מנ' יונייטד הציעה מעל 100 מיליון ליש"ט על בייל

בייל. תג המחיר שלו שובר שיאים
בייל. תג המחיר שלו שובר שיאים | צילום: Gettyimages

"הסאן": השדים האדומים נדחו פעמיים ע"י ריאל. ריו פרדיננד נגד לואיס ואן חאל

(גודל טקסט)

עיתון 'הסאן' הלונדוני חשף הבוקר (שלישי) שמנג'ר מנצ'סטר יונייטד, לואיס ואן חאל, ניסה הקיץ פעמיים לרכוש את גארת' בייל והגיש הצעות שונות מעל 100 מיליון ליש"ט כל אחת.

 

מדובר בהצעות שיא כדורגל העולמי – כידוע, ההעברה היקרה בתולדות הענף גם כך שייכת לקשר וולשי, אז נמכר בייל מטוטנהאם לריאל מדריד ב-86 מיליון ליש"ט בקיץ 2013, 101 מיליון יורו בזמנו. 

 

 

מקורבים לנשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרס, אישרו שהוא הדף את שתי ההצעות, למרות שהאינטרס שלו היה לרכוש את דויד דה חאה מיונייטד וכך לשלב את השוער בעסקת מכירת הקשר. בייל עצמו לא היה מעוניין לעזוב את הבלנקוס לשדים האדומים לפי הדיווח, זאת למרות שהיו לו עימותים עם האוהדים במדריד בשנה האחרונה. 

הטענה במחנה של ריאל מדריד היא שיונייטד פשוט הפציצה את ריאל בהצעות מטורפות על בייל במטרה לאלץ אותה לשלם 40 מיליון ליש"ט על דה חאה, למרות שנותרה לו רק שנה בחוזה – כך שבקיץ 2016 יוכל לעזוב ללא תמורה.

ואן חאל ניסה גם לרכוש את קארים בנזמה ב-50 מיליון ליש"ט ואת רפאל וראן עליו הציע 45 מיליון ליש"ט. כל ההצעות של יונייטד נדחו, שלא לדבר על הניסיון לרכוש את סרחיו ראמוס שכעת אמור לחתום על הארכת חוזה בבלנקוס. ההצעות גם מראות עד כמה מנכ"ל הקבוצה, אד וודרווד והנהלת היונייטד נותנים לוואן חאל גב בניסיון לרכוש שחקנים.

בנזמה עם וראן. ואן חאל ירה לכל הכיוונים (Gettyimages)

כתוצאה מהצעות הענק שנחשפו, כבר החלה הביקורת על התנהלות המועדון. ריו פרדיננד, בלם העבר, חושש שיונייטד מאבדת את הזהות שלה ומנסה לרכוש הצלחות בכל מחיר. בתוך שנה מאז נכנס לתפקיד רכש ואן חאל שחקנים ב-230 מיליון ליש"ט. ריו סבור שהסיבה היא שוואן חאל עדיין לא גיבש לו את ה-11 הטובים ביותר שלו ונכשל במיצוי הפוטנציאל של כמה כוכבים שהביא, כמו רדמאל פלקאו ואנחל די מאריה. 

פרדיננד אמר: "המדיניות כיום של יונייטד רחוקה מאוד ממה שהיתה בעבר. בזמנו יונייטד עם סר אלכס פרגוסון היתה מיוחדת, אבל היום הם כמו כל מועדון גדול בעולם, מוציאים המון כסף. הם מאבדים את הזהות שלהם וזה קצת עצוב". 

"ואן חאל הגיע למועדון ענק שירד מגדולתו וידע שהוא חייב להשיג יותר מאשר עלייה לליגת האלופות. ואן חאל הגיע למועדון בו הסגל היה גמור מבחינת ביטחון והוא נאלץ לעשות שינויים מהירים כדי שהקבוצה תיכנס למסלול" אמר פרדיננד על המאמן ההולנדי, "אבל עכשיו הוא בלחץ גדול לזכות בתואר או לפחות לסיים בין שני המקומות הראשונים ולהצליח להעפיל לשלבים הגבוהים של ליגת האלופות. היתה לו שנה להכניס לשחקנים את הפילוסופיה שלו ולכן כרגע אין לו יותר שום תירוצים". 

ואן חאל. יצטרך לכוון גבוה יותר מלהעפיל לאלופות (Gettyimages)

פרדיננד, שיעבוד כפרשן בערוץ הטלוויזיה BT sport, אמר שההחתמות של ויקטור ואלדס ובסטיאן שוויינשטייגר מראות שוואן חאל לא ממש חושב על העתיד ואילו כשאלכס פרגוסון החתים אותו, את כריסטיאנו רונאלדו ו-ווין רוני הוא פעל באופן חכם הרבה יותר. על יונייטד כיום הוא אומר: "יש לה פילוספיה חדשה בכל דבר. בשיטת המשחק, בשיטות האימון ובטקטיקה. יש כנראה שחקנים שלא מסוגלים לקלוט את כל המידע שוואן חאל מעביר להם ולכן הם עוזבים".

פרדיננד גם התייחס לכך שהניסיון לרכוש את סרחיו ראמוס היה נכון, אבל כי לו היה ברור מלכתחילה שהבלם משתמש ביונייטד רק כדי להשיג חוזה משופר בריאל מדריד. "לא היתה לו אף פעם כוונה להגיע באמת", אמר. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי