מי המאמן שהציל לדייגו קוסטה את הקריירה?

קוסטה באתלטיקו. הקריירה ניצלה
קוסטה באתלטיקו. הקריירה ניצלה | צילום: Gettyimages

חלוץ צ'לסי חשף ביוגרפיה: מי לא ויתר עליו? וגם: הסיפור שגרם לו לדיכאון

(גודל טקסט)

בדומה לכדורגלנים רבים שחשפו את סיפורם, גם דייגו קוסטה חשף היום (חמישי) את הביוגרפיה שלו. הספר קרוי "דייגו קוסטה – אומנות המלחמה". בין השאר קוסטה מגלה איך הרג כלב בטעות ונכנס לדיכאון וכיצד מנג'ר ווטפורד החדש ,קיקה סאנצ'ס פלורס הציל את הקריירה שלו אחרי שחזר לאימונים באיחור של ארבעה ימים.

 

קוסטה שהפך להיות אחד החלוצים הטובים בעולם מגלה בספר שנכתב על ידי העיתונאי הספרדי פראן גוליין איך הפך משחקן שהושאל מקבוצה לקבוצה לכוכב. קיקה פלורס היה המאמן שגילה אותו כשהדריך את אתלטיקו מדריד. המסע של החלוץ הברזילאי לצמרת לא היה קל ועד שנמכר לצ'לסי ב-32 מיליון בקיץ החולף עברו עליו תלאות רבות. בין היתר ב-2010 היה צריך קוסטה להתייצב למחנה אימונים של אתלטיקו מדריד, אבל איבד את הנייד שלו ולא הצליח להודיע למועדון שיגיע באיחור של ארבעה ימים. כשהגיע החליטו במועדון שנמאס להם והוא היה אמור להימכר ב-8 מיליון יורו בלבד אחרי שהגיע לאימוני תחילת העונה גם באיחור וגם עם משקל עודף. למרות כל ניסיונותיו להסביר שבסה"כ אכל ממאכליה הטעימים של אמו ולא שמר על המשקל. בקבוצה אליה חזר אחרי השאלות לסלטה ויגו, אלבסטה ו-ויאדוליד זעמו והחליטו ל"זרוק" אותו.

 

 

האיש שמאס בו בקולצ'ונרוס היה מנכ"ל הקבוצה, מיגל אנחל חיל, שטען כי לא צריך חלוץ שגם כך הושאל שלוש עונות ולא הוכיח את עצמו ועוד הגיע באיחור ועם עודף משקל. בקבוצה כיכבו אז סרחיו אגוארו ודייגו פורלאן כך שלקוסטה ממילא לא היה סיכוי, אלא שסאנצ'ס פלורס התעקש לשמור אותו. ויאדוליד לא רצתה בו חזרה, בגרנאדה טענו שמחיר של 6 מיליון יורו גבוה מדי. סראגוסה, מלאגה, חטפה, בטיס וסביליה היו מוכנות לקלוט אותו רק בהשאלה, כך שהפרופיל שלו לא היה בשמיים. אף קבוצה לא רצתה להחתים אותו על חוזה ארוך טווח. חסוס גרסיה פיטרך שהיה המנג'ר המקצועי באתלטיקו וכיום של הרקולס אמר בספר: "ידעתי שכל מי שיקנה אותו ירוויח, אבל אף אחד לא רצה לשמוע". בסופו של דבר הוא נשאר ודייגו סימאונה קטף את הפירות והצעיד אותו לצמרת העולמית.

 

 

 

בפרק אחר מספר השחקן על כך שהיה בדיכאון במשך חודש אחרי שהוא דרס למוות את הכלב שלו מסוג יורקשייר טרייר כשנסע לאחור ולא שם לב. זה קרה כשהיה שחקן של אתלטיקו. הוא הביא את הכלב שלו מברזיל למדריד, אבל דרס אותו בטעות כשהחנה את מכוניתו. "אני לא מאמין שהרגתי את הכלב שלי", צוטט השחקן. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי