מתכון בטוח: הפסד לאברטון מוריד את החרב

רוגר'ס. זמנו הולך ואוזל
רוגר'ס. זמנו הולך ואוזל | צילום: Gettyimages

הטופיס, שהביאו בעבר לפיטורי מויס ואנצ'לוטי, מארחים את רוג'רס וליברפול

(גודל טקסט)

הדרבי ה-225 של המרסיסייד בין אברטון לליברפול יעמוד היום (15:15, שידור חי בספורט1 וב-HD) בצל מעמדו הרופף של ברנדן רוג'רס. הדיווחים באנגליה מדברים על כך שהמנג'ר של ליברפול יפוטר אם יפסיד את המשחק. ה-"סאנדי סטאר" כתב, כי מאז התיקו 1:1 מול סיון הלחץ על רוג'רס גדל, בעוד המנג'ר עצמו מתכחש לכך ואף הצהיר שהוא לא מודאג ממצבו.

לפי הדיווחים בעיתון, לפחות מחצית מדירקטריון המועדון, חברת '"פנוויי ספורט", רוצה לפטר את המנג'ר הצפון אירי. שמותיהם של קרלו אנצ'לוטי, יורגן קלופ ופראנק דה בור הוזכרו. רוג'רס הוציא 300 מיליון ליש"ט ברכש מאז שהחליף את קני דאלגליש ב-2012 וללא הועיל. 85 מיליון ליש"ט הוצאו בקיץ האחרון, אבל גם זה לא עזר. עיתון בוסני טען היום שליברפול כבר סיכמה לשלוש שנים עם יורגן קלופ ועם מאמן בוסני שיעבוד תחתיו בשם זליקו בובאץ'. 

אברטון סיימה בליגה רק פעם אחת ב-24 השנים האחרונות מעל ליברפול, אבל כעת היא מדורגת מעל ליברפול בטבלה (7 לעומת 10). לטופיס יש גם "שם" של קבוצה שגורמת לפיטורים אצל היריבה.

במאי 2011 אברטון ניצחה בגודיסון פארק 0:1 את צ'לסי וקרלו אנצ'לוטי הלך הביתה. באפריל 2014 אברטון ניצחה את מנצ'סטר יונייטד 0:2 ודייוויד מויס פוטר. האם הערב תהיה הפעם השלישית? זה לא יהיה קל מאחר ואברטון לא ניצחה ב-10 משחקים את ליברפול בחמש השנים האחרונות בכל המסגרות ותשעה רצופים בליגה. מצד שני הטופיס בפורמה ולא הפסידו כבר שישה משחקים, מאז ההפסד 2:0 למנצ'סטר סיטי. 

מויס ליד מרטינס לפני שנתיים. גם רוג'רס יגיד שלום? (Gettyimages)

לוקאס לייבה יהיה השחקן הכי ותיק בדרבי ה-225 היום למרות שנולד בכלל בברזיל. בליברפול לא יעלה לשחק אף שחקן מתוצרת המרסיסיידרס. לייבה קיבל מסרון מעודד מסטיבן ג'רארד, קשר לוס אנג'לס גלקסי, שיחמיץ דרבי ראשון אחרי 33 משחקים.

גם מרטין שקרטל ורוג'רס קיבלו מסרונים מקפטן ליברפול לשעבר שייצפה במשחק באולם הקולנוע שלו בווילה בבברלי הילס ששוויה 18 מיליון ליש"ט. 

ג'רארד. אחרי 33 משחקי דרבי על כר הדשא,  יסתפק הפעם בצפייה באולם הקולנוע הפרטי בבברלי הילס (Gettyimages)

"כשסטיבי היה בקבוצה הוא נתן לנו להבין מה אומר הדרבי הזה עבורנו", אמר לוקאס, "עכשיו גם אני יודע את המשמעות, כשאני מוריד את ילדי בבית הספר בבוקר אנשים מדברים איתי רק על המשחק".

פליפה קוטיניו הכחיש את השמועות שהוא יעזוב את ליברפול אם הקבוצה לא תצליח השנה. ניימאר וגם דויד לואיז יצאו בהצהרות כאלה, אבל קוטיניו אמר: "טוב לי בליברפול ואני מקווה שנצליח העונה. כולם יודעים שניימאר חבר שלי, אבל אני בליברפול כדי לעזור לה. אני לא שומע על דברים רעים סביב הקבוצה ומרוכז בלעזור".

ארונה קונה, שזכה בגביע האנגלי עם וויגאן אתלטיק, מקווה להביא את ההצלחה שלו בגביע האנגלי ולתרום לאברטון לזכות בתואר כלשהו לראשונה אחרי 20 שנה. ביום שני הוא כבש ועזר לנצח את ווסט ברומיץ' אלביון 2:3. "ידעתי שאני צריך להוכיח את עצמי באברטון ומה שהחזיק אותי זה התואר שלקחנו בוויגאן. הייתי פצוע הרבה זמן וזה עזר לי. מקווה להצליח עכשיו בגודיסון פארק". 

באברטון מקווים שג'ון סטונס ושיימוס קולמן יהיו כשירים למשחק. בליברפול כריסטיאן בנטקה יעבור מבחן כשירות, אבל ההערכה היא שאחרי שהחמיץ את שלושת המשחקים האחרונים הוא לא יפתח היום. דניאל סטארידג' שנח ולא נכלל בסגל לסיון יחזור להרכב. 

ההרכבים המשוערים:

אברטון: הווארד, קולמן, מורי, ג'גיילקה, גאלווי, מקארת'י, בארקלי, בארי, נייסמית', דאולפאו, לוקאקו.

ליברפול: מיניולה, מורנו, סאקו, שקרטל, קליין, לוקאס, צ'אן, מילנר, קוטיניו, אינגס, סטארידג'

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי