יום שמח: אריקסן סידר לטוטנהאם 1:2 אצל סיטי

מאבק האליפות פתוח. כובשי שני השערים
מאבק האליפות פתוח. כובשי שני השערים | צילום: Gettyimages

הדני שחוגג 24 כבש בדקה ה-83 וצימק את הפער מהפסגה לשתי נקודות בלבד

(גודל טקסט)

כשבעוד שנים רבות חובבי כדורגל והיסטוריונים ינסו להבין מה בדיוק קרה בעונת 2015/16, סיכוי רב שהם יתעכבו על התאריך 14/2/2016, היום שבו שיחקו ביניהן ארבע המוליכות של הפריימר-ליג.

 

מיד לאחר ה-1:2 הדרמטי של ארסנל על לסטר המוליכה, נפגשו גם מנצ'סטר סיטי וטוטנהאם באצטדיון האיטיחאד, כששתיהן יודעות שהן זכו להזדמנות פז לצמק את הפער מהפסגה שם נמצאים השועלים שכאמור מעדו. התרנגולים היו אלה שניצלו את ההזדמנות בצורה דרמטית במיוחד, ניצחו 1:2, נצמדו לתותחנים ונותרו במרחק של שתי נקודות מהמקום הראשון. סיטי? היא יכולה לבעוט בדלי, לאחר שהפער בינה לבין לסטר עומד על שש נקודות.

 

חזק בתמונת האליפות. קיין ואריקסן (gettyimages)

 

המחצית הראשונה הייתה עצבנית במיוחד ולמרות ששתי הקבוצות הניעו את הכדור בצורה לא רעה, הן סבלו מחוסר ריכוז באיזורים הקרובים לשער. המחצית השנייה כבר הייתה סיפור אחר לחלוטין, ושתי הקבוצות הגיעו למצבים רבים. הראשונה שעלתה על הלוח היא טוטנהאם, שעשתה זאת בצורה מפוקפקת: בדקה ה-52 סטרלינג בלם בגופו כדור שהוגבה לרחבה, והשופט הצביע על הנקודה הלבנה. הארי קיין ניצל את השריקה הגבולית, לא התבלבל והעלה את האורחים ליתרון.

מנואל פלגריני הגיב והכניס את איהנאצ'ו כמחליף, וזה גמל לו בדקה ה-74 כאשר השווה בבעיטה מתוך הרחבה. שתי הקבוצות תקפו בניסיון להשיג הכרעה ולהתקרב ללסטר, ובסופו של דבר טוטנהאם הייתה זו שהצליחה לעשות את זה: ביום הולדתו ה-24, כריסטיאן אריקסן קיבל כדור נהדר בתוך הרחבה ממחליף נוסף, אריק לאמלה, ומול ג'ו הארט עשה את העבודה, כבש שער דרמטי ונתן לתרנגולים את הניצחון שיתכן שבעוד כמה חודשים יוכרז כניצחון שהביא אליפות לוייט הארט ליין.

מרגישים את המקום הראשון? (AFP)

סיטי יכולה להרגיש מאוכזבת במיוחד: שבוע לאחר שהפסידה ללסטר בבית, היא שוב הפסידה בבית לאחת המוליכות, וכאמור כעת הפער בינה לבין לסטר עומד על שש נקודות. במחזור הבא צפוי לה אתגר נוסף, כאשר היא תיסע לסטמפורד ברידג' ותשחק נגד צ'לסי הלוהטת, שטרם הפסידה בעידן חוס הידינק.

 

האליפות מתרחקת. שחקני סיטי מאוכזבים (gettyimages)

 

טוטנהאם מנגד רשמה את ניצחונה השביעי ברציפות בכל המסגרות, והיא חזק בתמונת האליפות. ביום חמישי היא תתפנה מהמאבקים באנגליה כשתצא לפיורנטינה במסגרת הליגה האירופית. לאחר מכן היא תשחק בביתה נגד קריסטל פאלאס המתרסקת.

לפני המשחק כבר התכוננו למאמן הבא מחוץ לאמירויות (gettyimages)

הרכבים

מנצ'סטר סיטי: ג'ו הארט; פאבלו סאבלטה, ניקולאס אוטמנדי, וינסנט קומפאני, גאאל קלישי; פרננדיניו, פרננדו (איהנאצ'ו/66), יאיא טורה, דויד סילבה, ראחים סטרלינג; סרחיו אגוארו.

טוטנהאם: הוגו לוריס; דני רוז, קווין ווימר, טובי אלדרווירלד, קייל ווקר; אריק דייר, מוסא דמבלה, דלה עלי (אריק לאמלה/81), כריסטיאן אריקסן, הונג מין סאן (טומי קארול/72); הארי קיין (נאסר שאדלי/89).

גם אוהדי טוטנהאם הצטרפו למחאת הכרטיסים (gettyimages)

מהלך המשחק:

דקה 10

קצב גבוה באמירויות, כשהכדור נע מרחבה לרחבה. סטרלינג פרץ מצד שמאל והעביר כדור רוחב מסוכן, ההגנה הרחיקה לקרן ברגע האחרון.

הקרן הגיעה ישירות לאגוארו, שבמצב לא רע בכלל בתוך הרחבה שלח את הכדור לשמיים. הזדמנות לא רעה לארגנטיני, שצריך לאפס את הרגל.


צריך לאפס את הרגל. אגוארו (gettyimages)

דקה 13

סיטי מפגינה משחק נוקשה. אחרי כניסה מוקדמת וחריפה של יאיא טורה, הפעם פרננדיניו תיקל בחריפות את דלה עלי. השופט שומר בינתיים את הכרטיסים בכיס.


טורה יורד לרגליים של וילמר (AFP)

דקה 14

מין סאן קיבל כדור ברחבה בצד ימין ומזווית כמעט בלתי אפשרית בעט לרשת, אך הקוון הניף את הדגל לנבדל מוצדק והתוצאה נותרה בעינה.

דקה 24

הזדמנות לא רעה לסיטי. הגנת התרנגולים התקשתה להרחיק את הכדור מהרחבה אחרי בעיטה חופשית, הכדור הגיע לסטרלינג שבעט מהאוויר היישר לחזה של דני רוז.

דקה 28

הזדמנות לטוטנהאם! אריקסן התנהל עם הכדור הרחק מהשער, ובמרחק של 30 מטרים הפתיע ובעט חזק לעבר השער – ג'ו הארט היה עירני והדף.


סחט הצלה מהארט. אריקסן (gettyimages)

דקה 34

שוב אריקסון ניסה את כוחו ממרחק, הפעם הכדור שלו טס לשמיים.

דקה 41

דני רוז קיבל את הכדור בפינה השמאלית של הרחבה, וכשהוא חופשי לחלוטין הוא ניסה לבעוט חזק מהאוויר – הבעיטה נהדפה ועפה לקרן.

Man City 0-0 Spurs HT:

Shots: 5-3
Possession: 43%-57%
Chances created: 2-2
Pass accuracy: 75%-86%

Not a thriller. pic.twitter.com/opPz7aOEki

— Squawka Football (@Squawka) February 14, 2016

דקה 46

זהו, לשופט נמאס. יאיה טורה תיקל בחריפות את דלה עלי עם פתיחת המחצית השנייה וראה את הכרטיס הצהוב.

דקה 49

הזדמנות טובה לאגוארו. הארגנטיני קיבל את הכדור בתוך הרחבה מעבר להגנה, אך הבעיטה שלו מהאוויר הלכה לשמיים.

דקה 52

פנדל לטוטנהאם! רוס הרים מצד שמאל לרחבה, סטרלינג קפץ ובלם את ההרמה בגופו, השופט הצביע על הנקודה הלבנה וקבע פנדל מפוקפק.

דקה 53

0:1 לטוטנהאם!!! קיין לקח את הפנדל ועם כל הלב בעט לרשת.



שמחה גדולה. קיין כובש וחוגג (gettyimages)

דקה 55

סילבה מצא את טורה מחוץ לרחבה שהמשיך בבעיטה לעבר השער אך הכדור הלך החוצה. השופט ראה עבירה מוקדמת על הספרדי ושרק לכדור חופשי.

דקה 56

משקוף! טורה לקח את הבעיטה החופשית, הכניע את לוריס אך הכדור ננעץ במשקוף.

דקה 74

1:1! ומי כובש? איהנאצ'ו המחליף! סטרלינג החליף דאבל פס עם סילבה, קיבל את הכדור בצד שמאל ומסר לאמצע – הכישרון הצעיר היה במקום ובנגיעה הפציץ את הרשת. שערו השלישי העונה, כשבכל הפעמים הוא עלה כהספסל.


סבאלטה מברך את איהנאצ'ו (gettyimages)

דקה 83

1:2 לטוטנהאם!!! איבוד כדור רשלני של טורה, לאמלה המחליף הסתער על המציאה, התקדם ומסר לאריקסן בין הרגליים של אוטאמנדי. הדני, ביום הולדתו ה-24, לא התבלבל ומול הארט בעט בעוצמה לרשת. התרנגולים שוב על הסוס!

דקה 86

הכדור הגיע לקיין מחוץ לרחבה, האנגלי הפציץ ולא היה רחוק מלכבוש את השלישי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי