עובר ושב: משחק הכיסאות של מאמני הטופ

אנצ'לוטי וקלופ מועמדים
אנצ'לוטי וקלופ מועמדים | צילום: Gettyimages

קלופ ואנצ'לוטי מועמדים לכל מקום וגווארדיולה יכול לבחור. עושים סדר

(גודל טקסט)

בכל העולם אוהבים חגים וחופשות, אבל הכדורגל אוהב אותם פחות ולמה? החגים הפכו נקודת ציון דרך לפיטורי מאמנים. תמיד שואלים את השאלה המכרעת: "האם מאמן זה או אחר יעבור את החגים?".

 

פתיחת העונה תמיד גורמת לזעזועים מפתיעים. מי שעובר את המועד הזה בשלום אמור להרגיש בטוח, אבל בשנים האחרונות דווקא אחרי המועד הזה מתחילים פיטורים סדרתיים ובליגה שלנו יש כאלוש מרגישים את הכיסא זז ובהם רוני לוי וסלובודאן דראפיץ'.

 

בחו"ל בדרך כלל מדברים על חג המולד כמועד לגורל מאמנים, אבל פתיחת העונה הנוכחית עשויה לגרום לטלטלות בקרב מאמני אירופה ולמשחק כיסאות של ממש. סקרנו לכם כמה מאותם מאמנים והשיקולים שכרוכים גם אצל המועמדים להגיע במקומם.

 

ברנדן רוג'רס אאוט: קלופ ישמח להגיע?

ליברפול של ברנדן רוג'רס מקרטעת זה לא סוד. אחרי חמישה משחקים בלי ניצחון בכל המסגרות השיגו המייטירדס 2:3 על אסטון וילה, אבל בעיתונים דווח שהמנג'ר הצפון אירי חייב לשכנע בשלושה משחקים ונותרו לו משחק נגד סיון בליגה האירופית ביום חמישי והדרבי של ליברפול ביום ראשון.

 


רוג'רס. הכיסא שלו ממש לא יציב (Gettyimages)

 

יורגן קלופ שלח מסר ברור לראשי הקבוצה "תתקשרו אלי" וכבר עורך חימום על הקווים באנפילד. אלא שקלופ סומן גם להיות היורש של פפ גווארדיולה אם זה יעזוב את באיירן מינכן בתום העונה. אז מה אתם אומרים? לעוט על הכיסא באנפילד או לחכות לענקית הבווארית. בכל מקרה התנאי של קלופ לליברפול הוא שיהיה הקובע הבלעדי בנושא הרכש.

 

סבא פלגריני מרגיש נשיפות בעורף

מנואל פלגריני היה ברווז צולע לאורך כל הקיץ. רק בגלל שרפא בניטס וקרלו אנצ'לוטי סירבו להיות על תקן של מאמנים זמניים עד שפפ גווארדיולה יגיע, הצ'יליאני שרד במסווה של חוזה חדש. גווארדיולה הכחיש שהוא סגור, ובינתיים פלגריני פתח נהדר את העונה, אך לפתע הכל קרס ועשוי לטרוף את הקלפים. סיטי הפסידה באלופות ופעמיים בליגה כולל תבוסה 4:1 לטוטנהאם שהיתה הכבדה ביותר של הסיטי מאז הפסידה לליברפול 3:0 ב-2011.

 


פלגריני. בסך הכל זמני פה (Gettyimages)

 

פלגריני נראה הדבר הכי זמני בסיטי גם אם הוא ימשוך עוד כמה שבועות או חודשים. קרלו אנצ'לוטי שנופש בקנדה עשוי לקבל הצעה שוב כי הרי אי אפשר למשוך אם המשבר יימשך כך ובייחוד לאור הרכש בדמות סטרלינג, אוטמנדי ודה בריינה, אבל העיניים נשואות ככל הנראה לעונה האחרונה של גווארדיולה במינכן. אם פלגריני יתעשת הוא עוד עשוי להיות כאן עד סוף העונה.

 

כוכב העבר, אלן שירר כתב בטורו ב'סאן': " מסתבר כשחסרים להם כמה שחקנים הם קבוצה בלי חוט שידרה. ברור שכל קבוצה נחלשת כשלוקחים ממנה את כוכביה, אבל לסיטי יש כסף וסגל רחב שאין כמעט לאף קבוצה אחרת".

 

באנגליה ראוי לציין את ז'וזה מוריניו נחלץ מעט מהקלחת שכבר ערפה את ראשו, אך אחרי ה-2:2 עם ניוקאסל, נדמה כי לא לגמרי אפשר לומר שהוא בטוח בכסאו. כן, כמה מפתיע.

 


גווארדיולה. מי לא ירצה בו? (Gettyimages)

 

התרסקות של אלופה: אלגרי בסכנה?

אחרי עונה מופלאה עם דאבל איטלקי וגמר אלופות אחרי שנים רבות, מי היה מאמין שכך תיראה פתיחת העונה של יובנטוס. בהנהלת יובה מגבים לחלוטין את אלגרי, אבל אם יובה לא תתאושש הם לא יוכלו להתעלם מהפתיחה הכי גרועה מזה 46 שנה. האיטליה גורסים שיש למאמן חודש להוכיח שהוא יכול להחזיר את הקבוצה למסלול, אחרת כבר צפויים זעזועים.

 

השוער הוותיק, ג'יג'י בופון כבר הבהיר: "אין לנו מה לדבר על אליפות השנה. חייבים קודם לסגור פערים מהקבוצות האחרות". אז אמנם טבס, וידאל ופירלו עזבו, אך לא כך קיוו בטורינו לאבד את ההגמוניה הבלתי נגמרת שלהם. קלופ פנוי עדיין, וגם אנצ'לוטי. אם עוד כמה מפחי נפש, אלגרי יתחיל להרגיש את האדמה זזה.

 


אלגרי. מרים ידיים? (Gettyiamges)

 

הדילמה של פפ: עכשיו או מקום אחר

אף אחד לא יפטר את פפ גווארדיולה. באיירן רושמה את הפתיחה הטובה שלה מזה שנים עם 21 מ-21 נק' כמו בעונת הטרבל ב-2012/13. אך נדמה כי זוהי העונה האחרונה של הקטאלוני על הקווים בגרמניה. ליגת האלופות על הפרק כאשר זכייה יכולה לשחק לשני הצדדים. או לגרום לו לרצות עוד, או לסמן תום עידן.

 

הטענות מסביב הן על שהפך את הקבוצה אמנם לאטרקטיבית, אך בגרמניה מצפים ליותר שחקנים מקומיים. אמנם תומאס מולר לוהט, לבנדובסקי בלתי עציר וגם גצה כובש, אבל יש לא מעט אוהדי באיירן שהיו מוכנים לוותר על פפ.

 

והוא מבחינתו? טרם החליט. אך אם פלגריני יפוטר, ייתכן ויחמיץ את המשרה אם לא ייעתר לה באמצע העונה. ואולי הוא בכלל בונה על יונייטד.  

 


קלופ. התגעגעתם? (Gettyimages)

 

אנצ'לוטי וקלופ שוב על הפרק

וכן יש עוד מספר מאמנים שכיסאם מתנדנד והמשרה שלהם נחשקת. רודי גרסיה ברומא אמנם הוריד את מפלס הלחץ עם ה-1:5 על קארפי, אך בבירת איטליה כבר מדווחים על מועמדות של קרלו אנצ'לוטי.

 

בגרמניה, מנשנגלדבאך איבדה את מאמנה, לוסיאן פאברה השווייצרי שהחליט לשים את המפתחות מהר. בינתיים? שני ניצחונות מהירים, אבל גם שם עשוי להגיע מאמן ברמה. קלופ כבר הוזכר לתפקיד.

 

ובריאל מדריד. אז נכון, רונאלדו ירה בצרורות, אך הביקורת על המשחק ההתקפי תחת בניטס לא ירדה מסדר היום. מעניין אם מתישהו זה יוביל לפרידה מוקדמת מהצפוי.

 

הדילמות של פפ, המועמדויות הבלתי נגמרות של קלופ ואנצ'לוטי כמעט לכל כיסא בכיר באירופה. עוד לא החל הסתיו ואנחנו כבר בקיץ מבחינת החום של השוק. התשובות? בקרוב מאוד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי