אוריגי מתחיל לממש את הציפיות שתלו בו

הכוכב העולה של אנפילד
הכוכב העולה של אנפילד |

קלופ נתן אמון והבלגי הפך לדבר החם באנפילד. ב-21:45: דרבי מול אברטון

(גודל טקסט)

בסיום העונה שעברה כשדיבוק אוריגי סיים את ההשאלה שלו מליברפול לליל הוא נבחר לנבחרת המאכזבים של הליגה הצרפתית על ידי הל'אקיפ. אוריגי שנרכש על ידי ליברפול ב-10 מיליון ליש"ט כאחד הכישרונות לעתיד של הכדורגל העולמי. צמח בליל בדומה לבלגי מבטיח אחר, אדן הזאר, והמרסיסיידרס ראו בו פרויקט עתידי והסכימו להשאילו לעונה לקבוצה בה צמח.

 

 

וילמוטס זיהה ראשון
החלוץ הצעיר נשם כדורגל בכל פינה מאז נולד. אביו מייק שיחק 120 משחקים בנבחרת קניה והיגר לבלגיה שם כיכב בגנק. בעיתונות הבלגית כתבו שמייק היה שחקן פחות מוכשר מהבן שלו, אבל היתה לו מנטליות של ווינר שכרגע חסרה עדיין לבנו הצעיר. גם שלושה מדודיו ואחיו שיחקו אף הם כדורגל. בעונת 2013/14 אוריגי הגיח לראשונה מהאלמוניות בליל והצליח להרשים את מאמן בלגיה, מארק וילמוטס.

 

המאמן הפתיע כשכלל אותו בסגל הנבחרת לקראת מונדיאל 2014 וטען: "עקבתי אחריו כל הזמן. יש לו כישרון גדול". הוא שיחק במונדיאל מבלי שהיתה לו הופעה אחת קודמת בבלגיה וכבש באת שער הניצחון מול רוסיה כשהוא הופך לשחקן הכי צעיר שהבקיע בנבחרת ה"שדים האדומים" בגביע העולמי בגיל 19, חודשיים וארבעה ימים.

 


אוריגי עם הזאר, ילך בדרכו? (Gettyimages)

 

לאחר מכן העביר כאמור עונה לא מרשימה בליל בה כבש שמונה שערי ליגה ובקיץ אוריגי הגיע לליברפול עם פרופיל לא ממש מבטיח. מהשחקן שסומן במונדיאל לא נשאר הרבה. היה ברור שליברפול רכשה עוד פלופ. כל זה נראה כעת כהיסטוריה.

 

עד שהגיע קלופ הוא היה פלופ
אצל ברנדן רוג'רס המאכזב אוריגי שיחק רק 17 דקות בליגה אם כי שותף פה ושם בגביע הליגה והליגה האירופית, אלא שאז הגיע יורגן קלופ והתמונה שונתה.

 

נכון, גם כשהגרמני הקסום הגיע למייטירדס הסך הכל של אוריגי לא היה מלבלב. אלא שאז הגיע ה-1:6 ברבע גמר גביע הליגה על סאות'המפטון בו ניפק שלושער ומאז החל לקבל קרדיט.

 


הכל השתנה, קלופ ואוריגי (Gettyimages)

 

למעשה הוא היה אמור להיות החלוץ החמישי של ליברפול ברשימה אחרי רוברטו פירמינו, כריסטיאן בנטקה, דניאל סטארידג' ואפילו דני אינגס עד שנפצע. הוא גם לא שיחק כחלוץ מרכזי אלא באגף עד שיורגן קלופ החליט לשלוף אותו כג'וקר שלו.

 

קלופ כל כך האמין בו שהחליט להמר עליו במפתיע ופתח איתו בחוד מול דורטמונד במשחק הראשון בזיגנל אידונה פארק ברבע גמר הליגה האירופית. אוריגי שחגג את יום הולדתו ה-21 ממש לפני יומיים כבש את שער היתרון.

 

הנסיקה נמשכה מול סטוק בניצחון 1:4 בליגה בו כבש צמד וגם בניצחון המדהים על דורטמונד 3:4 הבקיע עוד שער.

 


ההימור מול דורטמונד השתלם (Gettyimages)

 

אז האם נולד כוכב בליברפול? אוהדי הקבוצה מקווים שאוריגי קיבל את המפתחות לדלת הקסמים שלו בליברפול תחת קלופ. העובדה שקלופ החליט לפתוח עם אוריגי במשחק הכי חשוב בגרמניה מול קבוצתו לשעבר במקום דניאל סטארידג' אומרת הכל.

 

אוריגי מודה שהיתה לו שנה קשה בצרפת וגם בתחילת העונה הנוכחית: "היתה לי שנה נוראית, אבל היא עשתה אותי חזק יותר כשהגעתי לליברפול. ידעתי מה אני רוצה והייתי רעב להצלחה. זה לא היה קל, אבל בכדורגל אתה יכול להיבנות. כשאתה יודע שיש לך את האיכויות אתה גם יודע שרק עבודה קשה תעזור".

 

התמיכה של קלופ באוריגי לא מפתיעה כשלוקחים בחשבון שהוא ניסה להחתים אותו לדורטמונד. "יש לי צ'אנס ענק לעבוד עם מנג'ר שכולם יודעים מה האיכויות שלו וליברפול היתה תמיד מועדון שתמך בצעירים", אמר אוריגי. 

 


העלה חמישה ק"ג של שרירים (Gettyimages)

 

אחת הסיבות להצלחה של אוריגי טמונה בחדר הכושר. הוא העלה חמישה קילו של שרירים בחודשים האחרונים ובליברפול התלוצצו שצריך להחליף לו את החולצה למידה לארג'. "הביטחון יכול לעשות נפלאות לכל שחקן. כשהוא הגיע לאנפילד הכל היה אחרת. הוא היה קצת לחוץ בגלל שציפו ממנו להרבה. פציעות קטנות הפריעו לא להתקדם, אבל עכשיו תראו מה הוא עושה", החמיא קלופ.

 

קלופ סימן כוכב ודחק החוצה את כריסטיאן בנטקה שסובל מפציעה, אבל עלה 32.5 מיליון ליש"ט פי שלוש ממנו. הוא הפך במשחקו לאלגנטי יותר, אבל גם פיזי הרבה יותר. ב-21:45 (ישיר בספורט1) בדרבי ה-226 של המרסיסייד אוריגי ירגיש בפעם הראשונה מה זה דרבי בעיר ויקווה להמשיך להיות הכוכב הנולד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי