האם המעבר של פטר צ'ך לארסנל יביא אליפות?

צ'ך. שובר שוויון?
צ'ך. שובר שוויון? | צילום: Gettyimages

השוער פותח עונה בפרמיירליג עם התותחנים במטרה להיות שובר השוויון

(גודל טקסט)

ה-29 ביוני הוא תאריך שכל אוהדי צ'לסי וארסנל יזכרו. השוער, פטר צ'ך, עזב את הקבוצה שבה פרץ לתודעה, חתם אצל התותחנים והשלים מעבר מהבלוז ליריבה העירונית. המנג'ר של הכחולים, ז'וזה מוריניו, הודה שההחלטה לשחרר את צ'ך הייתה קשה, אבל הוא נאלץ לעשות אותה בשביל לתת לטיבו קורטואה את אפודת השוער הראשון.

 

המעבר הזה הפך את צ'ך לשחקן השישי בלבד שעובר ישירות מצ'לסי לארסנל. רצה הגורל, והמשחק הרשמי הראשון של צ'ך במדי החבורה של ארסן ונגר היה מול קבוצתו לשעבר, אותה הוא פגש במסגרת מגן הקהילה. השוער הראה שכאשר הוא על המגרש, הוא לא שומר חסד כלפי קבוצתו לשעבר וחגג זכייה בתואר ראשון עם התותחנים לאחר שגברו 0:1 על יריבתם העירונית.

 

 

הפרידה הכואבת משחקני צ'לסי והאיומים של האוהדים

קבלת הפנים שאוהדי האלופה האנגלית נתנו לצ'ך הייתה מכובדת מאוד, אבל כאשר הוכרז שהשוער עוזב זה היה נראה אחרת וחלקם אף איימו על חייו. הניסיון של צ'ך לפייס את האוהדים עם מכתב שפרסם ברשתות החברתיות ובו כתב: "בבקשה אל תשנאו אותי", לא מנע הודעות נאצה. בד בבד, אצל השחקנים התחושה הייתה קשה במיוחד. "פטר הוא אדם נהדר ושוער נהדר ואני לא שמח על עזיבתו", אמר קשר צ'לסי, נמניה מאטיץ', "הוא אחד השוערים הטובים בעולם".

 


צ'ך חוגג על הראש של צ'לסי. השחקנים מתגעגעים? (Gettyimages)

 

צ'ך חלם בילדותו להיות שוער הוקי קרח, לכן זה לא מפתיע שאף על פי שהתחיל את הקריירה שלו בתור חלוץ, הוא הפך בסופו של דבר להיות שוער. קריירת הכדורגל שלו התחילה בגיל 7 בקבוצת סקודה פלזן, לימים ויקטוריה פלזן, שם שמוכר מאוד לאוהדי מכבי ת"א. באותו זמן הקומוניזם נפל וצ'ך ראה איך המדינה שלו משתנה מקצה לקצה. אחד האנשים שהתעשרו מנפילת הקומוניזם היה רומן אברמוביץ', שיותר מאוחר ישלם עבור השוער 7 מיליון יורו בשביל להחתים אותו בלונדון.

 

"השינוי שעברה צ'כוסלובקיה הוא טוב, אבל עבור הילדים תקופת הקומוניזם לא הייתה רעה", אמר צ'ך, "היא הייתה קשה יותר עבור מבוגרים, אבל עבור ילדים המערכת הייתה טובה. הכל היה מאורגן, אז היית חייב לעסוק בספורט".

 

צ'ך הגיע למועדון הלונדוני ב-2004/5 במטרה להיות מחליפו של קלאודיו קודוצ'יני, אבל השוער נפצע במרפקו לפני תחילת העונה והצ'כי קיבל את ההזדמנות להוכיח את עצמו יותר מהר ממה שציפה. צ'ך שמר על שער נקי במשחק הבכורה שלו בפרמייר ליג מול מנצ'סטר יונייטד (0:1) ומאז לא הביט לאחור. הצ'כי ערך 333 הופעות במדי צ'לסי, מתוכן שמר על רשת נקיה ב-168 משחקים. רק לדיוויד ג'יימס, ששמר 170 פעמים על רשת נקיה מתוך 572 הופעות, יש מאזן טוב יותר מאשר לצ'כי מבין שוערי הפרמייר ליג.  

 

   
צ'ך עם תואר אחרון בצ'לסי. מכה לחדר ההלבשה (Gettyimages)

 

האכזבה של שחקני צ'לסי מעזיבתו של צ'ך מובנת. מעבר ליכולת האישית, השוער תרם רבות לאלופה האנגלית גם בפן הקבוצתי. השוער בן ה-33 זכה כמעט כל תואר אפשרי עם הבלוז, פעם אחת בליגת האלופות, פעם אחת בליגה האירופית, ארבע פעמים באליפות, ארבע פעמים בגביע האנגלי, שלוש פעמים בגביע הליגה ופעמיים במגן הקהילה.

 

יעשה את השינוי במאבק על התואר?

בארסנל ניסו להחתים את צ'ך גם ב-2004 וגם ב-2013 ולקראת פתיחת עונת 2015/16 אפשר היה לברך על המוגמר. ז'וזה מוריניו לא רצה שהשוער יעזוב ליריבה העירונית, אבל רומן אברמוביץ' האמין שלצ'ך יש את הזכות לבחור לאן הוא רוצה לעזוב, במיוחד לאור השירות הנפלא שנתן לכחולים במשך 11 שנים. ועדיין, רק כאשר הבעלים נפגש עם השוער ונתן לו את ברכתו, הוא היה מוכן לעזוב באופן רשמי.

 

הצד האדום של לונדון מאמין שצ'ך יכול להיות סוג של שובר שוויון במאבק על האליפות. "הוא אחד השוערים הטובים בעולם מאז שאני צופה בכדורגל", אמר אלכס אוקסלייד-צ'מברליין לאתר הרשמי של המועדון,  "ההחתמה שלו נותנת דחיפה עצומה לחדר ההלבשה של הקבוצה והשחקנים והאוהדים מתרגשים מהגעתו. הוא אחד שיודע איך לקחת אליפויות".

 


צ'ך. בדרך להרבה תארים? (Gettyimages)

 

צ'ך עצמו גם מאמין שהזכייה במגן הקהילה היא רק ההתחלה: "ברגע שאתה זוכה בתואר ההרגשה נפלאה ואתה רוצה להרגיש אותה עוד פעם". אחרי הצהרת הכוונות מול צ'לסי במגן הקהילה, מישהו עדיין חושב שארסנל לא תהיה חלק מהמאבק על אליפות הפרמיירליג?  ב-15:30 מול ווסטהאם (ישיר בספורט1 וב-HD), תשובות ראשונות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי