגו את השוויון לו היו ראויים:

 

מחאת אוהדי ניוקאסל נגד הבעלים, מייק אשלי (gettyimages)

 

באחת מהקרנות שניתנו לג'ורדיס, בדקה ה-65 כריס סמולינג, בחוסר אחריות משווע, תפס בחולצה של אלכסנדר מיטרוביץ' ברחבה והפיל אותו. לשופט לא הייתה ברירה אלא להצביע בפעם השנייה במשחק על הנקודה הלבנה, ואותו מיטרוביץ' תרגם את הפנדל לשוויון.

 

מהנקודה הזאת המשחק נפתח לחלוטין, ושתי הקבוצות היו יכולות להבקיע. מי שבסוף עשה את זה הוא מי שהצטיין מעל כולם: ויין רוני, שבדקה ה-79 בעט מחוץ הרחבה פצצה לחיבורים. חשבתם שזה נגמר? אז חשבתם. ניוקאסל לא נשברה, המשיכה לתקוף ובדקה ה-90 גם הצליחה להשוות מרגליו של גיבור לא צפוי: המגן פול דאמט, שעט על כדור חוזר מחוץ לרחבה והפציץ את החיבורים. סיום הולם למשחק אדיר.

 

דאמט חוגג את השוויון (AFP)

 

לפני תחילת המשחק נערך טקס מרגש לכבודו של פאבל סרניצ'ק, שוער ניוקאסל בשנות ה-90 שלבש את אפודת השוער למעלה מ-150 פעמים.

(gettyimages)

שחקני ניוקאסל מוחאים כפיים לזכרו של סרניצ'ק (AFP)

 

מהלך המשחק:

 

דקה 8

פנדל! כדור קרן הוגבה לרחבה, פלאיני ומבמבה התרוממו לכדור, הבלגי נגח בעוצמה, הכדור פגע בחזה של הבלם ומשם עבר לידו המושטת. לשופט לא הייתה ברירה אלא להצביע על הנקודה הלבנה.

דקה 9

0:1 למנצ'סטר! רוני לקח את הפנדל ובקור רוח בעט שטוח ימינה, אליוט קפץ לכיוון ההפוך והאורחים מוליכים כבר בפתיחה. שנה וחודשיים שהחלוץ לא כבש שני משחקים ברציפות.


(AFP)


רוני כובש וחוגג (Gettyimages)

דקה 20

ניוקאסל שולטת יותר בכדור, אולם קצת עצוב להגיד, היא פשוט הפסיקה לשחק אחרי השער ונראה שהרוח של השחקנים יצאה מהמפרשים מוקדם מהצפוי.


איפה האנרגיות? מיטרוביץ', ויינלדום וקולבאק (gettyimages)

דקה 27

איבוד כדור של ניוקאסל במרכז המגרש, פלאיני מסר ללינגארד שמצא את רוני בכדור נהדר בתוך הרחבה מצד שמאל: החלוץ הרים את הראש, כיוון לפינה הרחוקה ובעט חזק – הכדור חלף סנטימטרים מהקורה. מזל גדול למגפייס.


קולוצ'יני נושם לרווחה (gettyimages)

דקה 28

הזדמנות גדולה לניוקאסל! דאבל פס מרהיב בין ויינלדום לפרס, מסתיים במצב של אחד על אחד בין שני ההולנדי לדה חאה: הבעיטה הייתה חלשה והשוער הצליח להדוף. החמצה גדולה.

דקה 37

דרמיאן ניסה לבעוט מחוץ לרחבה אך הכדור שלו הלך הרחק מהשער.

דקה 39

0:2 למנצ'סטר! איבוד כדור רשלני של ניוקאסל הוליד התקפה מתפרצת: הכדור נשלח לרוני לבד מול קולוצ'יני. האנגלי פשוט לא ספר את הבלם החלש, פירפר אותו ולבסוף השאיר את הכדור לג'סי לינגארד, שהגיח מצד שמאל, עקף שוב את קולוצ'יני האומלל ומזווית לא קלה כבש את השני.


(AFP)

לינגארד כובש את השני (Gettyimages)

דקה 41

קולוצ'יני כמעט כיפר על השער: הבלם לקח בעיטה מ-20 מטרים, הכדור חלף סנטימטרים ספורים מהמשקוף. זה היה קרוב.


דה חאה יכול רק לצפות בכדור (AFP)

דקה 42

1:2! ניוקאסל חוזרת! הפעם קולוצ'יני כן כיפר: הוא הרים כדור מדוד לרחבה, מיטרוביץ' התרומם עם ההגנה והכדור ננגח מעט אחורה, ויינלדום הגיח ובנגיעה אחת שלח את הכדור לרשת. יש פה משחק!


עט על המציאה. ויינלדום (gettyimages)

דקה 45+1

הזדמנות מסוכנת למנצ'סטר, ושוב בהתקפה מתפרצת. מרסיאל קיבל את הכדור בצד שמאל, היתל בדאמט ובעט חזק לעבר השער, הכדור שפשף את הרגל של המגן ויצא לקרן, קרוב מאוד לשער.

דקה 52

הזדמנות גדולה לניוקאסל: סיסוקו קיבל כדור בצד שמאל מקולוצ'יני, היתל באשלי יאנג ופשוט עבר אותו כאילו הוא לא היה קיים, ומול דה חאה בעט חזק – השוער הדף לקרן. ניוקאסל פתחה טוב את המחצית השנייה.

דקה 56

הזדמנות ענקית למנצ'סטר! מרסיאל חדר לרחבה ולמרות שמירה של שלושה שחקנים מסר להררה, שהמשיך בנגיעה ללינגארד, שמצא את עצמו לחלוטין לבד מול אליוט, אך הבעיטה שלו הלכה החוצה.

דקה 63

ויינלדום מצא את קולבאק, שעשה תנועה פנימה, בכדור נהדר, אך הקשר הג'ינג'י לא הצליח לבעוט כמו שצריך ופלאיני הרחיק.

דקה 65

פנדל לניוקאסל! במהלך כדור קרן סמולינג תפס את מיטרוביץ' בתוך הרחבה והפיל אותו. השופט איזן את השריקות לפנדלים והצביע על הנקודה הלבנה.


רוני בהלם מהשריקה (AFP)

דקה 67

2:2! אלכסנדר מיטרוביץ', שהחטיא את שני הפנדלים האחרונים שלקח, בעט ימינה, דה חאה קפץ לצד השני והמשחק נפתח מחדש.



מיטרוביץ' כובש וחוגג (AFP)

דקה 69

טעות ענקית של דה חאה, שמסר כדור להגנה שמיד איבדה. פרס הכניס כדור לויינלדום שכבש, אך הוא היה בנבדל והתוצאה נותרה על כנה.

דקה 73

פרס בעט מחוץ לרחבה אך דה חאה קלט. ניוקאסל שורפת את המגרש ומגיעה לעיתים קרובות לרחבה של מנצ'סטר, ואין ספק שהיא כרגע יותר מסוכנת. זו באמת הקבוצה שנמצאת מתחת לקו האדום?

דקה 77

בלינד לא הצליח להשתלט על כדור ומיטרוביץ' חטף, חדר לרחבה אך מעט הסתבך. הוא ניסה לבעוט ברגל שמאל בחצי סיבוב אבל הכדור הלך הרחק מהשער.

דקה 79

2:3 למנצ'סטר! איזה שער ענק של רוני! האורחת הריצה התקפה מתפרצת, הכדור נהדף בהגנה והגיע עד לרוני, שמחוץ לרחבה שלח טיל לחיבורים. פשוט שער אדיר! 11 חודשים עברו מאז הפעם האחרונה שהוא כבש צמד.


רוני חוגג שער ענק (gettyimages)

דקה 84

הזדמנות אדירה למנצ'סטר: פלאיני נגח מחמישה מטרים, אליוט הצליח לעצור.

דקה 90

3:3!! איזה שער ענק! פול דאמט המגן הגיע ראשון לכדור שנהדף מההגנה ומחוץ לרחבה בעט טיל שעף אל בין החיבורים. לדה חאה לא היה שום סיכוי.



דאמט כובש וחוגג. סיום אדיר למשחק אדיר (AFP)

 

הרכבים:

 

ניוקאסל: אליוט, יאנמאט, מבמבה, קולוצ'יני, דאמט, קולבאק (גופראן 80), טיוטה (טוניי 86), סיסוקו, ויינלדום, פרס (דה יונג 90), מיטרוביץ'.

מנצ'סטר: דה חאה, יאנג, סמולינג, בלינד, דרמיאן, שניידרליין, פלאיני, הררה (מאטה 75), לינגארד (ממפיס 64), מרסיאל, רוני.

שני משחקים נוספים שהתקיימו במקביל ניפקו תוצאות מעניינות: צמד של אנר ולנסיה סייע לווסטהאם להפוך פיגור בחוץ נגד בורנמות' לניצחון 1:3 גדול, שהעלה אותה עד למקום החמישי עם 35 נקודות (כבש לבורנמות': ארטר 17, כבשו לווסטהאם: פאייה, 67, ולנסיה 75, 84). 

ולנסיה חוגג צמד, מהפך ומקום חמישי (AFP)

לראשונה מאז המחזור הראשון אסטון וילה ניצחה, עם 0:1 על קריסטל פאלאס משער של לסקוט בדקה ה-58. הווילאנס נותרו עמוק במקום האחרון עם 11 נקודות בודדות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי