2:2 בדרבי בין טוטנהאם לארסנל, לסטר הרוויחה

שתי קבוצות רבות
שתי קבוצות רבות | צילום: Gettyimages

ראמזי כבש ראשון, אלדרוויירלד וקיין הפכו וסאנצ'ס דאג לחלק את הנקודות. קוקלן הורחק

(גודל טקסט)

מבחינת יכולת יש הרבה ספקות האם הליגה האנגלית היא הטובה בעולם (וכנראה שהיא לא), אך מבחינת חווית הצפייה, המתח, העניין והתחרותיות היא לא משאירה הרבה ספקות: הכי הכי מרתקת בעולם.

 

הדרבי הלונדוני, שפתח את המחזור ה-29, הוכיח את זה. טוטנהאם וארסנל סיימו ב-2:2 דרמטי והפכפך, ובכך הכתירו מנצחת אחת גדולה למשחק הזה: לסטר, שבסיומו של ערב מותח הגדילה את הפער מהתרנגולים לחמש נקודות ואת הפער מהתותחנים לשמונה נקודות עם 0:1 אצל ווטפורד.

איבדו את האליפות? שחקני טוטנהאם מאוכזבים מאוד (AFP)

מה לא היה במשחק הזה? שערים מרהיבים, כרטיס אדום, עצבים, מהפך, הרבה מצבים, הצלות וכדור שהיה רחוק סנטימטר מלהיכנס. טוטנהאם פתחה את המשחק בסערה, שטפה את הדשא, הגיעה למצבים רבים אך דווקא ארסנל הייתה הראשונה שעלתה על לוח התוצאות, כאשר ארון ראמזי כבש שער מרהיב מתוך הרחבה עם העקב בדקה ה-36. השער שחרר את הלחץ אצל התותחנים שלפתע התחילו לשחק טוב, הניעו את הכדור והגיעו לעוד כמה מצבים, אך לא הצליחו להגדיל את היתרון.

 

המחצית השנייה נפתחה בצורה רגועה עד שפרנסיס קוקלן עשה טעות פטאלית בדקה ה-55 והכשיל את הארי קיין בעבירה שחייבה את השופט לשלוף לו את הצהוב השני והאדום. השער שיתק את החבורה של ארסן ונגר, והתרנגולים ניצלו את זה: בתוך דקות ספורות הם הגיעו למספר מצבים (כולל כדור שחצה את קו השער כמעט במלוא היקפו) ובמהירה כבשו שני שערים: הבלם טובי אלדרוויירלד כבש מקרוב בדקה ה-60, והארי קיין הפך אחרי שתי דקות בעוד שער ענק שנכבש בבעיטה חזקה מחוץ לרחבה.



שער ענק שלא הספיק. קיין (AFP)
 

למרות שני השערים המהירים שספג זה היה המשחק של דויד אוספינה, שבשורה של הצלות מנע מהתוצאה לגדול ושמר על הקבוצה שלו בחיים. לאט לאט, למרות החיסרון המספרי, התותחנים שבו לשחק כדורגל ובדקה ה-76 באו על תגמולם, כשאלכסיס סאנצ'ס כבש את השוויון מתוך הרחבה, שער אגב שהוגו לוריס היה חייב לעצור. הדקות שנותרו עד לסיום המשחק היו מרתקות, שתי הקבוצות הגיעו למספר הזדמנויות אך לא הצליחו להכריע. 2:2 בסיום, תיקו שכולו הפסד, לסטר וקלאודיו ראניירי מאושרים. 

 

שוויון יקר. סאנצ'ס חוגג (gettyimages)

 

התוצאה הותירה את פער שלוש הנקודות בין הקבוצות: טוטנהאם במקום השני עם 55, ארסנל במקום השלישי עם 52. התותחנים רשמו משחק ליגה שלישי ברציפות ללא ניצחון והם ינסו לחזור לנצח עם משחק קל בהרבה בעוד כשבוע, נגד ווסט ברומיץ' בבית. עוד קודם לכן, ביום שלישי, הם ייצאו להאל במסגרת שמינית גמר הגביע, אולי בעצם התואר היחיד שהם עוד יכולים לאיים עליו.

 

גם טוטנהאם תיתקל ביריבה קלה יותר במחזור הבא, כשתשחק ביום ראשון ה-13 במארס אצל אסטון וילה האחרונה בטבלה. גם לה יהיה משחק מוקדם יותר, נגד בורוסיה דורטמונד ביום חמישי (19:50, שידור ישיר בספורט2), במסגרת שמינית גמר הליגה האירופית.

חלוקת נקודות. מרטסקר וקיין בסיום (gettyimages)

 

הרכבים 

ארסנל: דויד אוספינה; הקטור ביירין, פר מרטסאקר, גבריאל, קירן גיבס; מוחמד א-נני (אוליבייה ג'ירו/75), פרנסיס קוקלן, ארון ראמזי; מסוט אוזיל (ג'ואל קמפבל/89), אלכסיס סאנצ'ס, דני וולבק (מתייאה פלאמיני/85).

טוטנהאם: הוגו לוריס; קייל ווקר, טובי אלדרוויירלד, קווין וימר, דני רוז (בן דייויס/78); מוסא דמבלה (הונג-מין סון/82), אריק דאייר; אריק לאמלה (ראיין מייסון/67), כריסטיאן אריקסן, דלה עלי; הארי קיין.

אווירת דרבי מחוץ לוייט הארט ליין (gettyimages)

כמו שני יונים. ונגר ופוצ'טינו (gettyimages)

מהלך המשחק

2mins The noise inside White Hart Lane is deafening. It's a fast start to the game as you'd expect. #COYS

— Tottenham Hotspur (@SpursOfficial) March 5, 2016

דקה 4

קיין הפתיע כשהוציא כדור חוץ משמאל היישר לעלי שהיה חופשי ברחבה וניסה להמשיך לכיוון השער, אך ארסנל התמודדה עם הסכנה. הזדמנות ראשונה לתרנגולים.

דקה 6

הזדמנות טובה לקיין, שקיבל את הכדור בצד השמאלי של הרחבה, העביר לרגל ימין ובעט לשער – הבעיטה הייתה חלשה והלכה למרכז ואוספינה לא התקשה לקלוט.

דקה 7

עוד הזדמנות לקיין: הפעם הוא השתלט על מסירה קשה של לאמלה שפרץ לכיוון השער, אך מחוץ לרחבה בצד ימין חלוץ נבחרת אנגליה ניסה לבעוט לשער במקום להתקדם, הכדור שלא היה אמור להגיע למסגרת שפשף את גבריאל והלך לקרן. טוטנהאם פתחה בסערה.


בעט מהר מדי. קיין (gettyimages)

דקה 10

אמנם רק עשר דקות מאחורינו, אך עד כה יש רק קבוצה אחת על המגרש: טוטנהאם שולטת, מניעה את הכדור ומגיעה פעמים רבות לרחבה. ארסנל בינתיים רק מתגוננת.


שחקני ארסנל משקיפים בעלי עם הכדור. בינתיים טוטנהאם שולטת (gettyimages)

דקה 17

אריקסן לקח בעיטה חופשית מצד שמאל לא הרחק מפינת הרחבה, הכדור שלו ספק הורם ספק הלך לשער ואוספינה לא התקשה לקלוט.

דקה 26

הזדמנות טובה מאוד לטוטנהאם! ממרחק של תשעה מטרים לאמלה המשיך בנגיעה מאוד מסוכנת כדור רוחב חזק מצד ימין, אך אוספינה הגיב במהירות והדף.

דקה 27

טוטנהאם קיבלה כדור חופשי בצד שמאל, מרחק של שני מטרים מקו הרוחב. למרות הזווית הקשה אריקסן ניסה לכבוש – הבעיטה שלו הייתה מסוכנת והלכה למסגרת אך אוספינה קלט.


היה קורוב לכבוש. אריקסן (gettyimages)

דקה 34

מהלך טוב ראשון של ארסנל. וולבק קיבל את הכדור ברחבה בצד שמאל, וכשהוא לבד כמעט לחלוטין הוא ניסה להתל בשלושה שחקני הגנה. המצב היה מסוכן אך הקרן שהוא השיג (הראשונה של התותחנים) הייתה המקסימום.

דקה 39

0:1 לארסנל! איזה שער ע-נ-ק!! למרות משחק שהתנהל תחת שליטה מלאה של טוטנהאם, דווקא החבורה של ונגר היא זו שעלתה ראשונה על הלוח. כדור חוץ מצד שמאל הגיע לוולבק, שהעביר למרכז. ביירין קיבל את הכדור בצד הימני של הרחבה וכשהוא חופשי לחלוטין הוא מסר חזק לרמזי שהיה סמוך לנקודת הפנדל. הווילשי, עם הגב לשער, ניסה להתחכם עם בעיטה בעקב והצליח – לוריס המופתע לא הספיק להגיב והכדור הרעיד את הרשת.







איזה שער ענק. רמזי כובש, התותחנים חוגגים (gettyimages)

דקה 42

השער שחרר לחלוטין את ארסנל ושיתק את טוטנהאם, והתותחנים יכולים להגדיל את היתרון עוד לפני הירידה להפסקה. פעמיים הכדור נשלח לוולבק, ופעמיים היו חסרים לו סנטימטרים ספורים לכבוש.


פתאום הם משחקים בצורה חופשית ולא לחוצה. אלכסיס ו-וולבק (gettyimages)

Tottenham Hotspur have the best comeback record in the league, earning 17 points from losing positions. #COYSpic.twitter.com/Klr3L52c7z

— Talking THFC (@TalkingTHFC) March 5, 2016

Arsenal has won 17 straight PL games when leading at halftime.

Last loss: Feb. 2015…at Tottenham.

— Paul Carr (@PCarrESPN) March 5, 2016

דקה 50

הזדמנות טובה לטוטנהאם. ווקר התקדם עם הכדור, ולאחר שאף אחד לא יצא עליו והוא התקרב לרחבה הוא החליט לבעוט – הכדור שלו טס לכיוון מרכז השער, אוספינה הגיב טוב.

דקה 55

אדום לארסנל! קוקלין רדף באגף אחרי קיין, גלש לרגליו וקטע התקפה מהירה. השופט שלף לו את הצהוב השני שגרר הרחקה. מעניין איך המשחק יתפתח עכשיו.



הרגע ששינה את הכדור (gettyimages)

דקה 57

הזדמנות אדירה לטוטנהאם: עלי קיבל את הכדור על קו הרחבה, עצר על החזה ובעט בווירטואוזיות מהאוויר – הכדור פגע בהגנה והלך לקרן.

דקה 58

עוד הזדמנות מטורפת של התרנגולים: כדור הקרן הגיע ישירות לקיין בתוך תיבת החמש, החלוץ עצר נהדר את הכדור ובעט חזק, אוספינה עם אינסטינקט של חתול הגיב נהדר והדף ברגע האחרון לאחר שכבר 90% מהכדור חצה את קו השער.

Maybe it matters not now – but at 0-1 in the #NorthLondonDerby, Ospina made THIS top save https://t.co/IwarPnxMibpic.twitter.com/CaeA8cy6TX

— Telegraph Football (@TeleFootball) March 5, 2016

דקה 60

1:1! איזה משחק הפכפך! עוד פעם כדור קרן הגיע לשחקן במרחק של מטרים ספורים מהשער, הפעם אלדרוויירלד הבלם לא התבלבל ומקרוב הפציץ את הרשת.




תגובה מהירה לאדום (gettyimages)

דקה 62

1:2 לטוטנהאם! איזה מהפך ענק! קיין לקח את הכדור בצד שמאל, ומחוץ לרחבה הפציץ את החיבורים הרחוקים. שער מרהיב, ככה הופכים את התוצאה בסטייל.



יכול להיות שער של אליפות. קיין והחברים שמחים ונהנים (gettyimages)

דקה 71

רוז בעט שטוח מחוץ לרחבה, הכדור חלף לא רחוק מהקורה.

דקה 72

עוד הזדמנות גדולה לקיין, שהפעם קיבל את הכדור מווקר, הסתובב נהדר בתוך הרחבה ובעט מיד לפינה הרחוקה – הכדור חלף סנטימטרים מהקורה.

דקה 76

2:2!! איזה משחק נהדר! ארסנל בעשרה שחקנים לא הרימה ידיים, לחצה והשיגה את השוויון: אלכסיס סאנצ'ס קיבל את הכדור בצד ימין של הרחבה מבעד להגנה, בעט מהר ולוריס היה הגיב רע מאוד ונתן לכדור להיכנס. הכל עדיין פתוח.


חגיגה גדולה. אלכסיס (gettyimages)

דקה 80

עלי בעט מחוץ לרחבה, אוספינה ירד טוב לדשא וקלט.

דקה 83

עוד הזדמנות לטוטנהאם: הפעם מייסון הניף את הרגל מחוץ לרחבה, הבעיטה שלו שפשפה שחקן הגנה וחלפה סנטימטרים מהקורה.

דקה 85

עוד הזדמנות נהדרת לטוטנהאם: אריקסן בעט בצורה קשתית מחוץ לרחבה, אוספינה זינק ובקצות האצבעות הדף לקרן. טוטנהאם לוחצת!

דקה 88

אלכסיס בעט כדור חופשי נהדר מ-25 מטר לעבר הפינה, לוריס הגיב טוב, זינק והדף.


(AFP)

דקה 89

כמעט שער עצמי לזכות טוטנהאם! גבריאל מגיע ראשון לכדור רוחב אך במקום להרחיק מעיף אותו בצורה קשתית לכיוון השער – אוספינה עקב במתח ונשם לרווחה כשהכדור נחת על גג השער.


גבריאל כמעט כובש שער עצמי (gettyimages)

דקה 90+3

איזו הזדמנות לארסנל!! אלכסיס מסר נהדר לראמזי, שחדר לרחבה, הגיע למצב נהדר אך עד שהוא בעט שחקן הגנה גלש לו לרגל, הבעיטה פגעה ברגל והלכה לקרן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי