ארסן ונגר: "אנחנו חייבים לנצח את ליברפול"

ונגר. פתח חזית נגד המייטירדס
ונגר. פתח חזית נגד המייטירדס | צילום: GettyImages

מנג'ר ארסנל עקץ: "הם יצטערו על מכירת סטרלינג" (החל מ-21:45 בספ'1)

(גודל טקסט)

אפשר לכנות את הקרב הגדול הערב בין ארסנל לליברפול מלחמת הלוזריות – הרי שהתותחנים לא זכו באליפות כבר 11 שנים, מאז 2004, וליברפול לא עשתה זאת מאז 1990. הערב השתיים חייבות לנצח כדי להיצמד למנצ'סטר סיטי שלזכותה מאזן מושלם (החל מ-21:45 בספורט1 וב-HD).

בניגוד לארסנל, גם לליברפול יש מאזן מושלם משני מחזורי הפתיחה אבל היא מבחינתה יוצאת למשחק חוץ קשה מאוד באצטדיון האמירויות. ארסן ונגר אמור לשחק עם אותו הרכב שניצח במחזור הקודם את קריסטל פאלאס 1:2. במצבת הפצועים, מתיאו פלאמיני בספק ודני וולבק עדיין לא כשיר.

מן העבר השני, בליברפול אותת דניאל סטרידג' בימים האחרונים שהוא מתאושש מהניתוח הקשה אחרי שעבר טיפול מורכב בבוסטון, אך הוא אמור לחזור רק בספטמבר. ג'ורדן הנדרסון ירד פצוע מכר הדשא אחרי הניצחון על בורנמות 0:1 וטרם ברור אם יפתח הערב. 

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, ונגר עקץ את ליברפול כשאמר: "הם עוד יצטערו על כך שמכרו את ראחים סטרלינג לסיטי. בלעדיו העוקץ של ליברפול בהתקפה לא קיים". לדעת הצרפתי, לארסנל אין מה לחשוש מכריסטיאן בנטקה, הרכש החדש של רוג'רס: "שמרנו אותו על פרופיל נמוך בגמר הגביע". הצרפתי הודה שאין לו סימפטיה לליברפול והבהיר בנדון: "הם לא רצו למכור לנו את סוארס ב-2013, אז למה שתהיה לי סימפטיה לליברפול?".

סטרלינג. באנפילד יצטערו למרות הכסף הגדול שנכנס (Gettyimages)

מנג'ר התותחנים פתח חזית גדולה עם ליברפול כשהוסיף עקיצה: "אני לא מבין למה תקפו את סטרלינג הקיץ. לא חושב שהוא עשה דרמה כל כך גדולה כמו שעשו מזה. כל העונה הוא שמר על שתיקה ולא אמר דברים טיפשיים. הוא שחקן איכותי.

 

"בשביל להצליח חייבים לנצח בבית. משחק קודם הפסדנו, כך שחייבים לנצח את ליברפול. התוצאה חשובה מאוד למרות שלא תשפיע על הזוכה באליפות, אבל הכל בראש. ניצחון יגדיל את הסיכויים שלנו" סיכם ונגר. 

אחד המאץ' אפים במשחק יהיה בין אוליביה ז'ירו שיחגוג את משחקו המאה בפרמיירליג לעומת בנטקה. ז'ירו נרכש ממונפלייה ב-13 מיליון ליש"ט ב-2012 כבש 42 שערים, ואילו בנטקה שעלה לליברפול 32.5 מיליון ליש"ט כבש 43 שערים ב-91 משחקים במדי אסטון וילה. המאזן שלו טוב משל ז'ירו, אך ונגר לא מתרשם. 

 

ז'ירו. ונגר מעדיף אותו בשפיץ (Gettyimages)

 

מי שעשוי אולי לקבל סוף סוף את ההזדמנות לשחק הוא רוברט פירמינו, ששיחק עד כה כמחליף בלבד. הוא נולד במאסיו, ברזיל, במקום בו העוני גדול במיוחד. רופא שיניים מקומי בשם מרסלוס פורטלה, כיום סוכן שחקנים ידוע, החליט שלנער יש פוטנציאל ולקח אותו תחת חסותו.

 

פירמינו גילה ל'דיילי סטאר' שתמיד חלם להיות כדורגלן והעריץ את רונאלדניו. לדבריו: "כבר בבית הספר שיחקתי רק כדורגל ולא למדתי. התגוררתי בשכונת עוני ומשפחתי היתה ענייה. רציתי שיהיה לי עתיד ושלא אדרדר לפשע". הוא נדחה בגיל צעיר על ידי סאו פאולו, אבל פיגוארנסה חטפה אותו וב-2011 הוא נמכר להופנהיים. "אני גאה להיות ברזילאי, אבל גם מוקיר את התרומה שקיבלתי מהופנהיים שעיצבה לי את הקריירה. בבונדסליגה משחקים כדורגל קשוח, מהיר, טקטי ועם שמירות הדוקות. "על כר הדשא אני מרגיש חצי גרמני חצי ברזילאי" סיכם פירמינו.

 

פירמינו. עדיין לא זכה לפתוח אצל רוג'רס (AFP)

 

סטטסטיקה: ארסנל הפסידה רק משחק אחד מ-15 אחרונים בבית מול ליברפול, ואם היא תנוצח זו תהיה פעם שלישית בלבד בהיסטוריה שזה קורה לה פעמיים ברציפות בשני משחקי הבית הראשונים של העונה. הפעם הראשונה הייתה ב-1908/9 והשנייה ב-1945/50. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי