שנת מבחן: האם ליברפול תסתדר עם מטען הציפיות?

פירמינו. יוליך את ליברפול העונה
פירמינו. יוליך את ליברפול העונה |

שחקני הרכש רק הגבירו את הלחץ על רוג'רס ב-17:45 בספ' 1: מבחן מול סטוק

(גודל טקסט)

את העונה שעברה סיימה ליברפול ב-6:1 משפיל לסטוק. סטיבן ג'רארד במשחקו האחרון במדים האדומים כבש את השער לזכות האדומים, שגם היה אחד השערים העצובים בקריירה הנאמנה שלו במועדון. כן, כך אפשר לסכם זאת. אמנם עם ליגת האלופות, אבל ללא תואר נכסף לו מחכים כבר 26 שנים באנפילד.

 

זו בדיוק גולת הכותרת של העונה החולפת שהגיעה אחרי עונת שיא מפתיעה בה המועדון היה על סף אליפות ורק החלקה של אותו ג'רארד מול צ'לסי מנעה תואר מהאדומים שגם קרסו אשתקד בשלב הבתים של ליגת האלופות. הבלחה חד פעמית. לואיס סוארס עזב לברצלונה, דניאל סטארידג' בילה רוב הזמן בביקור אצל רופא, סטרלינג לא תפס פיקוד ובאלוטלי, נו באמת?

 

 

המייטירדס סיימו את העונה במקום השישי ויאלצו לבלות את ימי חמישי בליגה האירופית האפרורית. ברנדן רוג'רס יודע שהעונה זה אולי יהיה הצ'אנס האחרון שלו להוביל את הקבוצה להישגים (לפחות מקום בטופ 4). יורגן קלופ, ששמו הוזכר לא מעט במהלך הפגרה בהקשר של ליברפול, מתחמם על הקווים.

 


ג'רארד. עונה ראשונה בלי הסקיפר (Gettyimages)

 

מי שיצא להגנתו של רוג'רס הוא הקשר ג'ו אלן שאמר: "השחקנים אחראיים לעונה החלשה של הקבוצה. במועדון כמו ליברפול יש הרבה יותר סבלנות ממקומות אחרים, שם כבר היו מפטרים את המאמן מזמן".

 

 

 

קיץ בסימן כסף

אז כן. לא רק ג'רארד עזב הקיץ אחרי 18 עונות כסקיפר, אלא גם סטרלינג שעשה קולות של לא מרוצה ונמכר למנצ'סטר סיטי תמורת 49 מיליון ליש"ט. בכסף שהרוויחו עליו ועוד לפני זה ליברפול יצאה לשופינג שכלל את רוברטו פירמינו שהגיע מהופנהיים, דני אינגס, ג'יימס מילנר, נת'ניאל קליין, ג'ו גומס, אדם בוגדן וכריסטיאן בנטקה, שהגיע מאסטון וילה תמורת 32.5 מיליון ליש"ט.

 

"כששיחקתי עם אסטון וילה באנפילד, זו הייתה הרגשה מדהימה. יהיה מרגש לשחק שם עם החולצה האדומה", אמר בנטקה אחרי החתימה במועדון.

 


בנטקה. יצדיק את הסכום? (AFP)

 

הבלגי שכבש 42 שערים בשנתיים באסטון וילה הוסיף: "אני רוצה הודות לרוג'רס שעשה הכל כדי להביא אותי למועדון. ליברפול זה המקום הנכון בשבילי להתקדם ולהתפתח, אני שמח להיות חלק מהפרוייקט הזה". בינתיים זה נפתח עם שער מרהיב בהכנה נגד סווינדון ובליברפול מקווים שלא ייקח הרבה עד שיפרע שטרות בחוד.

 

גם ג'יימס מילנר נשמע נלהב אחרי מסע המשחקים בתאילנד ואוסטרליה: "אני מרגיש, כאילו אני משחק בקבוצה הרבה שנים. ליברפול זה מועדון ענק והמסע הזה הוכיח שיש לו קהל אדיר בכל העולם. יש לנו צוות מקצועי נהדר ואני כבר מחכה לפתיחת העונה".  

 

אם כל הכבוד לאופטימיות של בנטקה ומילנר, מבט על שחקני הרכש מראה שמלבד פירימינו, אף אחד הוא לא שובר שוויון במאבק מול קבוצות הצמרת בפרמיירליג. קרלוס באקה נחת במילאן, ממפיס דפאיי העדיף את מנצ'סטר יונייטד, אדינסון קבאני ושאר השמות הגדולים נותרו בגדר חלום. רוג'רס שוב ביצע מהפכה בסגל שעלתה למועדון 80 מיליון ליש"ט.

 


מילנר. יוסיף מימד לקישור של רוג'רס? (Gettyimages)

 

החולייה האחורית כמעט ולא התחזקה. חוץ מג'ו גומס שהגיע מצ'רלטון והפך ללהיט אצל האוהדים שהתלהבו ממנו במשחקי האימון, וגם נתנ'יאל קליין המוכשר שאמור להשכיח את גלן ג'ונסון, אבל מרכז ההגנה הבעייתי ובעיקר מרכז הקישור לא זכו לשדרוג המיוחל. דז'אן לוברן, אלברטו מורנו והחברים יצטרכו הרבה פירגון כדי להציג עוד עונה כמו החולפת. ומה לגבי הקישור האחורי? אוהדי המרסיסיידרס מקווים למחליף של לוקאס לייבה כבר שנים. אמרו להם שזה אמרה צ'אן, אבל גם הוא לא מסצ'ראנו או אלונסו הבלתי נשכחים.

 

את העונה תפתח ליברפול בסטוק (ישיר בספורט1 וב-HD החל מ-17:45), באותו מקום שבו היא חטפה שישייה. רוג'רס יודע שהוא חייב לפתוח את העונה ברגל ימין, אחרת קלופ יאלץ לקצר את החופש שלוש ולנחות באנפילד על חשבונו.

 


פירמינו וקוטיניו. הצמד שיקח את הרדס לצמרת? (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי