ליברפול בסימן שאלה, וילה במגמה צרפתית

|

5 קבוצות ביום: המבחן של רוג'רס, הווילאנס פתחו כיס, ומה עם סטוק?

(גודל טקסט)

הליגה המרתקת בעולם, הפרמייר ליג, מעבר לפינה. משבת הקרובה ולאורך כל העונה בספורט1 ובספורט2, כל הדברים הכי מעניינים בממלכה.

 

לקראת פתיחת העונה, הנה לכם מדריך לפרמיירליג המתחדשת לקראת עונת 2015/16. והפעם מה עלה בגורלן של ליברפול, אסטון וילה, סטוק, ניוקאסל וסנדרלנד.

 

 

ליברפול

 

הכל מתחיל ונגמר במנג'ר: ברנדן רוג'רס ניצב בפנים פרשת דרכים. לפני שנתיים, לולא ההחלקה של סטיבן ג'רארד נגד צ'לסי, ייתכן שהרדס היו זוכים באליפות לראשונה מאז 1990 ואז מי היה יכול לדבר עם המנג'ר? זה לא קרה ובשנה שעברה ליברפול התמוטטה כמו בניין קלפים עם רכש גרוע ובראשו הפלופ מריו באלוטלי. ג'ו אלן הודה שכל הנהלה אחרת היתה מפטרת את המנג'ר ואין ספק שאם ליברפול שוב תגמגם השנה אחרי הרכש המאסיבי רוג'רס יילך הביתה. בסוכנויות ההימורים הוא מוצב במיקום גבוה במועמדים לקבל את הבעיטה.

 


פירמינו. יתחבר לקוטיניו? (AFP)

 

הרכש הבולט: מבחינה כספית זה כמובן כריסטיאן בנטקה שעלה 32.5 מיליון ליש"ט, אבל הוא גם הכובש הרביעי בליגה מאז הגיע לאנגליה. הפליימייקר רוברטו פירמינו שגם כובש שערים רבים אמור להיות הרכש הנוצץ של העונה. הוא הוכיח את עצמו במבצעים וירטואוזים בבונדסליגה והשאלה היא רק האם ייקלט מנטלית וחברתית. אם יוכל לשחק לצידו של פליפה קוטיניו ליברפול יכולה להפתיע.

 

אמרו שלום: סטיבו ג'רארד האגדי אולץ לעזוב. לעומתו באלוטלי עדיין לא מצא קבוצה, אבל לא בתוכניות של המועדון. ראחים סטרלינג עליו בנו בליברפול כיורש של סוארס נמכר, ריקי למברט חתם בווסט ברומיץ', ורוג'רס מחפש להיפטר מעוד שחקנים. 

 

נקודות המפתח: שיפור בהגנה, חידוש ההתקפה ועזיבת ג'רארד. ליברפול מקווה שחלוץ נבחרת אנגליה, דניאל סטארידג', יתאושש מהפציעה שמנעה ממנו לשחק כמעט כל העונה שעברה ולא לשכוח את החלוץ הבלגי דיבוק אוריגי שהצטרף ויכול להפתיע. אם כריסטיאן בנטקה יממש את הפוטנציאל ליברפול יכולה להגיע רחוק.

 


ג'רארד. בליברפול יסתדרו בלי הסקיפר? (Gettyimages)

 

הקבוצה עדיין חלשה בקישור האחורי (לא נמצא מחליף ללוקאס לייבה) ובלם ברמה עולמית לא היה מזיק. העיתון 'ליברפול אקו' העניק ציונים לשחקנים על יכולתם במשחקי ההכנה וג'ורדן אייב קיבל את הציון הגבוה ביותר 9. נתנאל קליין, ג'יימס מילנר, ג'ו גומס ובנטקה קיבלו 8. הכי נמוך? אלברטו מורנו, קולו טורה, לזאר מרקוביץ' וג'ו אלן עם ציון 5.

 

באו: ג'יימס מילנר הגיע ממנצ'סטר סיטי בחינם וירוויח 150 אלף ליש"ט לעונה, כריסטיאן בנטקה מאסטון וילה (32.5 מיליון ליש"ט), רוברטו פירמינו מהופנהיים (29 מיליון), המגן נתנאל קליין מסאות'המפטון (12.5 מיליון), דני אינגס חלוץ ברנלי (גובה ההעברה ייקבע בבוררות), ג'ו גומס ,מגן צ'רלטון (3.5 מיליון ליש"ט), אדם בוגדן שוער בולטון (חופשי), אלן קשר אחורי בן 19 מאינטרנסיונאל.

 

הימור: התעלומה הגדולה של העונה. אולי רוג'רס יעשה זאת שוב, אבל סביר להניח שלא יותר ממקום 5.

 

אסטון וילה

 

הכל מתחיל ונגמר במנג'ר: טים שרווד הגיע בעונה שעברה ועשה מהפכה בקבוצה כשמנע ממנה ירידה, אבל השאלה אם יוכל להצעיד אותה גם השנה לחוף מבטחים. הוא אולי טיפוס משונה, אבל הוליך את אסטון וילה לגמר הגביע האנגלי שם נוצח ע"י ארסנל. המשימה הכי קשה שלו תהיה להתגבר על עזיבת בנטקה.

 


אייו. יצדיק את הרכישה? (Gettyimages)

 

הרכש הבולט: ג'ורדן אייו הגנאי שנרכש מלוריין הגיע כמחליף לבנטקה ובקבוצה מקווים שילד הפלא ג'ק גרלייש שצולם שואף מבלון גז ונמצא מעולף בחופשה בספרד יתבגר ויתחיל להראות את ניצוצות הכדורגל שראו ממנו בעונה שעברה באופן יותר קבוע. 

 

אמרו שלום: כל השחקנים החשובים עזבו. כריסטיאן בנטקה, פביאן דלפ, הבלם רון פלאר והשוער שיי גיבן. הגיעו שחקנים מהליגה הצרפתית. האם המנג'ר למד את השפה? לדבריו: "הוצאנו את הכסף שקיבלנו בצורה חכמה ואנחנו משתפרים ממשחק למשחק".

 

נקודות המפתח: האם וילה מסוגלת לשחזר את ההצלחה של סאות'המפטון ששיחררה שחקנים רבים ועדיין סיימה את העונה בחלק העליון? אוהדי הווילאנס יתקשו להכיר את השחקנים החדשים שהגיעו. אייו במקום בנטקה, הקשר הצרפתי אידריסה גאייה יצטרך להיכנס לנעליו של דלפ ומיקה ריצ'ארדס הוותיק יצטרך לנער את האבק להיכנס לנעליו של רון פלאר. חלק מהשחקנים אולי לא מכירים עדיין את הפרמיירליג, אבל יהיו רעבים. ברקע גם אפשרות שהקבוצה תימכר על ידי הבעלים היהודי-אמריקאי.

 


מייקה ריצ'ארדס. שב לאנגליה (Gettyimages)

 

באו: ג'ורדן אייו חלוץ מלוריין (12 מיליון ליש"ט), אידריסה גאייה מליל (9 מיליון ליש"ט), ג'ורדן אמווי מגן מניס (7.7 מיליון ליש"ט), ג'ורדן ורטו מניס (7 מיליון ליש"ט), רודי גסטד מבלקבורן (6 מיליון ליש"ט), סקוט סינקלייר ממנצ'סטר סיטי (2.5 מיליון ליש"ט).

 

הימור: אחרי שנים של נפילה לתחתית אולי השחקנים החדשים יעוררו את וילה שתסיים את העונה במקום טוב באמצע.

 

ניוקאסל

 

הכל מתחיל ונגמר במנג'ר: סטיב מקלארן הוא מיסטר לוזר האנגלי. המאמן שלא הצליח להעלות את אנגליה ליורו 2008 חוזר לאמן בפרמיירליג אחרי 10 שנים. עבונה שעברה הוא דווקא הרשים כמנג'ר דרבי קאונטי ששיחקה כדורגל טוב, אבל מקלארן לא איבד את הלוזריות ופספס את העלייה לפרמיירליג ברגע האחרון. למרות זאת הקבוצות שלו משחקות כדורגל איכותי. הבוס הציב מטרה לסיים בין 8 הראשונות, אבל יש לזכור שהוא ירש סגל שכמעט ירד ליגה.

 


מקלארן. ירים את המגפייז? (Gettyimages)

 

הרכש הבולט: אוהדי ניוקאסל היו בהלם כשהבעלים מייק אשלי החליט לפתוח את הארנק והביא שחקנים משובחים. הקשר ההולנדי ג'ורגיניו ויינאלדום מאיינדהובן יוסיף המון לקישור. הבלם צ'אנסל אמבמבמה והחלוץ אלכסנדר מיטרוביץ' הגיעו מאנדרלכט. הסרבי יכול להיות להיט בליגה ונחשב כילד השובב של הכדורגל.

 

אמרו שלום: חונאס גוטיירס האיש שהתגבר על מחלת הסרטן וחזר לשחק לא הצליח להתגבר על שרירות הלב של הנהלת ניוקאסל שבעטה אותו החוצה. פאבריסיו קולוצ'יני הוותיק מבוקש בקריסטל פאלאס אצל המנג'ר הקודם שלו אלן פארדיו.

 


מיטרוביץ'. הילד המשוגע של ניוקאסל (Gettyimages)

 

נקודות המפתח: האוהדים מרוצים שהסיוט עם ג'ון קארבר המנג'ר הזמני הסתיים למרות שהוא השאיר אותם ליגה ולא קיבל שום תמיכה ברכש של ינואר. לצד התקפה טובה מקלארן צריך לתקן את החלק ההגנתי החלש של ניוקאסל.

 

באו: אלכסנדר מיטרוביץ' מאנדרלכט (14.5 מיליון ליש"ט), ג'ורג'יניו ווינאלדום מאיינדהובן (14.5 מלייון ליש"ט), צ'אנסל אמבמבה מאנדרלכט (8.4 מיליון ליש"ט).

 

הימור: האוהדים לא יחזרו לרגעי המתח כאשר הקבוצה ניצלה ברבע האחרון מירידה, אבל נראה שאמצע הטבלה יהיה הישג שיא.

 


אפלאיי. יממש פוטנציאל בבריטניה סטדיום? (Gettyimages)

 

סטוק

 

הכל מתחיל ונגמר במנג'ר: מארק יוז עשה עבודה מצוינת בשנה שעברה בבריטניה סטדיום אחרי שלקח קבוצה פרגמטית בעיקר והפך את המשחק שלה ליפה לעין, כזו שמשחקת על מתפרצות וכדורגל מהיר. במשחק האחרון של העונה היא הביסה את ליברפול 1:6 במשחק שלא יישכח. שתי הקבוצות ייפגשו שוב בבריטניה סטדיום ביום ראשון. הקבוצה סיימה במקום הטוב ביותר שלה אי פעם בפרמיירליג – מקום 9.

 

הרכש הבולט: סטוק אולי נחשבת לאחת הקבוצות האפורות בליגה, אבל אם תפשפשו בסגל שלה תמצאו תוצרת ברצלונה ולא מעט. האחרון שהגיע הוא ההולנדי איברהים אפלאיי שיכול להוסיף לתרומה של בוז'אן קרקיץ' שלא שיחק מינואר בגלל פציעה. עוד רכש מסקרן דווקא גדל בריאל מדריד וזהו החלוץ חוסלו שלא לדבר על גלן ג'ונסון שהגיע מליברפול.

 

אמרו שלום: סטיבן אנזונזי היה אחד השחקנים החשובים בקישור ועזב לסביליה ואסמיר בגוביץ' שוער בוסניה חתם בצ'לסי, אבל יש לו מחליף סביר ג'ק באטלנד וגם שיי גיבן בן ה-39 הגיע לתגבור.

 


גלן ג'ונסון. יעד חדש (Gettyimages)

 

נקודות המפתח: המטרה שהרעש המפורסם שעושים אוהדי סטוק בבריטניה יתגבר העונה והקבוצה תסיים אפילו במקום טוב משנה שעברה. צ'רלי אדם אמור להמשיך להחזיק את המפתחות גם העונה, אבל כמו שאומרים האוהדים שיפסיק לנסות לכבוש מהרחבה של סטוק. מרקו ואן חינקל שהושאל מצ'לסי ושיחק במילאן שנה שעברה עשוי להבריק.

 

באו: חוסלו מהאנובר (5.75 מיליון ליש"ט), גלן ג'ונסון (חופשי), שיי גיבן שוער מאסטון וילה (חופשי), מוחה אל אוריאצ'י מרוקאי בן 19 ששיחק בברצלונה ג' (חופשי), מרקו ואן חינקל מצ'לסי (השאלה), יעקב האוגרד שוער דני ממידטילנד (400 אלף ליש"ט).

 

הימור: פחות או יותר סביב המקום העשירי.

 

סנדרלנד

 

הכל מתחיל ונגמר במנג'ר: ההצלחה להשאיר את דיק אדבוקט הקיץ היא כנראה ההישג הכי גדול של ראשי הקבוצה. הוא הגיע שבנה שעברה בגל המאמנים ההולנדים שהציף את האי הבריטי, השאיר את הקבוצה בליגה והודיע שהוא פורש מאימון. רק שכנוע מאסיבי של הנהלת "החתולים השחורים" השאיר אותו בקבוצה.

 


אדבוקט. המפתח של החתולים השחורים (Gettyimages)

 

הרכש הבולט: החלוץ ההולנדי ג'רמיין לאנס שהגיע מדינמו קייב הוא שחקן מרשים שיוסיף להתקפה.

 

אמרו שלום: קונור וויקהאם המאכזב נמכר לקריסטל פאלאס ב-9 מיליון ליש"ט שם ייתכן שהוא יפרח.

 

נקודות המפתח: ההגנה של "החתולים השחורים" התחזקה. סבסטיאן קואטס הוחתם אחרי השאלה מליברפול ויונאס קאבול הוותיק שהגיע מטוטנהאם יביאו יציבות מאחור וזה חשוב מאוד לקבוצה שכנראה שוב תתמודד נגד הירידה. אם אדם ג'ונסון ישכח את פרשת האונס וג'ק רודוול יתחיל לשחק סנדרלנד במצב טוב.

 

באו: ג'רמיין לאנס מדינאמו קייב (8 מיליון ליש"ט), יונאס קאבול מטוטנהאם (3 מיליון ליש"ט), אדם מתאוס מסלטיק (2 מיליון), סבסטיאן קואטס מליברפול (2  מיליון ליש"ט).

 

הימור: כנראה שוב תיאבק נגד הירידה, אבל הפעם היא נראית חזקה יותר מהעונה שעברה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי