אפטר פארטי: לסטר חגגה אליפות עם 1:3 על אברטון

צפו בהנפה
צפו בהנפה | צילום: Gettyimages

צמד של וארדי ושער של קינג היו פרט שולי בחגיגה הענקית מסביב

(גודל טקסט)

אוהדי לסטר הגיעו לאיצטדיון קינג פאוור בפעם הראשונה בחייהם בתור אלופים, ולחגיגת האליפות התווסף עוד קונצרט של הקבוצה שלהם, שהביסה 1:3 את אברטון, שבעצם הגיעה רק בשביל לשמש בתור שטיח אליפות.

 

קלאודיו ראניירי נראה כמעט לא מאמין שווס מורגן הגיש לו את גביע הפרמייר-ליג להנפה משותפת. השועלים הדהימו במהלך כל העונה את כל האוהדים, הפרשנים ובעיקר המתחרות ובמשחק ההכתרה סיפקו לאוהדים שלהם חגיגה שלא תיאמן בפעם הראשונה. אולי גם האחרונה. 

 

שירים מחוץ לאיצטדיון קינג פאוור, הופעה של אנדראה בוצ'לי לפני שריקת הפתיחה, צמד וניצחון קל עד שריקת הסיום ולאחריה טקס הענקת הגביע עליו חלמו כולם. כל אחד משחקנים ניגש בתורו כדי להצטלם עם הגביע, אוהדים בכו מרוב התרגשות ביציעים ואיש לא רצה לעזוב. כן, לסטר כבר כמעט שבוע אלופת אנגליה ובמולדת הכדורגל עדיין מתקשים לעכל. עזבו מילים, ככה זה נראה. 

אוהדי לסטר חוגגים בתוך האצטדיון. טירוף (AFP)

אברטון הבינה יפה מאוד מה מקומה בהצגה, וקיבלה את השחקנים של לסטר בזמן עלייתם למגרש במחיאות כפיים סוערות באופן מסורתי. מחיאות הכפיים הללו הוסוו תחת שירת "We Are the Champions" – אנחנו האלופים, ששרו 32,140 האוהדים הנרגשים שמילאו כל פינה באצטדיון קינג פאוור.

 

עוד לפני שהחל המשחק האוהדים זכו להופעה ייחודית על הדשא של הזמר האיטלקי הנודע, אנדראה בוצ'לי, והצטרפו אליו בשירה מצמררת ומרגשת. הזמר האיטלקי מימש בכך את הבטחתו לאיטלקי אחר, מאמן לסטר קלאודיו ראניירי, שגם ערך היכרות בינו לבין השחקנים בחדר ההלבשה לפני המשחק. אוהדי לסטר לא הסתפקו רק בהבטחה הזו, ורבים מהם הגיעו הניפו שלטים מצחיקים שדורשים מגארי ליניקר לממש את הבטחתו מלפני מספר חודשים ולהגיש מהדורת חדשות כשלגופו תחתונים בלבד.

Thank you #Leicester and congratulations #LeiEve@LCFCpic.twitter.com/JCdw8S8IvW

— Andrea Bocelli (@AndreaBocelli) May 7, 2016

בוצ'לי מול הקהל המאושר (AFP)

ליניקר הוא אחד הכוכבים הגדולים בהיסטוריה של לסטר, אבל במשחק ההיסטורי נשבר שיא ההבקעות שלו בעונה. ג'יימי וארדי כבש צמד ועלה ל-24 שערי ליגה, ובכך עקף את ליניקר. חלוץ נבחרת אנגליה היה יכול להשתוות להארי קיין בראשות טבלת מלך השערים העונה, אבל הוא החטיא פנדל לראשונה העונה ושלח את הכדור לשמיים. מי שעוד כבש הוא אנדי קינג, שזכה להופעה נדירה בהרכב על חשבונו של דני דרינקווטר המושעה.

 

מאז שנוטיגהאם פורסט זכתה באליפות אנגליה ב-1978, לא זכתה אף קבוצה בתואר בפעם הראשונה, עד העונה הנוכחית. פורסט לא עצרה ולאחר הזכייה בתואר המשיכה וזכתה פעמיים ברציפות בליגת האלופות. קשה להאמין שאיש מבין אוהדי לסטר חושב שהשועלים מסוגלים לגבור על ברצלונה, ריאל מדריד, באיירן מינכן ויתר אריות אירופה, אבל מהעבר השני מי האמין שהם יכולים לזכות באליפות אנגליה?

האוהדים הנרגשים מחוץ לאצטדיון קינג פאוור (gettyimages)

הרכבים

לסטר: קספר שמייכל; דני סימפסון, ווס מורגן, מרצין וסילבסקי, כריסטיאן פוקס; אנגולו קאנטה, אנדי קינג, מארק אולברייטון (ג'רפי שלופ/67), ריאד מחרז (דיאמרה גראי/90); שינג'י אוקזאקי (ליאו אוז'ואה/62), ג'יימי וארדי.

אברטון: ג'ואל רובלס; ברייון אוביידו, מאט הרינגטון, ג'ון סטונס, לייטוס ביינס; ג'יימי מקארת'י, טום קלברלי (דארון גיבסון/63), רוס בארקלי (ליאון אוסמן/81), ארון לנון, עומאר ניאס (קווין מירלאס/64); רומולו לוקאקו.

 

החגיגה של השועלים הגיעה גם לדשא כבר בדקה השישית. אנדי קינג הרים כדור נהדר לרחבה, וארדי המשיך מהאוויר והמשיך את החגיגות והחיוכים.

 

כמה חיוכים (gettyimages)

 

הגשם התחיל לשטוף את אצטדיון קינג פאוור, אבל השועלים לא נבהלו. אנדי קינג, שהחליף בהרכב את דרינקווטר, כבש את השני בדקה ה-32 אחרי בישול נהדר של ריאד מחרז.

 

חגיגה בגשם (AFP)

 

ג'יימי וארדי קיבל בעיטה לרגל בדקה ה-64 בתוך הרחבה ונפל, השופט הצביע בצדק על הנקודה הלבנה. וארדי בעצמו ניגש לנקודה הלבנה וכבש את הפנדל השישי המוצלח שלו, וה-24 שלו העונה. וארדי היה יכול להשלים את השלושער הראשון בקריירה שלו עם עוד פנדל מוצדק בדקה ה-72, אבל הוא שלח את הכדור לשמיים. קווין מיראלס צימק בדקה ה-88.

איזו שמחה, כמה אושר (gettyimages)


אז יש גביע אליפות (gettyimages)


הבעלים המאושר קיבל גם כרטיס לאירופה (gettyimages)


וראניירי מסתכל כדי להאמין. הלו, אתה אלוף אנגליה ועוד עם לסטר (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי