כמו שועל: ארסן ונגר החליט לאמץ את הדרך של לסטר

ונגר. תדמית הלוזר עדיין מרחפת
ונגר. תדמית הלוזר עדיין מרחפת | צילום: Gettyimages

מנג'ר ארסנל השתמש בקלף מנצח מול המוליכה ומקווה לא לסיים כמו ראניירי

(גודל טקסט)

למעלה מחצי עונה הסתיימה בפרמיירליג, ואין ספק שמדובר בעונה קסומה וכנראה המרתקת מכל בשנים האחרונות – דווקא בגלל שלא כל הקבוצות הגדולות הצליחו להתברג בצמרת.

 

צ'לסי רק מתחילה במסע ההתאוששות שלה, ליברפול אמנם כבשה שישייה לרשת נועלת הטבלה אך נזכרה מאוחר מדי ופספסה את הרכבת לצמרת הגבוהה ומנצ'סטר יונייטד לא השכילה לנצל שני הפסדים רצופים של מנצ'סטר סיטי כדי לסגור את הפער ונותרה הרחק גם מכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה.

 

 

לעומת כל הקבוצות שהוזכרו, ישנן גם המוליכה לסטר והדולקות אחריה ארסנל וטוטנהאם שאחראיות לסיפורה הנפלא של הפרמיירליג העונה.

 

התותחנים השיגו אתמול ניצחון חשוב ומרגש עמוק בתוספת הזמן על הסינדרלה מלסטר, 1:2, והתוצאה הזכירה לכולם שזה היה מפגש בין שני מנג'רים שהוגדרו כ"לוזרים" בשנים האחרונות. ונגר לא זכה באליפות מאז 2004 ואילו קלאודיו ראניירי לא זכה מעולם באליפות ב-30 שנותיו כמאמן.

 

ראניירי עם שני כוכביו. היה נראה מתוח ועצבני (AFP)

 

אחרי ההפסד של האיטלקי הסימפטי אתמול לארסנל, אפשר לומר שצצה לה הלוזריות על פני השטח. כבר בראיון לפני המשחק הוא נראה מתוח ועצבני, גם ניהול המשחק שלו לא היה מבריק ולראיה השגיאה שביצע כשהוציא את ריאד מאחרז והסתגר בהגנה כשהשועלים נשארו עם עשרה שחקנים, מערך שאפשר בסופו של דבר לקבוצתו של ונגר להשלים מהפך.

 

חשוב להזכיר שראניירי אימן בכמה מהקבוצות הגדולות באירופה בקריירת האימון העשירה שלו – נאפולי, יובנטוס, אינטר, רומא, צ'לסי, ולנסיה, אתלטיקו מדריד ופיורנטינה – אבל לא זכה איתן באליפות הליגה הבכירה.

 

התארים היחידים בהם זכה היו הגביע והסופר-קאפ האיטלקי עם פיורנטינה, הגביע הספרדי והסופר קאפ האירופי עם ולנסיה, אליפות הליגה השלישית באיטליה עם קליארי ואליפות הליגה השנייה בצרפת עם מונאקו.

 

אליפויות רק בליגות המשנה (Gettyimages)

 

לזכותו ייאמר שהוא היה המאמן שנתן את הקרדיט לג'אנפרנקו זולה בנאפולי וכשהגיע לצ'לסי ראניירי העלה את ג'ון טרי לבוגרים. הוא עשה הרבה דברים יפים בתקציב אפס, כשהקבוצה טרום עידן רומן אברמוביץ' הייתה על סף פשיטת רגל, אבל עדיין לא זכה באליפות עם הבלוז. מנגד, ב-2009 הגיע לרומא והוביל את הטבלה חמישה מחזורים לסיום, אלא שאיבד את האליפות לאינטר. האם ההיסטוריה תחזור על עצמה בלסטר?

 

מן העבר השני, ארסן ונגר הוא לוזר מסוג אחר. בעונה בה כל הגדולות מתקשות, ארסנל שלו עדיין לא מצליחה לברוח לליגה בדרך לאליפות, אבל למזלו הוא ניהל את המשחק בכמה והשתמש בקלף מנצח.

 

דני וולבק היה הסיפור הכי רומנטי של הוואלנטיין דיי באנגליה כשכבש בדקה ה-95 את שער הניצחון. ונגר הודה בסיום: "כמעט שלא הכנסתי אותו לסגל. התלבטתי עם עצמי והחלטתי ברגע האחרון שכן".

 

וולבק כובש חמש דקות בתוספת הזמן. סיפור רומנטי (AFP)

 

נדמה שבמאבק האליפות יש גם תחרות בין שני המנג'רים. לזכות ארסן ונגר מניות רבות בכדורגל העולמי, אבל נראה שהוא מקנא בראניירי ובדרך של לסטר, הרי שלא במקרה צירפה ארסנל סקאוט בשם בן ריגלסוורת, שהגיע מלסטר, וביקש ממנו לאתר את "וארדי החדש".

 

הפילוסופיה של ונגר פשוטה: "שחקן שגדל באקדמיה של ארסנל ומצא מקום בהרכב של הקבוצה, לא יודע מה זה לנסות להילחם על מקומו בהרכב מדי שבוע. את זה יודעים רק שחקני רחוב כמו שהיה וארדי. הם מלאי מוטיבציה, לפעמים הרבה יותר מהמקצוענים עם החוזים השמנים", הסביר. אז האם נראה וארדי חדש בשורות התותחנים בקרוב? 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי