לאלנה: "ג'רארד עזב, כולם צריכים לתת יותר"

לאלנה. יש מאיתנו ציפיות
לאלנה. יש מאיתנו ציפיות | צילום: Gettyimages

ליברפול תפתח את העונה בסטוק (17:50 בספורט1). ילד הפלא הנורבגי, טאגסת', סיכם בקבוצה

(גודל טקסט)

ברנדן רוג'רס וליברפול יעמדו הערב (ישיר בספורט1 החל מ-17:50) למבחן ראשון כשייפגשו את סטוק סיטי בבריטניה סטאדיום במשחק הראשון של עונת 2015/16.

 

רגע לפני המשחק בליברפול עסקו עדיין ברכש ומדובר בילד פלא נורבגי נוסף אדוורד טאגסת' בן 14 שכל אירופה רודפת אחריו כולל מנצ'סטר סיטי, יונייטד, אייאקס ואברטון. השחקן המכונה בקיצור אדי יישאר בנורבגיה עד יום הולדתו ה-16 בינואר 2017 ואז יצטרף לאקדמיה של ליברפול.

 

 

כולם מדברים על ההשפלה וההלם שחשו כאשר סיימו את העונה במאי האחרון עם תבוסה 6:1 באותו אצטדיון במשחק האחרון של סטיבן ג'רארד. קשה להאמין שאותה תוצאה תחזור על עצמה, אבל שום דבר חוץ מניצחון לא יכול להתניע מחדש את ליברפול של רוג'רס. הוא יודע שזמנו יהיה קצוב אם גם השנה הכל יירד לטמיון.

 

ג'רארד. משחק רשמי ראשון בלי הקפטן (gettyimages)

 

ליברפול מקווה לפתיחה טובה ושש נקודות נגד קבוצות פחות טובות ממנה סטוק ובורנמות'. אדם לאלנה קשר הקבוצה אמר: "אחרי ה-6:1 כל כך פחדנו ממה שהולך לקרות ששקלנו לבטל את החגיגה והפרידה מסטיבן ג'רארד". על העונה החדשה אמר: "כל קבוצה רוצה לפתוח טוב את העונה ויש ציפיות גדולות מליברפול במיוחד אחרי כל הרכש. יהיה לחץ גדול על הבחורים בעיקר אחרי כל ההחתמות. פסיכולוגית זה מבחן קשה מאוד עבורנו אחרי אותה תבוסה שנה שעברה". לשאלה אם המנג'ר בלחץ אמר: "הוא לא מראה שום סימן כזה. המטרה שלנו היא להבטיח מקום באירופה לכל הפחות שנה הבאה. רוג'רס נשאר אותו דבר. אין שינוי. התפקיד שלו ושלנו הוא להמשיך להאמין. כל אחד מזכיר לנו שסטיבן ג'רארד עזב והוא היה פנטסטי, אבל כל אחד מאתנו צריך להתאמץ יותר".

 

עוד לפני שריקת הפתיחה של העונה קיבל רוג'רס גב מההנהלה מה שמראה שאכן מצבו קצת עדין. החברה המחזיקה את ליברפול 'פנווי ספורט' מארה"ב השקיעה בקיץ 80 מיליון ליש"ט ברכש והיו"ר טום ורנר אמר: "הרקורד שלנו מראה שאנחנו בעד יציבות. אנחנו עדיין מאמינים שרוג'רס הוא האיש". למרות הדברים משרדי ההימורים הציבו של רוג'רס מועמד ראשון לפיטורים העונה.

 

על החוויה בבריטניה סטדיום מול סטוק אמר רוג'רס: "אחרי ההפסד 6:1 אנחנו צריכים לזכות מחדש באמון האוהדים. היה קשה לי מאוד לשבת במהלך המשחק בו ספגנו שישייה על ספסל. זו היתה חוייה סוריאליסטית. זה כאב לי כמה שבועות. עזוב כישרון ויכולת, התמוטטנו מנטלית. היינו חייבים לחזור לחוקים הבסיסיים של איך לשחק כדורגל כדי להתגבר מחדש על מה שקרה".

 

רוג'רס. מבחן ראשון (gettyimages)

 

יחד עם זאת ליברפול מציגה היום בגדול את הרכש שלה בעיקר בהתקפה שאמור להתחיל לכבוש שערים. עונה שעברה אחרי מכירת לואיס סוארס והפציעה של דניאל סטארידג' שאמור לחזור רק בספטמבר, נפלה ליברפול מכמות הבקעה של 101 שערים לעונה ל-52 בלבד שנה שעברה. זה הגורם העיקרי לנפילה, אבל גם ההגנה הלא טובה שלה שלא חוזקה גם הקיץ בעיקר בתפקיד הבלם.

 

ליברפול תעלה היום בלי ג'ו אלן שנפצע וייעדר חודש ובלי סטארידג' שעוד לא חזר, אבל עם שחקני הרכש נתנאל קליין, ג'יימס מילנר, רוברטו פירמינו וכריסטיאן בנטקה. מול ליברפול יתייצב מגן הקבוצה לשעבר גלן ג'ונסון שישמח לנקום אחרי שהקבוצה לא חידשה את חוזהו. הוא לא שיחק בתבוסה 6:1 וכבש את שער הניצחון במשחק הראשון באנפילד. סטוק איבדה את אסמיר בגוביץ', אבל עדיין יש לה שוער מצוין ג'ק באטלנד. מארקו ואן חינקל ההולנדי אמור להיות תוספת כח חשובה לסטוק אחרי שהושאל מצ'לסי. צ'רלי אדם ינסה לנעוץ עוד מסמר בארון הקבורה של ליברפול שלא האמינה בו. ריאן שואקרוס קפטן סטוק פצוע לעוד חודשיים ובוז'אן קרקיץ' לעומתו עשוי לחזור אחרי חצי שנה.

 

סטטיסטיקה: הניצחון של סטוק 1:6 היה הגדול ביותר שלהם בפרמיירליג והתבוסה הכי קשה של ליברפול בליגה העליונה מזה 52 שנה. עונה שעברה סטוק רשמה שיא נקודות בליגה (54) ושיא ניצחונות (15).

 

סטארידג'. יחסר גם היום (gettyimages)

 

 

הרכבים משוערים:

 

סטוק: באטלנד, ג'ונסון, קמרון, מונייסה, פיטרס, ווילן, ואן חינקל, דיוף, אדם, וולטרס, חוסלי

 

ליברפול: מיניולה, קליין, שקרטל, לוברן, מורנו, הנדרסון, מילנר, לאלנה, פירמינו, קוטיניו, בנטקה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי