מזכיר נשכחות: ליברפול שוב מהמרת על חלוץ

בנטקה. יזכיר את אנדי קרול?
בנטקה. יזכיר את אנדי קרול? | צילום: האתר הרשמי של ליברפול

לצד הצלחות כמו טורס וסוארס, מספרי 9 רבים איכזבו. בנטקה יתאקלם?

(גודל טקסט)

כריסטיאן בנטקה נרכש על-ידי ליברפול מאסטון וילה תמורת 32.5 מיליון ליש"ט, סכום ההעברה השני בגודלו בהיסטוריה של האדומים. במקום הראשון לא ניצב כוכב כמו לואיס סוארס או פרננדו טורס, אלא דווקא הפלופ המהדהד אנדי קארול.

 

הדמיון בין השניים לא נגמר בסכום ההעברה. שניהם חלוצים גדולי גוף בעלי סגנון משחק בריטי קלאסי, המגיעים מקבוצת מרכז טבלה בפרמייר ליג. במרסיסייד מחזיקים אצבעות כי הבלגי, שעלה להם יותר מעלותו של אדן הזאר לצ'לסי לדוגמא, יספק תפוקה מרשימה יותר משל קארול. לא שזה כל כך קשה. בטח לא ביחס לעלות – קארול עלה 35 מיליון ליש"ט וכבש שישה שערים בלבד, או אם תרצו מעל ל-5.8 מיליון ליש"ט לשער.

 

 

על אף שקארול הוא אולי גדול הפלופים בהיסטוריה של הפרמיירליג, אילו הוא היה הפלופ היחיד בהתקפת ליברפול בשנים האחרונות, הסקאוזרס היו רואים בו עוד נתון טריוויה היסטורי מעניין וממשיכים הלאה. אלא שמאז שפרננדו טורס, שהגיע בקול תרועה וסיפק כמות יפה של שערים וגם נמכר בסכום היסטורי של 50 מיליון ליש"ט לצ'לסי, האדומים מתקשים למצוא חלוץ על אף הכסף הרב שנשפך על העמדה.

 

טורס. מזכיר נשכחות (Gettyimages)

 

נכון, מיד אחרי טורס הגיע לואיס סוארס, עוד הצלחה מקצועית ופיננסית, וחצי שנה לאחר מכן גם דניאל סטארידג', שאלמלא רגלי החרסינה שלו היה נחשב להצלחה מקצועית אדירה – אלא שהם היוצאים מן הכלל המעידים על הכלל. מאז טורס עברו בליברפול טיפוסים כמו דוד נ'גוג, כריסטיאן נמת', סאמד יאסיל, ו-יאגו אספס שעלו יחד מעל ל-10 מיליון ליש"ט ותרמו יחד תשעה שערים. כולם של נ'גוג.

 

גם חלוצים מוכרים יותר הגיעו, וכשלו כולם – מריו באלוטלי עלה 14 מיליון ליש"ט וכבש שער ליגה בודד. ריקי לאמברט עלה קצת יותר משליש מבאלוטלי, 3.85 מיליון ליש"ט, וכבש פי 2 ממנו –  2 שערי ליגה. פאביו בוריני האיטלקי עלה לליברפול 9.5 מיליון ליש"ט וכבש גם הוא שני שערים בלבד. רובי קין, שהגיע מטוטנהאם עם הילה של אוהד ליברפול מושבע, עלה 17 מיליון ליש"ט והרשית חמישה שערי ליגה.

 

גם אם נוסיף את סוארס שעלה 18.5 מיליון ליש"ט וכבש 69 שערי ליגה ואת סטארידג' שעלה 10.5 מיליון ליש"ט וכבש 35 שערי ליגה, נגלה שליברפול הוציאה מאז טורס ועד בנטקה על חלוצים ששיחקו בקבוצה כ-118.5 מיליון ליש"ט וקיבלה מהם 129 שערים. קצת פחות ממיליון ליש"ט לשער. קצת יותר ממיליון וחצי דולר לשער. או אם תרצו כ-6 מיליון ש"ח לשער. כן, כולל סוארס וסטארידג', ליברפול שילמה על כל שער שכבשו חלוציה בשבע השנים האחרונות מחיר של וילה בהרצליה פיתוח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי