סערת גזענות חדשה בכדורגל האנגלי

טיילור. מכחיש מכל וכל את הדברים ומאיים בתביעה
טיילור. מכחיש מכל וכל את הדברים ומאיים בתביעה | צילום: Gettyimages

בספר חדש נטען שבנבחרת ביקשו לצמצם את מספר כהי העור בסגל

(גודל טקסט)

ספר חדש שעושה רעש בימים אלה באנגליה טוען שההתאחדות לכדורגל העבירה הוראות ברורות למנג'ר הנבחרת לשעבר, גרהאם טיילור, להימנע מבחירת יותר מדי שחקנים שחורים לנבחרת. הספר החדש עוסק בגזענות בכדורגל וייצא מחר לדוכנים.

 

בספר "פיץ' בלאק", שנכתב על ידי אמי אונורה, שאחיו שיחק ואימן בנבחרת אתיופיה, נטען שגרהאם קיבל הוראות כאלה משני אנשי ההתאחדות האנגלית. המנג'ר נשבע שהדבר אינו נכון ואיים לתבוע את כותב הספר. בספר נטען שגרהאם אמר זאת לשחקן ברמינגהאם בעבר ריצ'י מוראן, כשהם שיתפו פעולה בווטפורד בעונת 1999/2000. הסופר אגב לא האשים את המנג'ר עצמו בגזענות, אלא בא להוכיח שההוראות באו למעלה. יש לציין כי גרהאם עבד במשך שנים עם שחקנים שחומי עור בכדורגל האנגלי.

 

 

מוראן עצמו החליט לפרוש מכדורגל בגלל העלבות שספג במגרשי הכדורגל וצוטט בספר כאומר: "טיילור אמר לי שהוא רוצה לספר לי משהו. 'אני לא אודה בזה לעולם כי יתבעו אותי, אבל כשהייתי מנג'ר אנגליה קראו לי שני אנשי ההתאחדות, שאמרו לי בפירוש: אל תזמן יותר מדי שחורים לנבחרת".

 

ג'ון בארנס שיחק תחת טיילור ב-1990, אבל הוא עצמו טען לא מכבר כי הוא לא מקבל ג'וב של מאמן בגלל צבע עורו. בספר נטען שעוד מנג'ר נבחרת סיפר על כך, אבל לא נחשף שמו. בהתאחדות האנגלית סירבו להגיב להאשמות אתמול.

 

 

טיילור, שהיה מנג'ר הנבחרת בשנים 1990 עד 1993, אמר הבוקר: "אני אתבע את מוציאי הספר, אין לי ברירה. מי שכתב את הספר מעולם לא ביקש את תגובתי. אני לא זוכר בקשה כזאת וזה מרגיז אותי. דבר כזה הייתי בטוח זוכר ואני יכול לומר שאף אחד מההתאחדות לא ביקש ממני בקשה כזאת. אם הם התכוונו לפרסם כזה ספר, היו צריכים להתקשר אליי דבר ראשון".

 

 

טיילור זימן בזמנו לנבחרת את לס פרדיננד ושחקנים כהי עור אחרים כמו איאן רייט, דז ווקר, פול פארקר, קרלטון פאלמר, פול אינס וטוני דיילי. "מעולם לא האשימו אותי שחסמתי את דרכו של שחקן שחור כלשהו וההתאחדות מעולם לא התערבה בזימון שחקנים", אמר.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי