יונייטד נכנעה לסיינטס, אוסטין הבקיע בבכורה

שום דבר לא הולך. מרסיאל
שום דבר לא הולך. מרסיאל | צילום: AFP

0:1 לסאות'המפטון. מנצ'סטר סיטי חילצה 2:2 ממשחק החוץ מול ווסטהאם. ניצחון ללסטר

(גודל טקסט)

אחרי ה-4:5 המטורף של ליברפול אצל נורויץ', הגיעה המנה העיקרית של המחזור ה-23 בליגה האנגלית, שכהרגלה סיפקה תוצאות מרתקות, דרמות ושער אחר מדהים במיוחד של דלה עלי מטוטנהאם.

מנצ'סטר יונייטד – סאות'המפטון 1:0

נראה היה שמנצ'סטר יונייטד יצאה כבר לדרך חדשה. השדים האדומים לא הפסידו בחמשת משחקיהם האחרונים, כולל ניצחון לא פשוט אצל ליברפול, אבל נראה שזו פשוט לא העונה שלהם: החבורה של לואי ואן חאל נחלה הפסד 1:0 ביתי ואכזרי לסאות'המפטון.

 

אוסטין חוגג בכורה חלומית (gettyimages)

 

 היה גם סיפור בצד השני: צ'רלי אוסטין, שלא מעט קבוצות ברחבי הממלכה רדפו אחריו במהלך חלון העברות, ערך בכורה חלומית אצל הקדושים, לאחר שנכנס כמחליף בדקה  ה-79, ושמונה דקות מאוחר יותר הכריע את המשחק עם נגיחה מדויקת מתוך הרחבה.

 

בימים הקרובים, כמו תמיד העונה, יעסקו הכותרות במעמדו הרעוע של ואן חאל, שיפגוש בעוד כשבוע את דרבי במסגרת הגביע. ומה בנוגע לליגה? השדים האדומים התרחקו מהמקום הרביעי (37 נקודות) לאחר הניצחון של טוטנהאם על קריסטל פאלאס, וליגת האלופות מתחילה להיראות כמו פנטזיה. בקצב הזה, כשווסטהאם וליברפול נושפות בעורפיה של היונייטד, גם הליגה האירופית לא מובטחת.

 

מזכרות, מישהו? (gettyimages)

הרכבים 

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה; מתיאו דרמיאן (פטריק מקניר 60), כריס סמולינג, דיילי בלינד, קמרון בורת'וויק-ג'קסון (עדנאן יאנוזאי 86); מרוואן פלאיני (חואן מאטה 46), מורגן שניידרלין, אנדר הררה; ג'סי לינגארד, אנתוני מרסיאל, וויין רוני. 

סאות'המפטון: פרייז'ר פורסטר; סדריק סוארס, וירג'יל ואן דיק, ז'וזה פונטה, ראיין ברטראנד; ויקטור ווניאמה, יורדי קלאסי (אוריול רומאו 67); דושאן טאדיץ' (ג'יימי וורד-פרווסה 67), מאט טרגט, סאדיו מאנה (צ'רלי אוסטין 79); שיין לונג.

מה לוחש ממפיס באוזנו של יאנוזאי? (AFP)

מהלך המשחק:

דקה 13

חואן מאטה הניף את הרגל ובעט מ-25 מטרים – הכדור הסתובב ושינה כיוון אך פורסטר קלט ללא בעיה.

דקה 20

רוני קיבל את הכדור מחוץ לרחבה מצד ימין ובעט חזק – הכדור חלף לא רחוק מהקורה.

דקה 24

עוד ניסיון בעיטה מחוץ לרחבה, הפעם של האורחים: סדריק סוארס בעט מחוץ לרחבה מצד ימין, אך הכדור הלך הרחק מהשער.


ברטראנד ומרסיאל בקרב על הכדור (gettyimages)

דקה 36

פספוס גדול לסאות'המפטון! מאנה קיבל את הכדור בתוך הרחבה אך לא הצליח להשתלט עליו.

דקה 40

שוב, ולא בפעם הראשונה העונה, שריקות הבוז מחרישות את האזניים באולד טראפורד. הקהל רוצה לראות קצת יותר מהשדים האדומים.


שניידרליין וקלאסי במאבק על הכדור (AFP)

דקה 45

לינגארד פרץ מצד ימין לאורך הרחבה ובעט שטוח, הכדור פגע בשחקן הגנה ויצא לקרן.

HT in #MUFC's last ELEVEN home games: 0-0 0-0 0-0 0-0 0-0 0-0 0-1 0-0 0-0 0-0 0-0 https://t.co/v2CcDjtokSpic.twitter.com/t4s6JODdX8

— BBC 5 live Sport (@5liveSport) January 23, 2016

 

דקה 46

ואן חאל ערך חילוף עם פתיחת המחצית השנייה והכניס את חואן מאטה במקום מרוואן פלאיני לקול תשואות הקהל. מאטה שיחק בכל אחד ממשחקי הליגה של האדומים העונה.

דקה 63

המארחים טובים יותר מתחילת המחצית השנייה ודוחפים קדימה, אך בינתיים הם לא מצליחים להגיע להזדמנויות ממשיות.

דקה 79

צ'רלי אוסטין, שהגיע מק.פ.ר, נכנס לבכורה שלו בשורות הקדושים לאחר שהחליף את מאנה.


נכנס, תיכף יכבוש. אוסטין (gettyimages)

 

Manchester United are now so boring the camera man filmed a Mouse running. Desperate times.

— Jordan (@FourFourJordan) January 23, 2016

דקה 87

0:1 לסאות'המפטון!! ומי כובש? צ'רלי אוסטין! הגנת האדומים התרשלה לחלוטין בשמירה במרכז הרחבה במהלך כדור חופשי, החלוץ האנגלי נותר חופשי לחלוטין ומשבעה מטרים נגח לפינה. מדהים!





השער והתגובות (gettyimages)

דקה 90+5

יאנוזאי המחליף הגיע ראשון לכדור מצד שמאל בתוך הרחבה ובעט מהאוויר – הכדור חלף סנטימטרים מהעמוד.

 

קריסטל פאלאס – טוטנהאם 3:1

 

טוטנהאם עדיין לא ויתרה על חלום האליפות, והיא השיגה ניצחון יוקרתי וקשה שמעיד על הרבה אופי על אחת מיריבותיה העירוניות. הקבוצה של אלן פארדיו, שנמצאת בכושר לא טוב, הידרדרה למרכז הטבלה לאחר שניצחה רק פעם אחת בשבעת משחקיה האחרונים.

 

המארחים עלו ליתרון 0:1 בדקה ה30, כאשר יאן ורטונגן שלח את הרגל ודחק לשער הלא נכון כדור רוחב מסוכן של וילפרד זאהה.

 

השער והחגיגות של זאהה וקבאי (AFP)

 

התרנגולים השוו בדקה ה-63 משער של מי-אם-לא הארי קיין, שהתרומם גבוה ונגח פנימה הרמה מצד שמאל של צ'אדלי. הרגע הגדול של המשחק הגיע בדקה ה-84, כאשר דלה עלי קיבל את הכדור מחוץ לרחבה, עצר על הברך, הקפיץ לעצמו ומהאוויר בעט לרשת. שער ענק, שאולי לימים ייזכר גם כשער של אליפות. נאסר צ'אדלי השלים את החגיגה בתוספת הזמן/

 

גם מאוריסיו פוטצ'ינו לא היה יכול להישאר אדיש לשער המטורף של עלי (gettyimages)

 

לסטר – סטוק סיטי 0:3

 

מי יעצור את לסטר? השועלים התאוששו בסטייל מההדחה מהגביע והביסו את הפוטרס, שניצחו לא מעט קבוצות חזקות, ועלו באופן זמני למקום הראשון.. דניאל דרינקווטר העלה את המארחים ליתרון בדקה ה-42 עם בעיטה חזקה מחוץ לרחבה שפגעה בשני שחקנים בדרך ונעצרה רק ברשת.

 

ג'יימס ורדי הכפיל את התוצאה בדקה ה-67, לאחר שקיבל את הכדור ברחבה, עבר את השוער וגלגל לרשת החשופה, ובכך החלוץ המצטיין כבש שער ראשון לראשונה מזה 5 שבועות. חוסה אוז'ואה השלים את החגיגה בדקה ה-87.

 

סיבה לשמחה. דרינקווטר (AFP)

 

ווטפורד – ניוקאסל 1:2

 

ניוקאסל ממשיכה לשקוע, ווטפורד ממשיכה בעונה הנהדרת שלה. המגפייס הגיעו למשחק עם רוח חדשה אחרי הניצחון על ווסטהאם ועלו בהרכב התקפי עם הנרי סאייבה וג'ונג'ו שלבי במרכז המגרש במערך 2-3-5.

 

המארחים עלו ל-0:1 רגעים לאחר תחילת המחצית השנייה, לאחר שאודיון איגאלו קיבל כדור עומק נהדר. פבריציו קולוצ'יני ליווה את המסירה ואת המהלך בעיניו בלבד, והניסיונות שלו לרדוף אחרי החלוץ הנהדר לא הועילו. הניגרי לקח את הכדור, עבר את השוער וגלגל לשער החשוף, שער זהה כמעט לחלוטין לזה שהוא כבש נגד המגפייס בגביע.

 

קת'קארט חוגג, קולוצ'יני מתוסכל (Gettyimages)

 

קרייג קת'קארט כבש את השני בדקה ה-58 לאחר שהגנת האורחים לא הצליחה להרחיק כדור בתוך הרחבה. ג'מאל לסלס צימק את התוצאה בדקה ה-71, לאחר שנגח פנימה קרן של שלבי, אך העורבים לא יכלו יותר מכך.

 

ווסטהאם – מנצ'סטר סיטי 2:2

הסיטיזנס איבדו שתי נקודות חשובות במאבק על האליפות, אבל יכולים להתעודד בזה שחזרו פעמיים מפיגור נגד הפטישים שלא הפסידו בבית מאז סוף אוגוסט. הנקודה הזאת עזרה לסיטי לעלות למקום השני בטבלה על חשבון ארסנל שתשחק מחר נגד צ'לסי. חניכיו של סלאבן ביליץ' ממשיכים את העונה הטובה שלהם והם שמרו על המקום השישי, רק נקודה פחות למנצ'סטר יונייטד החמישית. 

אנר ולנסיה האקוודורי כבש כבר בדקה ה-1 אחרי פריצה ובישול של קויאטה. קון אגוארו השיב עם הפנדל בדקה ה-9 ועוד לפני כן היה יכול להבקיע שער נוסף אבל פגע בקורה כשניסה להקפיץ מעל אדריאן. פביאן דלף בחן שוב את עמוד השער של ווסטהאם עם בעיטה מרחוק בפתיחת המחצית השנייה. המשפט הידוע אומר – מי שלא מבקיע סופג, וכעבור דקה בלבד אחרי המצב של דלף, הוצאת חוץ של הפטישים הסתיימה עם טעות בהגנת סיטי ושער שני של ולנסיה (56). אגוארו שוב היה במקום הנכון עבור פלגריני והשווה 9 דקות לסיום אחרי הרחקה לא מוצלחת של קרסוול.


ולנסיה. כבש צמד גדול  (gettyimages)

 

תוצאות נוספות:

סנדרלנד – בורנמות' 1:1 (ואן אנהולט 45 – אפובה 13)

ווסט ברומיץ' – אסטון וילה 0:0 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי