לוריס: מאמנים כמו פוצ'טינו מעצבים את לך הקריירה

ונגר ופוצ'טינו. שינוי ההגמוניה יושלם?
ונגר ופוצ'טינו. שינוי ההגמוניה יושלם? | צילום: GettyImages

שוער טוטנהאם החמיא למאמנו לפני ארסנל ב-14:45. ונגר: נדע להילחם

(גודל טקסט)

זו יכולה להיות סוג של רעידת אדמה בכדורגל הלונדוני. טוטנהאם תנסה להנחיל לארסנל הפסד שלישי ברציפות (ישיר בספורט1 וב-HD החל מ-14:30) כשתפגוש את התותחנים בדרבי לוהט. ניצחון יקנה לספרס האופן זמני את הפסגה לראשונה בעידן הפרמייר-ליג ויותר נכון, לראשונה מאז 1964. המשמעות: הקבוצה הבכירה של העיר.

 

שני המועדונים הפסידו במחזור אמצע השבוע וכעת היריבות העירונית הזו לוהטת מתמיד. שחקן טוטנהאם לשעבר ג'רמיין ג'נאס אמר שלדעתו זה והדרבי הצפון לונדוני הגדול ביותר אי פעם בגלל העובדה שהקבוצות רצות כתף אל כתף לאליפות: " כמו רעידת אדמה".

 

*

 

מאז שארסן ונגר הגיע ללונדון היו 12 מנג'רים שונים בטוטנהאם. מאוריסיו פוצ'טינו הוא הראשון שיכול לתת לוונגר נוקאאוט אמיתי. ניצחון של טוטנהאם ירחיק אותה שש נקודות מארסנל כשנותרו תשעה מחזורים לתום העונה. ונגר שיחק במלחמה פסיכולוגית עם פוצ'טינו כשאמר: "נכון, טוטנהאם התקדמה, אבל זה המשחק האמיתי ותמיד בקרבות האלה ארסנל ידעה לתת מלחמה".

 

לא רבים יודעים שיש לפוצ'טינו סיבה לנקום בוונגר. פוצ'טינו ששיחק כבלם בבורדו ונבחרת ארגנטינה הוצע לוונגר בעונת האליפות האחרונה של התותחנים 2003/4, אבל הצרפתי העדיף את פלייפ סנדרוס שהיה צעיר יותר. פוצ'טינו עבר לאספניול והפך לאחר מכן למאמנה.

 

 

Saturday's Times back page:
McClaren cracks on eve of D-Day pic.twitter.com/GGypruc5cQ

— Nick Sutton (@suttonnick) March 4, 2016

 

שוער טוטנהאם, הוגו לוריס, העיד בראיון על מאמנו: "פוצ'טינו מנג'ר מסוג אחר. הוא נתן לנו שקט נפשי ויציבות, הפך אותנו לרעבים ויש חום אנושי בחדר ההלבשה. הוא הפך אותי רגוע יותר. בלעדיו אולי הייתי עוזב. יש אנשים שאתה פוגש והם מעצבים לך את הקריירה".

 

בתחילת הקריירה שלו אנדרה וילאש-בואש העדיף את בראד פרידל. אוליביה ז'ירו טען שלוריס רוצה לעבור ליריבה השנואה ארסנל בראיון טלוויזיה וזה הדליק את אוהדי טוטנהאם נגדו: "זה היה מביך מאוד", סיפר השוער. "מחוץ לכדורגל אני די קרוב לצרפתים של ארסנל ומבלים ביחד, אבל במשחקים אנחנו אויבים".

 

הסטטיסטיקה אולי לטובת ארסנל, אך מאז שפוצ'טינו הגיע אשתקד לתרנגולים ונגר ניצח רק פעם אחת את טוטנהאם בעוד שלפני כן רשם 21 נצחונות. אחוזי ההצלחה של ארסנל מול התרנגולים של המנג'ר הארגנטיני ירדו מ-48.8 ל-25 אחוז.

 

בארסנל ייעדרו פטר צ'ך ולורן קוסיילני הפצועים. בטוטנהאם מוסא דמבלה התאושש מפציעה לאחר שנעדר בשני המחזורים האחרונים. הארי קיין יעלה שוב עם מסיכת מגן לאפו השבור. בארסנל מקווים שאלכסיס סאנצ'ס יחזור לעצמו אחרי רצף של 11 משחקים ללא כיבוש שער.

 


לוריס. מחמיא למאמן (Gettyimages)

 

הרכבים משוערים

טוטנהאם: הוגו לוריס, קייל ווקר, טובי אלדרווילד, קווין ווימר, דני רוז, אריק דייר, ראיין מייסון, כריסטיאן אריקסן, אריק לאמלה, דלה עלי, הארי קיין

 

ארסנל: דויד אוספינה; הקטור ביירין, פר מרטסאקר, גבריאל, נאצ'ו מונריאל; ארון ראמזי, פרנסואה קוקלין, מסוט אוזיל; אלכסיס סאנצ'ס, דני וולבק, אוליבייה ז'ירו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי