האם צ'מברליין סוף סוף יפרוץ בארסנל?

אוקסלייד. העונה הזו תהיה שלו?
אוקסלייד. העונה הזו תהיה שלו? | צילום: Gettyimages

למרות שפתח בסערה, בגיל 22 הכישרון הגדול עדיין תקוע. האם זו העונה שלו?

(גודל טקסט)

את העונה פתח אלכס אוקסלייד צ'מברליין בדרך המוצלחת ביותר שאפשר לדמיין. בהיעדרו של אלכסיס סאנצ'ס, הוא היה הכוכב במגן הקהילה נגד צ'לסי, הבקיע את שער היחיד והעניק לארסן ונגר ניצחון ראשון בחייו על ז'וזה מוריניו. בעוד כל הזרקורים הופנו לעברו של פטר צ'ך שערך הופעת בכורה מול האקסית המיתולוגית, גנב הקשר הצעיר את ההצגה.

 

חודש וחצי מאוחר יותר, והעסק הרבה פחות מזהיר מבחינתו. כמו בעבר, "אוקס" ממש לא בטוח בהרכב התותחנים, עדיין מחפש את שער הבכורה בפרמייר ליג, הפגין יכולת פושרת בשני משחקי נבחרת אנגליה במוקדמות היורו, וביום רביעי האחרון היה שותף להפסד המביך בפתיחת ליגת האלופות, 2:1 בקרואטיה לדינאמו זאגרב, עם מעורבות ישירה בשער הראשון שספגה ארסנל – היו שאף רשמו זאת כשער עצמי לחובתו.

 

 

מקרה מעניין הוא צ'מברליין. אולי לא שמתם לב, אבל זו כבר העונה החמישית שלו באיצטדיון האמירויות, אחרי שהגיע על תקן ילד פלא מסאות'המפטון בגיל 18, תמורת 12 מיליון ליש"ט בקיץ 2011. כנער, הוא הבקיע 9 שערים בליגה השלישית במדי הקדושים. ב-4 העונות הראשונות בארסנל המאזן העלוב מצביע על 6 שערי ליגה בלבד במצטבר. גם אם לוקחים בחשבון את הפציעות הרבות שעבר, כמעט כמו כל שחקן של ונגר, היו לו 83 משחקים, מהם 42 בהרכב הפותח, וניתן היה לצפות לתרומה התקפית טובה הרבה יותר.

 

בגיל 22, עדיין תקוע אוקסלייד צ'מברליין בגדר כשרון שעשוי לפרוח בעתיד, אבל הוא יודע היטב שהמצב לא יכול להימשך כך זמן רב. הוא טרם עמד בציפיות של עצמו, כפי שהוא העיד בגילוי לב לפני מספר שבועות. "זו הולכת להיות עונה חשובה מאוד עבורי, ואני שואף למצב את עצמי במקום בו אני צריך להיות. הרגשתי מצוין בטרום עונה, ויש לי כמה נקודות להוכיח. אני רוצה לעלות מדרגה, ולשחק ברמה הגבוהה ביותר".

 

אוקסלייד-צ'מברליין. "עונה חשובה מאוד עבורי" (Gettyimages)

 

ואולם, שאיפות לחוד ומציאות לחוד. על הפוטנציאל של אוקסלייד צ'מברליין מעולם לא היה ויכוח, אבל האם הוא מסוגל למצות אותו במערך של ארסנל? העמדה בעמדה האופטימלית שלו, באגף הימני, המתחרה הטבעי על המקום בהרכב הוא תיאו וולקוט, בוגר נוסף של סאותהמפטון, אך בפועל המצב מורכב הרבה יותר, כי הוא מושפע מהמיקום של ארון ראמזי.

 

הוולשי חייב להיות בהרכב, אבל איפה כדאי לוונגר למקם אותו. בקישור האחורי משתפים פעולה פרנסיס קוקלאן ,השחקן המשתפר של העונה שעברה, וסנטי קאסורלה היצירתי. אלכסיס סאנצ'ס ומסוט אוזיל מחלקים ביניהם את התפקיד של פליימייקר אם הם כשירים, ולכן ראמזי נאלץ לנדוד ימינה, תוך שהוא זורק את אוקסלייד צ'מברליין לספסל. מצד אחד, אין ספק שהקיצוני מהיר וטוב ממנו בעמדה ספציפית זו. מצד שני, אין גם ספק שראמזי חייב להיות בהרכב לפניו.

 

ראמזי. ונגר מעדיף אותו בהרכב (Gettyimages)

 

זהו מצב אומלל מבחינתו של אוקסיילד צ'מברליין, והוא עלול לעצור אותו גם כאשר הוא נמצא בכושר טוב. הביטחון העצמי של שחקן צעיר נפגע כאשר הוא לא זוכה לרצף משחקים בהרכב. זו הסיבה בגללה שמח הכוכב לפתוח פעמיים בהרכבו של רוי הודג'סון במדים הלאומיים. "כיף גדול לדעת שהמאמן סומך עליך. אני מודה לו על כך, וזה נותן לי הרבה כוח על המגרש", הוא אמר. מצד שני, גם הודג'סון עצמו נותר מעט מאוכזב מהיכולת שגילה אוקסלייד צ'מברליין מול סן מרינו ושווייץ, וטען כי הוא מודאג מבעיית ההתפתחות שלו בארסנל בטווח הארוך.

 

אוקסלייד בנבחרת. גם הודג'סון פחות מרוצה, בינתיים (Gettyimages)

 

המסקנה ברורה – כדי להבטיח את המקום בהרכב של אנגליה בקיץ, אוקסלייד צ'מברליין חייב לנצל את כל ההזדמנויות שנופלות בחלקו בקבוצתו, וגם לשפר מאוד את אחוז ניצול ההזדמנויות. נכון לעכשיו, ניסיונו בטורנירים הגדולים היה מתסכל במיוחד. ביורו-2012, פתח "אוקס" במשחק הראשון נגד צרפת, אבל אז ירד לספסל ולא קיבל הזדמנות להוכיח את כישוריו. למונדיאל בברזיל הוא נסע למרות שרק החלים מפציעה ברגע האחרון, וזו הסיבה בגללה לא ראה דשא כלל. גם בנבחרת הוא עדיין פוטנציאל לא ממומש.

 

אז בשבת (14:30, ספורט1), אחרי הפיאסקו בזאגרב, אין עיתוי טוב יותר לחזור למרכז הבמה. אולי אחרי שהלך לו נגד הכחולים במגן הקהילה, הוא יוכל להעמיק את המשבר של מוריניו גם בליגה?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי