ארסן ונגר: "הגיע הזמן שאוזיל יכבוש ויבשל יותר"

ונגר משקיף על אוזיל חוגג את השער השני נגד באיירן מינכן. צריך לנצל יותר מהיכולת האישית שלו
ונגר משקיף על אוזיל חוגג את השער השני נגד באיירן מינכן. צריך לנצל יותר מהיכולת האישית שלו | צילום: AFP

ארסנל תעלה זמנית לפסגה אם תנצח הערב (ספורט2 19:20) את אברטון

(גודל טקסט)

ארסנל ניצחה השבוע את באיירן מינכן 0:2, למרות שהחזיקה בכדור רק ב-27.5% מהזמן. איש לא התלונן על כך. העיתון 'מירור' כתב שאולי ארסן ונגר למד לקח חשוב לקראת המשחק היום נגד אברטון באצטדיון האמירויות (שידור ישיר בספורט2 החל מ-19:20).

 

ונגר בעצמו סיפר כי שינה את שיטת המשחק כדי לנצח את באיירן, והוא הודה כי המשמעת של שחקניו השתנתה כעת. "אנשים תמיד היו אומרים עלינו שאנחנו משחקים טוב, אבל אנחנו שבירים. בעבר שיחקנו עם פחות ביטחון, נגד באיירן יכולנו להתמודד עם ההחזקה שלהם בכדור". גם שחקן העבר רובי סאבאג' התייחס לניצחון המרשים ואמר: "ונגר לא חייב לשחק את המשחק המושלם כל שבוע כדי לקחת את הנקודות".

 

 

לא חייבים לשחק את המשחק המושלם בשביל לנצח. התותחנים חוגגים נגד באיירן (gettyimages)

 

כאמור, ארסנל תארח הערב את אברטון, שלא ניצחה אותה בלונדון ב-20 שנים האחרונות. במידה וינצחו, יעלו התותחנים למקום הראשון עם נקודה הפרש על מנצ'סטר סיטי, לפחות עד לדרבי של מנצ'סטר מחר (שידור ישיר בספורט1 וב-HD  החל מ-15:55). ונגר עקץ את העיתונאים במסיבת העיתונאים שלפני המשחק, ואמר: "אם נעלה למקום הראשון נוכיח שיש לנו את המשמעת להישאר ראשונים". לא סתם אמר זאת ונגר. לפני שתי עונות ארסנל הובילה את הליגה במשך 18 שבועות, אבל בפברואר הובסה באנפילד 5:1, איבדה גובה והודחה סופית מהמרוץ.

 

המאמן הוותיק סימן את היכולת של פטר צ'ך ומסוט אוזיל שתרמו לכך שהקבוצה רשמה שלושה משחקים ללא ספיגת שערים. בנוגע לצ'ך, ונגר לא יצא חף מביקורת מכיוון המירור: "אחרי ההופעה המדהימה של פטר צ'ך נגד באיירן, ההחלטה שלו לפתוח עם דויד אוספינה בשני משחקי ההפסד הקודמים באלופות נראית עוד יותר מגוחכת", נכתב שם.

 

ונגר לא היה צריך להשאיר אותו על הספסל במשחקים הקודמים. צ'ך חוגג עם מרטסקר את הניצחון על באיירן (gettyimages)

 

בנוגע לקשר הגרמני, המאמן אמר שנוכח העובדה שכבש מול באיירן ובישל הוא צריך להתחיל לעשות זאת יותר על בסיס שבועי. "הוא נמצא כרגע בגיל המוזהב: בין 27 ל-32. בגיל כזה אתה קולט פתאום שזה לא חשוב רק לשחק טוב, זה חשוב לנצח. כשאתה כדורגלן בן פחות מ-25 אתה חושב שתישאר כזה לנצח. בגיל 27 אותה קולט שהגיע הזמן לנצל את מה שלמדת והיעילות הופכת עבורך יותר חשובה מהיכולת האישית. לאוזיל יש יכולת מדהימה, אבל לעיתים הוא מקריב את עצמו לקבוצה".

 

הצרפתי גם גילה שביקש ממנג'ר אנגליה, רוי הודג'סון, שלא לשתף את תיאו ווקלוט במשחק האחרון של הנבחרת במוקדמות היורו נגד ליטא, שהתקיים על המשטח הסינטטי באצטדיון ה-LFF שבווילנה. "ביקשנו ממנו לשאול את וולקוט איך הוא מרגיש". החלוץ אכן לא שותף לבסוף.

 

התאמן על הדשא הסינטטי בליטא, אך לא שיחק שם. וולקוט בליטא (gettyimages)

 

מהמשחק הערב ייעדר ארון ראמזי בשל פציעה, והוא עשוי לשבת בצד במשך כחודש. הבלם גבריאל חוזר ויהיה זמין לשחק, אבל סביר להניח שקוסיילני ומרטסאקר יפתחו.

 

הטופיס מצדם מגיעים ללונדון במטרה לתקן את הרושם אחרי ההפסד המביך 3:0 בגודיסון פארק למנצ'סטר יונייטד. המנג'ר רוברטו מרטינס דרש משחקניו להתגבר על אפקט הפחד מניצחונות חוץ, אחרי שלא גברו על ארסנל 20 שנה בחוץ ועל ליברפול באנפילד 16 שנה. 

 

הרכבים משוערים:

 

ארסנל: צ'ך, בלרין, מרטסאקר, קוסיילני, מונריאל, קאסורלה, קוקלין, אוזיל, סאנצ'ס, אוקסלייד-צ'מברליין, ז'ירו.

 

אברטון: הווארד, קולמן, סטונס, ג'גיילקה, גאלווי, מקארת'י, בארי, דאולפאו, ברקלי, נייסמית', לוקאקו.

 

צפוי לעלות בהרכב הטופיז. לוקאקו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי