זמן לסכם: סיטי בזבזה יותר מכולן, אוהדי ארסנל זועמים

ארסן ונגר. אף לא שחקן רכש אחד
ארסן ונגר. אף לא שחקן רכש אחד | צילום: Gettyimages

התותחנים מעוניינים בחקירה, ברהינו יצא למלחמה. זיו סוגר חלון

(גודל טקסט)

חלון ההעברות שנסגר אתמול באנגליה הביא איתו כמה סיפורים מוזרים. בראש נמצאים אוהדי ארסנל הזועמים על כך שארסן ונגר שוב לא חיזק את הקבוצה אפילו בשחקן אחד.

 

למעשה, ונגר הוא המנג'ר היחיד מכל הקבוצות הבכירות באירופה שלא החתים הקיץ אפילו שחקן שדה אחד והתחזק רק בפטר צ'ך, השוער שהגיע מצ'לסי. התותחנים גיששו אצל קארים בנזמה ואדינסון קבאני, אבל זה לא היה רציני וקבוצותיהם סירבו למכור – כתוצאה מכך אגודת האוהדים של ארסנל דורשת מההנהלה חקירה מיידית. לפי הפרסומים, הנהלת הקבוצה העניקה לוונגר 50 מיליון ליש"ט למטרות רכש, אבל הוא העדיף לחסוך.

 

 

סיפור נוסף נוגע לחלוץ נבחרת אנגליה ו-ווסט ברומיץ' אלביון, סיידו ברהינו שהודיע דרך הטוויטר כי לא ישחק יותר בשורות הבאגיס. החלוץ זועם על כך שלא איפשרו לו לעבור לטוטנהאם שהציעה עבורו 23 מיליון ליש"ט. הקבוצה מאיימת לקנוס אותו אחרי שברהינו צייץ: "לעולם לא אשחק יותר עבור היו"ר ג'רמי פיס". כידוע, פיס סירב לארבע הצעות עבור ברהינו בשלושת השבועות האחרונים – כולן מטוטנהאם. כעת לטוני פיוליס המנג'ר יהיה קשה להחזיר את החלוץ לקבוצה. 

 

ברהינו חיכה כל הזמן להתפתחויות כשהיה במתקן האימונים של WBA וזעם על כך שהיו"ר לא מוכן להתפשר, דבר שפגע גם בתוכניות הרכש של פיוליס. הוא צפוי להיקנס ב-25 אלף ליש"ט. הקבוצה שלפה הקיץ 36 מיליון ליש"ט על רכש וזהו שיא מועדון (בין היתר רכשה את סלומון רונדון).

 

בצ'לסי, המנג'ר ז'וזה מוריניו כועס ומתוסכל על כך שקבוצתו לא הצליחה לרכוש בלם בעל שיעור קומה כפי שרצה, כמו ג'ון סטונס למשל. הוא נאלץ להסתפק בהחתמת בלם נאנט, פאפי דג'ילבוג'י ב-3 מיליון ליש"ט למרות שניסה להחתים ברגע האחרו את בלם פ.ס.ז' מרקיניוס, אבל הקבוצה הצרפתית הדפה את ניסיונותיו.

 

הסיפור ההזוי מכל של חלון ההעברות שייך לעמנואל אדביור, החלוץ הטוגולזי של טוטנהאם שסירב לעזוב את הקבוצה למרות שהוא מחוץ לסגל וסירב גם לקבל פיצוי בתמורה לעזיבתו בסך 5 מיליון ליש"ט מכיוון שטען שקיבל אות מאלוהים שהוא לא צריך לעבור לאסטון וילה שרצתה בו. גם ווסטהאם יונייטד התאכזבה שהוא לא הגיע לשורותיה. 

 

אדביור כבר חתם על חוזה לפיו הוא מבטל את החוזה שלו בטוטנהאם, אך דקה לפני סיום חלון ההעברות הודיע שהוא חוזר בו והבהיר כי ברצונו להישאר.

 

אדביור. הולך לאיבוד בלונדון (Gettyimages)

 

בסך הכל, הקבוצות האנגליות שברו הקיץ את שיא ההעברות של חלון תחילת העונה אחרי שהשקיעו 900 מיליון ליש"ט ושברו את השיא הקודם שעמד על 835 מיליון ליש"ט. כמה נתונים ומספרים מרתקים על השוק:

 

קבוצות הפרמיירליג לא התביישו ורכשו 22 שחקנים מליגת המשנה, הצ'מפיונשיפ, אבל גם 22 שחקנים הגיעו מהליגה הספרדית והגרמנית ביחד. 

 

יותר מכל השקיעה הקיץ מנצ'סטר סיטי – 101.3 מיליון ליש"ט בניכוי השחקנים שמכרה. מדורגת שנייה באותו חישוב היא מנצ'סטר יונייטד עם 43.4 מיליון, ניוקאסל 42, צ'לסי 38.1 ווטפורד 31.6, ווסטאם 29.6, ווסט ברומיץ' 29.4, בורנמות' 23, ליברפול 22.7, לסטר 20.4, קריסטל פאלאס 18.5, אברטון 15.1, סנדרלנד 14, טוטנהאם 12.3, ארסנל 10.7, אסטון וילה 9.9, סוונזי 9.6, נוריץ' 3.9, סטוק 3.3, סאות'המפטון 3.2.

 

סטרלינג. סיטי היא שוב הבזבזנית של הקיץ (Gettyimages)

 

ולקינוח, כמובן, 10 העברות הגדולות של הקיץ בפרמיירליג:

 

1. קווין דה בריינה מוולפסבורג לסיטי – 52 מיליון ליש"ט

2. ראחים סטרלינג מליברפול לסיטי – 49 מיליון ליש"ט

3. אנטוני מרסיאל ממונאקו למנצ'סטר יונייטד – 36 ליש"ט

4. כריסטיאן בנטקה מאסטון וילה לליברפול – 32.5 ליש"ט

5. ניקולאס אוטאמנדי מוולנסיה לסיטי – 32 ליש"ט

6. רוברטו פירמינו מהופנהיים לליברפול – 29 ליש"ט

7. ממפיס דפאיי מאינדהובן למנצ'סטר יונייטד – 25 ליש"ט

8. מורגן שניידרליין מסאות'המפטון ליונייטד – 25 ליש"ט

9. האונג מין-סו מלברקוזן לטוטנהאם – 22 ליש"ט

10. באבא רחמן מאאוגסבורג לצ'לסי – 21.7 ליש"ט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי