הברווז הצולע והרכש הקטאלוני של הטופיס

פלגריני ודאולפאו. שנת מפתח לשניהם
פלגריני ודאולפאו. שנת מפתח לשניהם | צילום: Gettyimages

הפרמיירליג חוזרת בשבת וזיו מכין אתכם לשובה. כל יום עם 5 קבוצות

(גודל טקסט)

הליגה הכי מרתקת, עם האווירה והקרבות הכי מעניינים, שמושכת אינספור צופים, ספונסרים ועיתונאים, נפתחת בשבת הקרובה (8.8) ותוכלו לראות אותה כמו כל שנה בספורט1 וספורט2.

 

לקראת פתיחת העונה, נציג לכם מדריך לפרמיירליג. למרות שהמשחקים כבר בפתח, נזכיר כי חלון ההעברות עדיין פתוח, כך שדברים עוד יכולים להשתנות. אך לא נחכה עד לתחילת ספטמבר וכבר עכשיו נתחיל נתכונן לעונת 2015/16, בכל פעם על חמש קבוצות שונות.

 

 

מנצ'סטר סיטי

הכל מתחיל ונגמר במנג'ר: מנואל פלגריני עדיין במועדון, למרות שברור לכולם שהוא בבחינת "ברווז צולע". הוא שם רק בגלל שלא נמצא מנג'ר אחר, ולא מן הנמנע שפשוט מחכים שם לפפ גווארדיולה – לו הובטחו 20 מיליון ליש"ט משכורת לעונה. רק אם פלגריני יזכה באליפות וירשום שיפור ניכר במהלך העונה הבאה הוא יישאר באיתיחד. חוזהו מסתיים בקיץ 2016.

 

הרכש הבולט: ראחים סטרלינג עשוי להיות השיחוק של סיטי. למרות ההתנהגות הדי מגעילה שלו בדרכו החוצה מליברפול, הוא הראה ניצוצות בקדם העונה ואם יתמיד בכך הוא יהפוך את להצלחה ענקית עבור הסיטיזנס.

 

סטרלינג. הראה ניצוצות בקדם העונה (Gettyimages)

 

אמרו שלום: ג'יימס מילנר עזב חופשי לליברפול אחרי שחוזהו הסתיים. האוהדים כבר מתגעגעים. סיטי אמרה גם שלום לפלופ שלה. סטבן יובטיץ' שעבר לאינטר אמר: "לא קיבלתי צ'אנס אמיתי", בעוד אדין דז'קו בדרך לרומא.

 

נקודות המפתח: יכולתו של יאיא טורה. אם יחזור לעצמו, הקבוצה תהיה שוב על הסוס. האוהדים מתפללים שסרחיו אגוארו יהיה כשיר כל העונה. אם זה יקרה, סיטי תרוץ חזק, אבל ברור לכולם באיתיחד שהם זקוקים לווינסנט קומפני שיחזור לכושר וללחוץ הרבה יותר מוקדם לכיוון המקום הראשון. סיטי עדיין מנסה להתחזק ולרכוש את קווין דה בריינה מוולפסבורג. לפי הידיעות הזאבים דורשים 45 מיליון ליש"ט על מכירתו, אבל מעדיפים לא למכור אותו כלל.

 

באו: ראחים סטרלינג – האיש הכי שנוא על ידי אוהדי ליברפול – שירוויח בסיטי 200 אלף ליש"ט לשבוע (44 מיליון), פביאן דלף מאסטון וילה, שבגד בקבוצתו ואחרי שבוע בו החליט שלא יעזוב והודיע שיהיה הקפטן של הווילה, עשה פניית פרסה, וזכה לגידופים ולכינוי "בוגד ונחש" (8 מיליון), פטריק רוברטס – קשר תוקף בן 18 מפולהאם (5 מיליון ליש"ט), אנס אונל חלוץ בן 18 מבורסספור שהושאל לגנק (2 מיליון).

 

דלף. גם ההגעה שלו לוותה במחלוקת (Gettyimages)

 

הימור: ללא ספק ברביעייה הראשונה, אליפות לא מילה גסה.

 

אברטון:

 

הכל מתחיל ונגמר במנג'ר: רוברטו מרטינס היה הצלחה מסחררת לפני שנתיים כשהגיע מוויגאן ולקח את הטופיס למקום חמישי וכמעט השיג כרטיס לליגת האלופות. אבל בעונה שעברה הייתה הרבה פחות מוצלחת. לאברטון אין את הכסף שיש לגדולות, אבל מהמנג'ר הקטאלוני ציפו להרבה יותר מאשר מקום 11 בעונה החולפת.

 

הרכש הבולט: ג'רארד דאולפאו הקטאלוני של ברצלונה היה סיפור הצלחה לפני שנתיים ובעונה שעברה חזר לברצלונה ולואיס אנריקה לא ממש התלהב ממנו ושלח אותו לעונת השאלה בסביליה. אברטון הצליחה לשכנע אותו לשוב לגודיסון פארק, הפעם בהעברה מלאה, והוא עשוי להיות אחד מכוכביה.

 

דאולפאו. שוב בכחול של אברטון (Gettyimages) 

 

אמרו שלום: הבלם הצרפתי גבה הקומה, סילביאן דסטין כבר בן 37, שעזיבתו לבורנמות' תיצור בור במרכז ההגנה.

 

נקודות המפתח: אברטון מצליחה בשיניים להשאיר עדיין את שחקניה הטובים. בינתיים כמובן. מדובר בשיימס קולמן שהיה מבוקש על ידי מנצ'סטר יונייטד ועכשיו הבלם ג'ון סטונס שצ'לסי ויונייטד רבות עליו, אך עדיין לא הצליחו לשים עליו את היד. גם העובדה שרומולו לוקאקו נשאר כנראה צריכה לעודד את האוהדים. למרות זאת שחקנים כמו טים הווארד, גארת' בארי, רוס ברקלי וארונה קונה יודעים שהם חייבים למרטינס יכולת הרבה יותר טובה משנה שעברה.

 

סטונס. צ'לסי ויונייטד בעקבותיו (Gettyimages)

 

באו: ג'רארד דאולפאו שחקן הכנף מברצלונה (4.3 מיליון ליש"ט), טום קלברלי קשר מנצ'סטר יונייטד שהיה מושאל עונה שעברה לאסטון וילה (חופשי).

 

הימור: חזרה למאבק על כניסה לעשר הגדולות. לא תצליח להיכנס לרביעייה הראשונה. אולי תתמודד על כרטיס לאירופה, ובכל אופן מקום 8 ומעלה.

 

קריסטל פאלאס:

 

הכל מתחיל ונגמר במנג'ר: אלן פארדיו הגיע באמצע העונה שעברה וחזר לקבוצה בה שיחק. הוא עצמו אמר שהוא "אלוהים במועדון" וההצלחה שלו הייתה מיידית. הוא סחב את הקבוצה לכיוון מרכז הטבלה למקום 10. הישג שנראה על פניו גדול על הפאלאס והשאלה אם יוכל לעשות זאת שוב.

 

הרכש הבולט: יוהאן קבאיי קשר פ.ס.ז' ששיחק תחת פארדיו בניוקאסל והיה להיט.

 

קבאיי. שוב עם פרדיו (Gettyimages)

 

אמרו שלום: אף אחד למעשה.

 

נקודות המפתח: אם יאניק בולאסי שחקן הכנף הנפלא מקונגו יישאר ולא יימכר, למרות ביקוש גדול, זה יהיה הישג מעולה. השאלה היא האם קבאיי יצליח לשחזר את היכולת המצוינת מניוקאסל. עם שני שחקנים כאלה בכושר טוב, פאלאס יכולה להמריא עם כדורגל התקפי ולעשות צרות לגדולות. אבל היא חייבת להשיג יותר נקודות בבית, שם ניצחה רק 6 פעמים בשנה שעברה.

 

באו: יוהאן קאביי (10 מיליון ליש"ט), פטריק במפורד חלוץ מצוין שכיכב במידלסברו עונה שעברה (השאלה מצ'לסי), השוער אלכס מקארת'י מק.פ.ר (3.5 מיליון)

 

פארדיו ובולאסי. הרבה תלוי בקשר המוכשר (Gettyimages)

 

הימור: יצליחו להיכנס לתוך העשירייה אם בולאסי יישאר ויגיע אולי חיזוק נוסף. הצפי הוא מקום 7-8.

 

בורנמות':

 

הכל מתחיל ונגמר במנג'ר: אדי האו הוא הקוסם של המועדון שהוליך אותו מהליגה רביעית לפרמיירליג, בדומה למסלול שעשתה בזמנו ווימבלדון. רק לפני שש שנים הם חששו מירידה לליגת החובבים. השאלה אם הוא יצליח להשאיר את הקבוצה בליגה. הוא הצהיר שהמודל שלו היא סוונזי סיטי של גארי מונק: "אנחנו חייבים לשמור על הזהות שלנו כמועדון". זה לא הולך להיות קל אחרי שהקבוצה רכשה שבעה שחקנים.

 

הרכש הבולט: לא ברור מה עשו ראשי בורנמות' במענק העלייה השמן שקיבלו. כיסו חובות? חוץ מטיירון מינגס המגן המוכשר מאיפסוויץ', שקבוצות כמו ארסנל וצ'לסי רצו בעבר, והחלוץ מקס גארדל, הקבוצה כמעט ולא השקיעה כסף, אך הייתה פעילה בהחתמת שחקנים חופשיים.

 

האו. מסע הקסם יימשך? (Gettyimages)

 

אמרו שלום: הקשר הסקוטי ריאן פרייזר הושאל לאיפסוויץ'. איאן הארט בן ה-37 בעבר שחקן לידס עזב חופשי.

 

נקודות המפתח: הכדורגל ההתקפי שובה העין ששיחקה הקבוצה בעונה שעברה קנה לה אוהדים רבים. אם האו לא ייבהל וימשיך לשחק כך, הוא עוד יכול להפתיע. כישרונות כמו מאט ריצ'י והארי ארטר ינסו לגנוב את ההצגה. גם החלוץ קאלום ווילסון שכבש 41 שערים בשנתיים אחרונות במדי קובנטרי סיטי ובורנמות'.

 

באו: טיירון מינג מאיפסוויץ' מגן שמאלי (8 מיליון ליש"ט), מקס גארדל מסט. אטיין (7 מיליון ליש"ט), ג'ושוע קינג חלוץ מבלקבורן (1.5 מיליון), כריסטיאן אטסו חלוץ כנף גנאי ששיחק מושאל באברטון והגיע מצ'לסי (השאלה), סילביאן דיסטין בלם אברטון בן 37 (חופשי), ארתור בורוץ', שהושאל בשנה שעברה, עבר מסאות'המפטון (חופשי), אדם פדריצ'י שוער אוסטרלי מרדינג (חופשי).

 

בורוץ'. בורנמות' זקוקה לניסיון שלו בין הקורות (Gettyimages)

 

הימור: מה לעשות, סוכנויות ההימורים לא מרחמות. שם סבורים שהקבוצה תתמודד נגד הירידה, אבל צפו הפתעה. בכל אופן זה לא יהיה יותר מחלק תחתון ומטה.

 

לסטר סיטי:

 

הכל מתחיל ונגמר במנג'ר: לסטר עשתה קאמבק מטורף שנה עברה עם המנג'ר נייג'ל פירסון. אחרי שדורגה 140 יום במקום האחרון היא ניצחה 7 מ-9 משחקיה האחרונים וניצלה מירידה. מה הפרס של פירסון על ההיחלצות? בעיטה החוצה. קלאודיו ראניירי האיטלקי מונה במקומו אחרי שבנו של פירסון הסתבך בפרשייה בה הוא ועוד שני שחקנים של הסגל הרחב הצטלמו מקיימים יחסים עם נערה תאילנדית תוך שהם מבזים אותה בהערות גזעניות. הבעלים התאילנדים של הקבוצה לא אהבו את זה ולמרות שפירסון השאיר אותם ליגה נופפו לו לשלום.

 

ראניירי, שהדריך בעבר את צ'לסי, חוזר אחרי גלות ארוכה של 11 שנה מאז פיטר אותו רומן אברמוביץ' לטובת ז'וזה מוריניו. האיטלקי, שידוע בכינוי שלו "טינקרמאן" בגלל שהיה מלך הרוטציות, פישל בענק בנבחרת יוון ולפני כן אימן בהצלחה בינונית את מונאקו, אינטר, רומא, יובנטוס, פארמה ו-ולנסיה והוא מינוי שנוי במחלוקת. יש כאלה הסבורים שהוא מבוגר מדי (63) ולא יצליח להשאיר את הקבוצה בליגה.

 

ראניירי. שוב בממלכה (Gettyimages)

 

הרכש הבולט: שינז'י אוקזקי, חלוץ נבחרת יפן עם 44 שערים בינ"ל, הגיע ממיינץ בה כבש בשנתיים האחרונות 27 שערים. הוא עשוי להיות אחת מתגליות הליגה וזו הפתעה די גדולה שלסטר שמה עליו את היד.

 

אמרו שלום: רבים שאלו עונה שעברה מה לאסטבן קמביאסו ולליגה האנגלית ועוד יותר מה הקשר ללסטר, אבל הקשר האחורי הארגנטיני היה אחד הגורמים לקאמבק המטורף של הקבוצה. הקשר החליט לעזוב אחרי שראניירי חתם. כנראה אין כימיה.

 

נקודות המפתח: ג'יימי ורדי היה אחת מהפתעות העונה שעברה וכבש בניצחון המדהים על מנצ'סטר יונייטד 3:5. גם החלוץ הארגנטיני לאונרדו אוז'ואה שווה איזכור. כמו גם השוער קאספר שמייכל, אחד מהשחקנים הדומיננטיים במועדון.

 

וארדי. הפתעת העונה שעברה (Gettyimages)

 

באו: שינז'י אוקזקי ממיינץ (7 מיליון), אנגולו קאנטה קשר אחורי מקאן (5.6 מיליון), רוברט הות' הבלם הגרמני הוותיק נרכש מסטוק סיטי אחרי שהיה מושאל בלסטר (3 מיליון ליש"ט), כריסטיאן פוקס קשר גרמני משאלקה (חופשי), יוהאן בנאלונה בלם טוניסאי מאטלנטה (לא פורסם הסכום).

 

הימור: יכולה לצלול חזרה לליגת המשנה. עשתה רכש טוב, אבל הכל תלוי בשאלה אם ראניירי מסוגל לנער את החלודה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי