השקט שלפני הסערה: מוריניו מכוון לזכייה באלופות

מוריניו. יכול לקחת את הכינוי המיוחד צעד אחד קדימה
מוריניו. יכול לקחת את הכינוי המיוחד צעד אחד קדימה | צילום: AFP

"המיוחד" החליט לשמור על השלד הקיים, ו"הפלופ" של העונה שעברה, רדאמל פלקאו, הוא הרכש הגדול

(גודל טקסט)

"אנחנו עובדים על דברים שונים. בעונה שעברה בנינו קבוצה חזקה, אנחנו רוצים להוסיף לעוצמה שלנו הרבה איכות ועל זה אנחנו עובדים באימונים"- כך אמר במהלך הפגרה ז'וז'ה מוריניו, מאמן צ'לסי ואלוף אנגליה, כשלמעשה, המטרה ברורה: זכייה בליגת האלופות.

 

אשתקד הבלוז הודחו בצורה מאכזבת כבר בשמינית גמר של המפעל היוקרתי באירופה מול פ.ס.ז', אך התאוששו וזכו בפרמיירליג ובגביע הליגה. את "המיוחד" זה לא מספק – מוריניו מחפש זכייה שלישית במפעל החשוב ביבשת לאחר שעשה זאת עם אינטר ועם פורטו.

 

 

בגזרת הרכש, עובר על הבלוז קיץ די שקט. כבר עם פתיחת החלון הבהיר הפורטוגלי כי הוא לא מעוניין לבצע שינויים דרסטיים, אלא בעיקר לשמור על הסגל הקיים. "אנחנו לא מתכוונים להשתגע. הסגל שלנו טוב ורחב, אם שחקן ילך, נביא אחד אחר במקומו. אנחנו רוצים להיות ערוכים לכל תסריט שיצוץ".

 

השחקן הכי מסקרן שהצטרף הקיץ לאלופת אנגליה הוא רדאמל פלקאו שחווה עונה מאכזבת (ארבעה שערי ליגה בלבד) במדי מנצ'סטר יונייטד. הקולומביאני הגיע בהשאלה ממונאקו וימלא את מקומו של דידייה דרוגבה שעזב ל-MLS. לכולם באנגליה ברור שמוריניו לקח הימור לא קטן כשהימר על פלקאו, שצפוי להיות המחליף של דייגו קוסטה, אלא שגם על משבצת המחליף יש לו תחרות לא פשוטה מול לואיק רמי הצרפתי.

 

"אל טיגרה" לא התבייש להודות כי נכשל בעונה שעברה ואמר לאחר החתימה: "אין עליי לחץ, אני שמח להגיע למועדון שבו כל 'הפלופים' מתקבלים בברכה, כמו שבצ'נקו וטורס" הפתיע החלוץ כשהתייחס לכוכבי העבר שכשלו בסטמפורד ברידג'. "קוואדרדו אמר לי שמוריניו טוב בלתקן דברים שבורים, אני מחכה לרוץ אחרי המגנים עבורו" הוסיף החלוץ.

 

כמובן שגם מוריניו, בדרכו שלו, הסביר את ההימור שלקח: "תמיד עקבתי אחריו. בפורטו, באתלטיקו מדריד, והוא הרשים אותי. אנחנו צריכים להחזיר לו את הביטחון ואת שמחת החיים והוא יהיה בסדר גמור".

 

פלקאו במדי הבלוז. "הפלופ" יחזק את הספסל (AFP)

 

לספסל הגיע שחקן נוסף, אסמיר בגוביץ' שהצטרף מסטוק סיטי וימלא את מקומו של פטר צ'ך כמחליפו של קורטואה בין הקורות, זאת לאחר שהצ'כי חצה את הכביש וחתם בארסנל. הבוסני הבין לאומי רק נחת וכבר הבהיר: "המטרה העיקרית היא לזכות בפרמייר ליג ובליגת האלופות. עצם זה שאני שחקן של צ'לסי זו הגשמת חלום עבורי".

 

מי שעזב את המועדון הוא המגן השמאלי פיליפה לואיז. הברזילאי לא הרשים בעונתו הראשונה וחזר לקבוצתו הקודמת, אתלטיקו מדריד. מוריניו כבר החל לחפש אלטרנטיבות ומקווה לצרף מגן בקרוב: "אנחנו מחפשים מגן שמאלי כי יש לנו רק אחד. אני לא מחפש אף שחקן אחר באף תפקיד, כל העמדות מלאות. הסגל שלנו מאוזן".

 

הסיבה שמוריניו העדיף את ססאר אספיליקווטה בחלק השמאלי של ההגנה, היא בזכות האחריות ההגנתית שלו. הספרדי מאפשר להזאר לתקוף ללא דאגות הגנתיות בעוד שלואיז הרבה לצאת קדימה ולהפקיר את ההגנה. בנוסף, אספיליקווטה הצליח להסתגל לעובדה שאצל מוריניו שני המגנים לא תוקפים בו זמנית. אספיליקווטה הבין מאוד מהר שמהגן הימני, ברניסלב איבנוביץ', הוא זה שמרבה לתמוך בהתקפה מעמדת המגן הימני ולמעשה הספרדי הוא זה שנשאר מאחור עם צמד הבלמים ומחפה על חבריו.

 

המועמד המוביל להחליף את לואיז הוא עבדול רחמן באבא, הגנאי בן ה-21 מאאוגסבורג. הבלוז כבר פתחו במגעים עם הקבוצה הגרמנית ובאבא עשוי לנחות בלונדון בשבועות הקרובים תמורת 25 מיליון יורו. מועמד נוסף הוא ג'ון סטונס מאברטון. האנגלי (21) מחוזר על ידי מוריניו כשגם מנצ'סטר יונייטד נמצאת בתמונה. צ'לסי כבר הגישה הצעה שנדחתה על ידי הנהלת הטופיס, אך לא מן הנמנע שצ'לסי תגיש הצעה משודרגת שעשויה לכלול גם מעבר של שחקן לגודיסון פארק בתוספת לכסף.

 

באבא. הגנאי הצעיר יכול לשדרג את אגף שמאל (Gettyimages)

 

מי שחשבו שייתכן ויחזור לשורות האלופה הוא מיודענו מוחמד סלאח, המצרי שהגיע לצ'לסי בינואר 2014 והתקשה להשתלב בהרכב. לאחר שנה אחת בלבד הושאל לפיורנטינה ורשם חצי עונה מסחררת במדי הוויולה –  אקס באזל כבש שישה שערי ליגה בעשר הופעות בהרכב הראשון ועזר לקבוצה מפירנצה לסיים במקום הרביעי בסרייה א' – אלא שכל זה לא הרשים את הפורטוגלי וסלאח ככל הנראה יעבור לרומא: "אני רואה את העתיד של מוחמד סלאח במקום אחר. יש לנו חמישה שחקנים בתפקיד הזה ולכן הוא לא יהיה איתנו" אמר מוריניו.

 

שני שחקנים נוספים שחזרו מהשאלה הם ויקטור מוזס ומרקו מארין. הניגרי (24) עשוי להיכלל בטרייד כחלק מעסקת ג'ון סטונס מאברטון כשגם טוטנהאם מחכה להתפתחויות ומעוניינת בשירותיו של הקשר, אך לא מן הנמנע שמוזס שהרשים במשחקי ההכנה בסופו של דבר יישאר בסטמפורד ברידג'. לעומתו, הקשר הגרמני שחזר מהשאלה באנדרלכט ככל הנראה לא ימשיך בקבוצה.

 

צ'לסי לא עשתה שינויים רבים והצליחה לשמור על השלד הקיים, בדיוק כמו שהפורטוגלי רצה. חניכיו של מוריניו נראים בשלים ללכת עד הסוף בכל החזיתות. אם זה יקרה, גם הספקנים יאלצו להודות, זו'ז'ה מוריניו הוא המאמן המיוחד בתולדות המשחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי