בלינד יפרח כבלם כדי לשרת את אביו ביורו?

בלינד. הבלם החדש של ואן חאל?
בלינד. הבלם החדש של ואן חאל? | צילום: Gettyimages

ההולנדי של מנצ'סטר יונייטד, שהגיע כקשר ושיחק מגן, עובר למרכז ההגנה

(גודל טקסט)

לואיס ואן חאל קיבל לידיו שני כוכבים הולנדים כאשר הגיע לאולד טראפורד לפני שנה. אחד מהם, רובין ואן פרסי, כבר נשלח לדרכו אחרי עונה מתסכלת. העובדה כי החלוץ לא הסתדר עם המאמן הפתיעה מאוד אחרי ההרמוניה ששררה ביניהם במהלך המונדיאל, ויש אירוניה לא מבוטלת בכך שואן פרסי שרד את הקדנציה של דייויד מויס מבלי לעזוב בטריקת דלת, ובכל זאת עזב את מנצ'סטר יונייטד בטונים צורמים למדי. אז השדים האדומים נשארו עם ההולנדי השני, דיילי בלינד. אחת השאלות המרתקות היא כיצד ישתמש בו ואן חאל בעונה הקרובה.

 

אין בעולם הרבה שחקנים רב גוניים כמו בלינד, שכבר מילא כמעט כל תפקיד אפשרי בקישור ובהגנה. כבנו של הבלם האגדי דני בלינד, נוסה תחילה דיילי באקדמיה של איאקס כבלם, ובהמשך תפס פיקוד כקשר אחורי. במשך הזמן נדד לעתים גם לתפקיד הפליימייקר, שובץ באגפים, ושינוי נוסף הגיע כאשר הושאל בגיל 19 לצבור נסיון בליגה הבכירה במדי כרונינגן – שם דווקא ראו אותו משום מה כמגן ימני. התוצאות היו חיוביות.

 

 

כאשר שב לאיאקס ב-2011 הוחלט שבלינד ימלא בעיקר את משבצת המגן השמאלי, ובמשך שנה הוא לא עמד בציפיות הקהל. השחקן הצעיר הירבה לאבד כדורים, הפקיר לא פעם את עמדתו, וגרם לאוהדים לחשוב כי הוא נמצא בסגל אך ורק בזכות אביו. ההאשמות בנפוטיזם גרמו לשריקות בוז, ובלינד היה השחקן השנוא ביותר ביציעי אמסטרדם ארנה. הוא הוכיח חוסן מנטלי יוצא דופן, התגבר על הבעיות, ולקראת סוף 2012 הפך לאחד השחקנים היציבים במערך. בסוף העונה, כאשר איאקס זכתה באליפות משכנעת, הוא נבחר בידי האוהדים לשחקן המצטיין של הקבוצה.

 


בלינד. השתדרג כקשר (Gettyimages)

 

מעמדו של בלינד השתדרג עוד יותר כאשר המאמן פרנק דה בור החזיר אותו לקישור המרכזי ב-2013. בלינד פרח בזכות כושר המנהיגות הטבעי וראיית המשחק המשובחת, והפעם היה לא רק השחקן המצטיין בעיני האוהדים באמסטרדם, אלא השחקן הטוב ביותר בליגה ההולנדית כולה. ככזה, הוא הגיע למונדיאל עם בטחון עצמי בשמיים, ובשלב זה היה ברור שהוא עשוי לעזוב את איאקס, גם אם זה לקח זמן, והעסקה עם יונייטד הושלמה רק בשלהי אוגוסט.

 

המונדיאל הדגיש עוד יותר את הכישרון הרב גוני של בלינד. הוא החל אותו כשחקן אגף שמאלי במערך 2-5-3, חרש את הקו והיה חתום על הבישול המרהיב ביותר של גביע העולם כולו במסירה הארוכה האדירה לראשו של ואן פרסי. היה זה שער השוויון בסוף המחצית הראשונה בדרך ל-1:5 ההיסטורי והבלתי נשכח. גם בניצחון על אוסטרליה מילא בלינד את העמדה, אבל נגד צ'ילה הוא כבר הוסט למגן השמאלי הקלאסי במערך 2-4-4. בשמינית הגמר נגד מכסיקו, לעומת זאת, אחרי הפציעה של נייג'ל דה יונג, החזיר אותו ואן חאל לקישור, ושם הוא בילה עד לסיום הטורניר.

 

כאשר השדים האדומים שילמו תמורתו 14 מיליון ליש"ט, היה ברור כי המאמן הוותיק צפוי לבנות את הקישור המרכזי של הקבוצה סביבו. זו אכן היתה המטרה, אבל העובדה כי הצטרף באיחור והפציעה בברכו בנובמבר הקשו על השתלבותו של בלינד במערך. העונה הראשונה שלו בפרמיירליג היתה טובה, אבל לא מצוינת. מייקל קאריק, אנדר הררה ומרואן פלאיני היו לא פעם דומיננטיים ממנו, וההולנדי גם נאלץ לעתים לשחק באגף השמאלי.

 


בלינד חוגג עם ואן פרסי אחרי שכיכב באגף (Gettyimages)

 

אז מה יעלה בגורלו העונה? החתמתם של בסטיאן שוויינשטייגר מבאיירן מינכן ומורגן שניידרלין מסאות'המפטון פגעה במעמדו של בלינד בקישור, ועל פניו הוא אמור היה להפוך לשחקן רוטציה במקרה הטוב. התחרות במרכז המגרש קשה מתמיד. על סמך משחק הידידות מול אמריקה, מתברר שלוואן חאל יש תוכניות מקוריות. הוא החזיר את בלינד בן ה-25 למקורות והציב אותו כבלם – העמדה הבעייתית ביותר של יונייטד בסגל הנוכחי.

 

"מרקוס רוחו יצטרף רק סוף החודש, ואני רוצה לשחק עם בלם שמאלי. בלינד יכול לעשות את העבודה, אבל יש גם שחקנים אחרים שמסוגלים לעשות זאת", אמר המאמן. לקראת ברצלונה (ישיר בספורט1 החל מ-22:55) בגביע האלופות, זו הסוגיה המרתקת ביותר מבחינת המערך. האם בלינד יפתח שוב בעורף? האם יספק את הסחורה? אבא דני יעקוב בעניין – הוא ירש את חוס הידינק בתפקיד מאמן הנבחרת הכתומה, ומי יודע – אולי בנו ישחק דווקא כבלם ביורו 2016?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי