מוריניו: "לא אפוטר מצ'לסי גם אם נסיים במקום ה-10"

מוריניו. זוכה לגיבוי מהבעלים. בינתיים
מוריניו. זוכה לגיבוי מהבעלים. בינתיים | צילום: Gettyimages

המנג'ר גם מודה: "איבדנו את ההרתעה", תחזור מול אסטון וילה? (16:50, ספ'2)

(גודל טקסט)

כמו ברנדן רוג'רס שידע כי יפוטר מליברפול ועדיין טען "אני לא מודאג", ז'וזה מוריניו חי על ענן/מתכחש למציאות/עושה הצגה/מבלף – תחליטו מה התשובה הנכונה – אחרי ההצהרה של המיוחד לקראת המשחק עם אסטון וילה היום ב-16:50 (חגיגה אנגלית ספורט2).

 

כל הפרשנים סבורים שהפסד בסטמפורד ברידג' נגד קבוצת התחתית יקרב את קיצו של המיוחד, אבל הוא הצהיר: "רומן אברמוביץ' לא יפטר אותי גם אם נסיים במקום העשירי את העונה". צ'לסי רשמה את הפתיחה הכי גרועה שלה בליגה מזה 37 שנה ועדיין למיוחד יש ביטחון בבעלים הרוסי הנחשב למפטר מאמנים סידרתי.

 

 

כשנשאל אם הוא יישאר במועדון גם אם יסיים במרכז האבלה השיב בחיוב. "כבר בתחילת העונה אמרתי שהאליפות הזאת מסוכנת. לפני שנתיים מנצ'סטר יונייטד סיימה מחוץ לארבעת הגדולים, לפי שנה ליברפול, העונה גדולה אחרת תהיה בחוץ. זו יכולה להיות צ'לסי, ליברפול, יונייטד, מנצ'סטר סיטי או ארסנל. אני לא מאמין שזו תהיה צ'לסי, אבל אמרתי בתחילת העונה שיש כאן סיכון גבוה ותהיה תחרות קשה. ידעתי שההנהלה עומדת לפרסם הודעת גיבוי עבורי. ישבתי לארוחה עם הבעלים לפני ההפסד לסאות'המפטון וידעתי מה הוא חושב עלי. הבעיה שלנו שאיבדנו את אפקט ההרתעה. אף קבוצה כבר לא חוששת מאיתנו".

 

ההיסטוריה אומרת שאברמוביץ' פיטר מנג'רים שסיימו מקום שני כמו אברם גרנט ב-2008, קרלו אנצ'לוטי זכה בדאבל ב-2009/10 ופוטר עונה אחר כך אחרי שסיים שני. רוברטו די מתאו זכה בליגת האלופות ולא שרד את פתיחת העונה לאחר מכן.

 

 

דייגו קוסטה יחזור היום לשחק אחרי עונש ההרחקה שריצה לשלושה משחקים, אבל בראניסלב איבנוביץ' הפצוע ייעדר. בצ'לסי מקווים שטיבו קורטואה יהיה כשיר עד חג המולד. בינתיים אמר מוריניו: "אני יודע שהאוהדים מחכים לראות איך נשחק כדי לדעת אם לתמוך בנו או לא. האוהדים מפעילים עלינו לחץ מיותר".

 

באסטון וילה היו שמועות שטים שרווד עשוי להיות מפוטר וברנדן רוג'רס מועמד להחליפו, אבל מנג'ר ליברפול לשעבר הודיע שהוא לא מתכוון לחזור לאמן עד קיץ 2016, ורק אז יבחן את ההצעות שיהיו לו באנגליה או מחוצה לה. שרווד הצהיר כי המכירה של כריסטיאן בנטקה פגעה קשות בקבוצה. הוא הודה שהוא לחוץ, אבל אמר שהוא בטוח שיצליח להישאר. לפי הספקולציות רק ניצחון שנראה על פניו בלתי אפשרי ישאיר את שרווד.

 

סיפורו המופלא של מרקו אמליה

 

מרקו אמליה, שוערה החדש של צ'לסי חשף שהדרך בא הגיע למועדון הייתה הזויה במיוחד: "סימסתי למוריניו ממש אחרי הפציעה של טיבו קורטואה אם הוא מחפש שוער. למזלי הייתי בר מזל והוא התקשר אליי ואמר לי: מרקו, בוא לפה ותתאמן איתנו. אחרי זה נחליט לגבייך. אח''כ הקבוצה הציעה לי חוזה ומאז אני פה ומאושר כאן" נזכר האיטלקי בן ה-33 שנים שבעברו שימש כשוער נבחרת איטליה בזכייתה בגביע העולם 2006. 


מרקו אמליה. צריך גם מזל בחיים (Gettyimages)

 

"לפני שנה הפסקתי לשחק כי רציתי להשתתף בפרויקט שנעשה בעיר שלי אבל אז קבוצות פנו אליי והחלטתי לא לפרוש. שאתה מקבל הצעה ממועדון גדול כמו צ'לסי, זה בלתי אפשרי לסרב. שיחקתי במועדונים גדולים כמו מילאן ורומא, אבל אני חושב שצ'לסי הוא באמת מועדון מאוד מאוד גדול וגם מיוחד מאוד. כרגע התוצאות שלנו לא טובות, אבל עבורי חשוב לעבוד עם הצוות ועם השחקנים כדי לחזור לנצח", אמר בראיון לאתר הרשמי של "הבלוז". 

 

"עכשיו חשוב לי להישאר עם הקבוצה ולעזור לשאר השוערים בקבוצה. אם המאמן יבוא ויגיד לי: מרקו תעלה לשחק, אני מוכן ללא בעיות. יש לי הרבה ניסיון ולקבוצה צעירה זה חשוב. אני רוצה לדבר עם השחקנים הצעירים ולעזור להם כי אנחנו יכולים לשנות את המצב", סיכם השוער הוותיק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי