מעידה קריטית: רק 2:2 ביתי ללסטר מול ברומיץ'

החמיץ לא מעט הזדמנויות. ורדי
החמיץ לא מעט הזדמנויות. ורדי | צילום: Gettyimages

השועלים עשויים לאבד את הפסגה לטוטנהאם. 1:2 לצ'לסי בנוריץ'

(גודל טקסט)

האם החלומות והפנטזיות של אוהדי לסטר מתחילים להתפוגג? בהחלט יתכן. השועלים שיחקו היטב אך סיימו רק ב-2:2 ביתי עם ווסט ברומיץ', ובעקבות כך עשויים לאבד את פסגת הפריימר-ליג בה החזיקו כמעט חודשיים לטוטנהאם, אם זו תנצח ביום רביעי בדרבי הלונדוני את ווסטהאם. במשחק נוסף ניצחה צ'לסי 1:2 אצל נוריץ' וסיבכה אותה בתחתית.

 

אוקזאקי מאוכזב. האליפות חומקת? (gettyiamges)

 

כאמור, השועלים היו טובים, שטפו את המשחק ובהחלט נראו כמו קבוצה שרצה בצמרת הגבוהה, אך קבוצות שרצות לאליפות בדרך כלל גם מנצחות משחקים קשים. החבורה של קלאודיו רניירי עשתה את זה בדקה ה-89 נגד נוריץ', אך הפעם לא הצליחה להכריע את המשחק למרות מספר הזדמנויות לקראת סוף המשחק.

 

 

לא מפחדים, אך גם לא מנצחים. לסטר חוגגת את שער השוויון (gettyimages)

 

חוסה סלומון רונדון העלה את הבאגיז ל-0:1 בדקה ה-11 לאחר שהצליח להתגבר על רוברט הות' והשחיל את הכדור בין הרגליים של שמייכל. לסטר לא נבהלה, ובהובלתו של ריאד מחרז, אחד ממצטייני העונה בליגה האנגלית, שטפה את המגרש וחזרה. דניאל דרינקטווטר נעזר בנגיעה של אולסן והשווה בדקה ה-31, ואנדי קינג הפך בדקה ה-45 לאחר בישול נהדר של מחרז.

 

במחצית השנייה נכבש אמנם שער אחד בלבד, אך היא הייתה מרתקת לא פחות מהראשונה. קרייג גארדנר מברומיץ' השווה ל-2:2 בדקה ה-50 בבעיטה חופשית מושלמת, ובהמשך ניסה להפוך שוב את התוצאה במגוון בעיטות מרחוק שלא היו רחוקות. במקביל, לסטר שטפה את המגרש ובדחיפת הקהל המקומי הגיעה לרחבה פעמים רבות, אך חוסר ריכוז של שחקניה בראשותו של ג'יימי ורדי הותירה את התוצאה על כנה.

 

שחקני ווסט ברומיץ' שמחים בסיום (gettyimages)

 

בעקבות אובדן הנקודות, השני שלה בשלושת המשחקים האחרונים, לסטר עם 57 נקודותיה עשויה לאבד את הפסגה לטוטנהאם אם זו תנצח את ווסטהאם ובכך תעקוף אותה בשל הפרש שערים עדיף. ארסנל (51 נקודות ומשחק חסר) ומנצ'סטר סיטי (47 נקודות ושני משחקים חסרים) אורבות מאחור, ולא יהיה מופרך להעריך שבעוד זמן לא רב מטרתה העיקרית של לסטר תהיה להשיג את הכרטיס לליגת האלופות. גם המשימה הזו לא צפויה להיות קלה במיוחד, עקב היכנסותה לכושר של מנצ'סטר יונייטד, לה 44 נקודות.

 

השועלים יקוו לא להמשיך לאבד גובה עם משחק חוץ לא פשוט בכלל ביום שבת אצל ווטפורד (19:30). ווסט ברומיץ' מצדה ניצבת עם 36 נקודות, 12 נקודות מעל הקו האדום, והיא זקוקה ללא הרבה יותר נקודות בשביל להבטיח עונה נוספת בפריימר-ליג. משחקה הבא יהיה ביום ראשון נגד מנצ'סטר יונייטד (17:50, שידור ישיר בספורט1 וב-HD).

יכול להיות שבסוף לסטר תסתפק בכרטיס לליגת האלופות. ורדי מודה לקהל בסיום (AFP)

הרכבים 

לסטר: קאספר שמייכל; דני סימפסון, ווס מורגן, רוברט הות', כריסטיאן פוקס (דמאראי גריי/79); מארק אולברייטון (ג'פרי שלופ/64), דני דרינקווטר, אנדי קינג, ריאד מאחרז; ג'יימי וארדי, שינז'י אוקאזקי (חוסה אוז'ואה/64).

ווסט ברומיץ': בן פוסטר, קרייג דוסון, יונאס אולסון, גארת' מקאולי, ג'יימס צ'סטר, קלאודיו יקאוב, דארן פלטשר, סטפן ססניו (סאנדרו/93), קרייג גארדנר (ג'יימס מקלין/83); סיידו בראהינו, סלומון רונדון (ויקטור אניצ'בה/93).

האוהדים המתרגשים מוכנים (gettyimages)

(AFP)

מהלך המשחק

דקה 11

0:1 לווסט ברומיץ'! פלטשר מסר כדור ארוך לרונדון שהתגבר על הות', מצא את עצמו לבד מול שמייכל וגלגל את הכדור בין הרגליים של השוער. אצטדיון קינג פאוור בהלם, השער הראשון שלסטר סופגת בבית אחרי 474 דקות.




רונדון מתגבר על הות' וכובש (gettyimages)

דקה 14

הות' הגיע ראשון לכדור קרן ונגח לעבר השער, אוקזאקי המשיך מהאוויר אך הכדור הלך גבוה.

דקה 19

אוקאזקי חטף כדור במרכז המגרש, התקרב לרחבה ובעט מעמדה נוחה, אך הכדור הלך הרחק מהשער.

דקה 27

הזדמנות טובה ללסטר! מחרז קיבל את הכדור בצד ימין, היתל בשומר שלו והרים לרחבה. ורדי החופשי התרומם גבוה ונגח, אך לא מספיק טוב כי פוסטר קלט.

דקה 31

1:1! לסטר חוזרת אחרי דקות של לחץ. דרינקווטר קיבל את הכדור מחוץ לרחבה ובעט לעבר השער, הכדור אמנם לא היה כל כך מסוכן אבל פגע באולסן בלם הבאגיס, שינה כיוון, הטעה את פוסטר וחדר לרשת.



דרינקווטר בועט וחוגג עם החברים (gettyimages)

דקה 37

כמעט 1:2 ללסטר! דרינקווטר היתל בשומר שלו באגף שמאל והרים לרחבה, ורדי ניתר גבוה ונגח בעוצמה – הכדור ננעץ במשקוף.


ורדי נוגח (gettyimages)

דקה 41

לסטר מתקרבת לשער. הפעם מחרז התנהל עם הכדור מחוץ לרחבה ובעט בשמאל לעבר השער – הכדור חלף ליד העמוד.


נמצא בכל מקום. מחרז (AFP)

דקה 45

1:2 ללסטר! השועלים על הסוס. אולברייטום הרים מצד שמאל, מחרז הוריד באומנות לקינג שמתוך הרחבה בעט בצורה מושלמת לפינה הרחוקה וכבש.


מלך המגרש. קינג חוגג את המהפך (gettyimages)

דקה 50

2:2! ווסט ברומיץ' חוזרת! גארדנר לקח בעיטה חופשית מ-20 מטר ושיגר את הכדור לחיבורים השמאליים. שמייכל אפילו לא זז.


שער ענק. גארדנר עם החברים (AFP)

דקה 57

כמעט 2:3 ללסטר! אולברייטון הרים כדור נהדר מצד שמאל, אוקזאקי התרומם גבוה ונגח בעוצמה – הכדור פגע במשקוף ועף ליציע. זה היה קרוב!

דקה 65

הזדמנות נהדרת ללסטר! ורדי קיבל כדור עמוק ועצר אותו על קו את הכדור על הקו של השער בפינת הרחבה, הוריד אחורה לשלופ שבעט כדור מסוכן, פוסטר עצר בקושי.

דקה 66

החמצה של ווסט ברומיץ'! רונדון קיבל את הכדור במרחק של ארבעה מטרים מהשער אך בעט לשמיים.


איזו החמצה. רונדון מחטיא (AFP)

דקה 71

ורדי חטף את הכדור על קו החוץ השמאלי, פרץ לרחבה בסערה ובעט לשער, פוסטר הדף לקרן. הקרן עצמה הגיעה לראש של הות' שהיה חופשי בתוך הרחבה, אך הנגיחה העוצמתית שלו הלכה החוצה.

דקה 73

כמעט 2:3 לברומיץ'! גארדנר התקדם עם הכדור, ובמרחק 30 מטר כשאף אחד לא יוצא לעברו הוא שחרר פצצה לכיוון השער – שמייכל רק צפה בכדור חולף סנטימטרים מהעמוד. זה היה קרוב!


לא מפסיק לבעוט מרחוק. גארדנר מטווח (gettyimages)

דקה 75

נראה שגארדנר החליט לא להפסיק לטווח את השער. הפעם הבעיטה שלו מ-25 מטרים הסתחררה, הטעתה את שמייכל אך עברה מעל המשקוף.

דקה 86

מורגן הגיע להזדמנות אדירה, אך ממרחק של שבעה מטרים הבעיטה החזקה שלו נעצרה על ידי פוסטר.

דקה 90+2

כמעט שער ניצחון אדיר ללסטר! ורדי הרים מצד שמאל, מחרז בתוך הרחבה קרוב לשער ניסה מספרת וירטואוזית במיוחד אך הכדור הלך ליציע.

איבוד נקודות קריטי. אוז'ואה ומחרז (AFP)

נוריץ' – צ'לסי 2:1

לבלוז אין עוד על מה לשחק במסגרת הליגה, אך הם נמצאים חזק גם בליגת האלופות וגם בגביע האנגלי. עקב כך, הם משחקים בצורה משוחררת לחלוטין וחוס הידינק מאפשר לשחקנים רבים מהסגל הרחב לקבל יותר דקות ולהיכנס לעניינים. אחד מהם הוא קנדי, שפתח בהרכב וכבש את השער הראשון כבר אחרי 40 שניות אחרי שקיבל מסירה מאדן הזאר, התקדם לכיוון הרחבה וירה פנימה מ-16 מטרים. דייגו קוסטה הכפיל את התוצאה בדקה ה-45 לאחר שקיבל בעמדת נבדל כדור נהדר של טראורה ומול רודי הקפיץ את השני.

נוריץ' חזרה למשחק בדקה ה-68, לאחר שניית'ן רדמונד קיבל את הכדור בתוך הרחבה בדקה ה-68 ובנגיעה הרשית. ההפסד סיבך את הקנריות בתחתית, וכעת יש להן 24 נקודות כמו סנדרלנד וניוקאסל, שחולקות ביחד את מקומות 17-19. המגפייס יקבלו הזדמנות לעלות מעל הקו האדום כשישחקו ביום רביעי אצל סטוק.

קנדי חוגג אחרי 40 שניות. צ'לסי משוחררת בליגה (AFP)

סנדרלנד – קריסטל פאלאס 2:2

סנדרלנד ניצלה בדקה ה-90 מהפסד ביתי לקריסטל פאלאס, אך היא עדיין מסובכת. החתולים השחורים עלו ליתרון בדקה ה-36 משער של נדויה, אך קונור ויקהאם הפך בצמד (61, 67) לפני שבוריני השווה בתוספת הזמן. למרות התיקו, החבורה של סם אלרדייס כאמור נותרה עם 24 נקודות כמו נוריץ' וניוקאסל.

 

שוויון דרמטי, אך סנדרלנד עדיין מסובכת. בוריני ואלרדייס שמחים (gettyimages)

 

תוצאות נוספות: אסטון וילה – אברטון 3:1 (גסטד 79 / מורי 5, לנון 30, לוקאקו 60), בורנמות' – סאות'המפטון 0:2 (קוק 31, אפובה 79)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי