שלפו שפן: רשפורד הוא התקווה החדשה של יונייטד

רשפורד. הילד ענק
רשפורד. הילד ענק |

האוהד משכונת העוני הפך ליהלום שצריך ליטוש. ב-22:00: מול ווטפורד

(גודל טקסט)

יש כדורגלנים גדולים שנולדים פתאום. אם את ליאו מסי ו-וויין רוני זיהו עם פוטנציאל גדול עוד לפני הבוגרים, מי הכיר את מרכוס רשפורד עד סוף השבוע החולף? הילד בן ה-18 החזיר את החיוך לפנים של אוהדי מנצ'סטר יונייטד ושל לואיס ואן חאל אחרי שנזרק למים משום מקום.

 

יכולים לבקר את ואן חאל כמה שרוצים אבל יש בו את התעוזה שמגלה שחקן, שולפת אותו וגם מרוויחה. אותו המקרה קרה גם עם רשפורד כשאנתוני מרסיאל נפצע בחימום למשחק הגומלין נגד מידטיילנד הדנית בשלב הנוקאאוט של הליגה האירופית. רשפורד בוודאי רצה לצבוט את עצמו כשעלה לשחק לאחר שהודיע לאימו מל שהגיעה העונה לכל משחקי יונייטד: "אין טעם שתגיעי. בטוח לא אשחק". ללא דקות ברזומה, הוא גנב את כל הכותרות.

 

 

סיטי ויתרה בגלל מבנה גוף, יונייטד השיגה חומר נפץ

הקריירה של רשפורד החלה בפלצ'ר מוס ריינג'רס, בית ספר לכדורגל בפרברי מנצ'סטר שעל הקירות תלויים בין היתר תמונות של שחקני יונייטד שגדלו במועדון ובהן גם זו של רשפורד. אפשר למצוא שם את חבריו לקבוצה כיום ג'סי לינגארד, קמרון בות'רוויק-ג'קסון וטיילר בלקאט שהושאל לסלטיק. גם דני וולבק והכישרון המבוזבז של ראבל מוריסון עברו במועדון הצנוע.

 

"למרכוס יש מהירות יותר גדולה מדני וולבק ששיחק אצלנו. דני היה מחכה לכדור שיבוא אליו, מרכוס תמיד רעב לכדור. יש לו אותה מנטליות באימונים שראיתי מדיוויד בקהאם ואריק קאנטונה", ציין דייב הורוקס, מאמנו הראשון במדי פלצ'ר מוס.

 

רשפורד הרשים במחלקות הצעירות וב-2014 רדפו אחריו גם ליברפול וצ'לסי, אך הוא העדיף את יונייטד בגלל היותו אוהד של השדים האדומים. החלוץ הצעיר מתגורר באיזור עוני סמוך לעיר מנצ'סטר, איזור שקרוב לאקדמיית הכדורגל של יונייטד, פרט שכמובן תרם לבחירה שלו. מנצ'סטר סיטי אגב ויתרה עליו בטענה שהוא נמוך ורזה מדי.

 


רשפורד ולינגארד. גדלו ביחד (Gettyimages)

 

"הוא כמו חומר נפץ", אמר עליו מנהל האקדמיה של יונייטד, ניקי באט. "הוא ילד מאוד מוכשר, אבל גם אחד שעובד קשה. הוא מיד תורם לקבוצה". מי שקיבל אותו תחילה לאקדמיה היה רנה מולנסטין ההולנדי שהיה עוזרו של אלכס פרגוסון והתרשם מהטכניקה שלו.

 

עד ליום חמישי הוא שיחק בנוער של יונייטד והיה מלך השערים של קבוצת הנוער עם 13 שערים ב-25 משחקים ובספטמבר הפך לקפטן הקבוצה. רשפורד הספיק לכבוש העונה צמד נגד איינדהובן בליגת האלופות לנוער. הוא השחקן היחיד אי פעם ביונייטד שכבש בכל ארבעת הקבוצות של המועדון בגילאי עד 18, עד 19, עד 21 והבוגרים בעונה אחת.

 

רק שלא יצא כמו מקאדה

ההיסטוריה של חלוצים צעירים ואפילו כישרונות שפורצים לפתע ביונייטד לא חדשה. הסיפור המוכר מכולם בשנים האחרונות היה זה של פדריקו מאקדה.

 


מקאדה. רשפורד לא רוצה לחקות אותו (Gettyimages)

 

האיטלקי פרץ כמטאור בגיל 17 וכבש כבר בהופעות הראשונות שלו, אך פציעות ובחירות לא נכונות בקריירה טרפו את הקלפים וכיום הוא משתייך לסגל של קרדיף מליגת המשנה, אך לא ממש מרשים.

 

רשפורד הוזנק כאמור לבוגרים, שיחק עד כה 170 דקות במדי הקבוצה, כבש ארבעה שערים ובישל עוד אחד בתוך שלושה ימים והפך לגיבור הרגע ביציעי אולד טראפורד.

 

מה שבטח יצטרך לקרות בקרוב הוא נושא החוזה. כשרוני הפצוע מרוויח ביונייטד 250 אלף ליש"ט בשבוע, רשפורד משתכר רק כ-1,500 ליש"ט בשבוע, אבל יש לו בחוזה סעיף מיוחד. הוא מקבל 750 ליש"ט על כל שער שהוא כובש. מנכ"ל יונייטד, אד וודוורד יקבל בקרוב טלפון מסוכנו של החלוץ ועתיד לשדרג שכרו לפי 10 כשהוא חתום עד 2017 כעת.

 


רשפורד חוגג. יהיו עוד הרבה כאלה? (Gettyimages)

 

עכשיו רק נותר לרשפורד לנסות לנחות על הקרקע ולא לקרוא יותר מדי כותרות בעיתון ובאינטרנט. ואן חאל חולם אמנם כבר השווה אותו לפטריק קלוייברט ואחרים, אך גם הוא מקווה שלא יהרסו לו את הילד. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי