צרות טובות: לשחקני לסטר אין בונוס על אליפות

מתחילים לדאוג? ורדי ומאחרז
מתחילים לדאוג? ורדי ומאחרז | צילום: Gettyimages

השועלים בבעיה: אסור לשנות חוזים במהלך השנה. ראניירי לעומתם מסודר

(גודל טקסט)

לסטר ממשיכה בדהירה הבלתי נתפסת שלה כלפי אליפות היסטורית, וכשהיא עם יתרון של חמש נקודות על ארסנל וטוטנהאם שחולקות את מקומות 2-3 בפריימר-ליג, היא תתארח אצל התותחנים למשחק עונה נוסף ביום ראשון (13:45, שידור ישיר בספורט1 וב-HD).

 

ה"דיילי מייל" פרסם שאם אכן הנס יתרחש ולסטר תזכה באחת האליפויות הכי הזויות בהיסטוריה של הכדורגל האירופאי, שחקניה לא יקבלו בונוס מיוחד על כך.

 

 

הבעלים התאילנדי של לסטר לא הכליל בונוס של זכייה באליפות בחוזים של השחקנים, בין היתר בשל העובדה שלאיש לא היה מושג שתסריט כזה בכלל אפשרי. לפי חוקי הפריימר-ליג לא ניתן להכניס בונוס לחוזי השחקנים במהלך העונה אלא רק בתחילתה. על תשלום מתחת לשולחן לא דובר, אבל לפי הניהול של הבעלים התאילנדי לא נראה שהוא יעשה זאת.

 

לא יקבלו בונוס מתחת לשולחן. שחקני לסטר (gettyimages)

 

מנצ'סטר יונייטד לדוגמה שילמה בונוס של 2.5 מיליון ליש"ט לסגל שלה בעונת 2009/10, ומנצ'סטר סיטי שילמה בונוס שמן של לא פחות מ-6.2 מיליון ליש"ט לשחקניה שזכו באליפות ב-2012. במרץ 2014 הבעלים של קרדיף, וינסנט טאן, הבטיח לשחקניו בונוס של 3.7 מיליון ליש"ט כדי שלא יירדו ליגה, אבל הנהלת הפרמייר-ליג מנעה את ההצעה שלו.

 

שחקני לסטר בכל זאת לא יהיו מסכנים. בחוזה שלהם כן יש סעיף מיוחד לפיו הם יזכו לבונוס כולל של 3.5 מיליון ליש"ט במקרה ויישארו בליגה. הבונוס יגדל בהתאם למיקום הקבוצה: 4.5 מיליון ליש"ט למקומות 14,15, 5.5 מיליון ליש"ט למקומות 13,14 ו-6.5 מיליון ליש"ט למקום ה-12 ומעלה.

 

הסכום הכולל יתחלק בין השחקנים שנכללו בסגל 18 השחקנים לכל משחק. בהנחה סבירה לחלוטין שהשועלים יסיימו מעל המקום ה-12, צפוי כל שחקן לקבל כ-9,500 ליש"ט עבור כל משחק. ג'יימי וארדי, קספר שמייכל ו-ווס מורגן עלו בהרכב בכל אחד מ-25 משחקי השועלים, ואם הם יכללו בסגל בכל 38 המשחקים הם יגרפו לכיסם כ-361,000 ליש"ט. מעניין לציין שמארק שוורצר, השוער המחליף שלא שיחק אף לא דקה אך בסגל למשך כל העונה, יקבל גם הוא את הבונוס.

 

יזכה ב-1.7 מיליון ליש"ט אם לסטר תהיה אלופה. ראניירי (gettyimages)

 

מי שיהנה קצת יותר מאליפות, או למען האמת גם ממיקום גבוה מאוד בטבלה, הוא מאמן הקבוצה קלאודיו ראניירי. בחוזה שלו הוא מובטח לו כ-100,000 ליש"ט על כל מקום בטבלה מעל 17 בו תסיים לסטר, כך שאם היא תזכה באליפות הוא יזכה ב-1.7 מיליון ליש"ט.

 

ראניירי מצדו גילה שבשום אופן לא חשב שהוא ייקח את לסטר למקום הראשון בליגה. "במו"מ עם הבעלים הוא שאל אותי האם אוכל לקחת על עצמי את תפקיד ייצוב הקבוצה בשנתיים הבאות כדי שתהפוך לקבוצה לגיטימית בפרמיירליג. אחר כך הוא שאל אותי 'אם שום דבר לא יילך האם תהיה מוכן להישאר איתנו בצ'מפיונשיפ?'. אמרתי לו שכן אשאר", גילה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי