גרנט: אני לא התיימרתי להיות ז'וזה מוריניו

מקווה לחזור לאנגליה. גרנט
מקווה לחזור לאנגליה. גרנט | צילום: Gettyimages

המאמן במגזין הפרמייר-ליג: "לא רוצה שווסטהאם תהיה התחנה האחרונה באנגליה"

(גודל טקסט)

אברהם גרנט עזב את אנגליה כבר לפני חמש שנים, בסיומה של עונת 2010/11 ליתר דיוק – בסופה ווסטהאם אותה אימן צנחה לליגת המשנה. למרות שחלף לא מעט זמן גרנט לא שוכח את ימיו בכדורגל האנגלי – בצ'לסי, פורטסמות' ו-ווסטהאם – ומקווה לקבל בעתיד הזדמנות נוספת להצעיד מועדון בפרמיירליג.

הישראלי בן ה-61, כיום מאמנה של נבחרת גאנה, התארח במגזין הפרמיירליג והתייחס לעבודה שלו בכל אחד מהמועדונים בהם שימש כמנג'ר. עוד לפני כן, גרנט הבהיר: "אני אוהב את אנגליה, רוב חיי גרתי בלונדון. אני אוהב את הליגה, את האווירה ואת והאוהדים. אני אוהב את כל זה כל כך ויש לי זכרונות מעולים מהמשחקים ומהאוהדים".

 "התקופה בצ'לסי הייתה מעניינת מאוד, משום שמאז הגעתו של רומן אברמוביץ' הקבוצה הפכה למצליחה", סיפר והוסיף: "כשהגעתי כמנהל ראיתי שהמצב הוא נורמלי ביחס למועדונים גדולים, כאשר לפעמים יש תקופות של כמה חודשים לא טובים. אולם האנשים שם, כולל ז'וזה מוריניו, היו במצב רוח לא טוב, שכן מוריניו חווה, לראשונה בחייו, מצב בו הדברים לא הולכים בדיוק כפי שהוא רוצה והוא לא ידע כיצד להתמודד עם כך". 


מוריניו, לא ידע להתמודד (gettyimages)

באופן בלתי נתפס – גם היום – גרנט החליף את מוריניו על הקווים בסוף חודש ספטמבר. הוא נזכר: "אפילו לא היה לי את הזמן להיכנס לשוק, זאת מכיוון שתוך יום אחד הייתי צריך לקחת את הקבוצה ולכן הייתי עסוק בדברים אחרים. לא חשבתי האם אני שמח או לא – חשבתי רק על העבודה שאני צריך לעשות – וזו עבודה קשה. זה מאוד קשה משום שתמיד אנשים יחשבו על המנג'ר שהיה לפני כן". 

"אני לא ז'וזה מוריניו, לא התיימרתי להיות ז'וזה מוריניו", הדגיש הישראלי. "יש לי את הסגנון שלי, כל חיי הרגשתי שאני כמו במאי סרטים. השחקנים הם הכוכבים. אני חושב שעליך לתת לשחקנים את התחושה שהם הכוכבים, שהם אלה שצריכים לקחת את ההחלטה כאשר הדברים לא הולכים כמצופה".  

צ'לסי של גרנט אמנם לא זכתה בתארים, אבל היא הגיעה לגמר ליגת האלופות לראשונה בתולדותיה. "אם בוחנים את הדברים, הייתי מרוצה מסגנון המשחק, הייתי מרוצה מכך שניצחנו משחקים גדולים רבים עם סגנון המשחק הזה. אפילו בגמר ליגת האלופות, היינו יותר טובים ממנצ'סטר יונייטד, עליה אמר אלכס פרגוסון שהיא יונייטד הכי טובה אי פעם. הייתי גאה באופן בו עשינו את הדברים", טען הישראלי. 


נהנה מהאתגר בפורטסמות'. גרנט (gettyimages)

חרף העובדה שהוביל את הבלוז לגמר במוסקבה, גרנט לא קיבל קרדיט מאברמוביץ' ושוחרר בתום עונת 2007/8. הוא לא נשאר מובטל זמן רב, שכן באוקטובר מונה למנהל הספורטיבי של פורטסמות' וחודש מאוחר יותר הפך למאמן, אחרי שפול הארט פוטר. "זה היה מאוד מאוד קשה משום שלא הייתה שם סביבה של כדורגל", נזכר גרנט ופירט: "לא היו בעלים, מכרו שחקנים, והחתימו אחרים על בסיס חוזה לפיו הם יכולים לשחק רק 16-17 משחקים". 

"לא היה לנו כסף, האווירה מסביב הייתה רעה מאוד. החלטנו להיות מקצוענים כמה שאפשר ואני שמתי את הגביע בתור מטרה (פורטסמות' נכנעה לצ'לסי בגמר הגביע האנגלי). לאחר שהגעתי ממועדון כמו צ'לסי, בו לוקחים את כל מה שעשית טוב כמובן מאליו… בפורטסמות' זה לא היה ככה", סיכם את התקופה בפומפי.

התחנה האחרונה שלו באנגליה, כאמור, הייתה ווסטהאם איתה ירד ליגה. גרנט הודה: "אני לא רוצה שאותה ווסטהאם תהיה המועדון האחרון שלי בכדורגל האנגלי. יותר מ-90 אחוז מחיי בכדורגל זכיתי בתארים ונאבקתי על זכייה בתארים. אפילו בפרמיירליג, אף אחד לא יכול להגיד שלא עשיתי עבודה טובה בצ'לסי. כולם גם אמרו שעשיתי עבודה טובה בפורטסמות', אז אני רוצה לחזור משום שאני לא רוצה שווסטהאם תהיה המועדון האחרון שלי באנגליה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי