בסימן לסטר: האלופות הכי לא צפויות בתולדות המשחק

רגעים מפתיעים בהחלט
רגעים מפתיעים בהחלט | צילום: Gettyimages

בלקבורן הדהימה, וולפסבורג השאירה אבק ועוד. ראניירי והשועלים לא לבד

(גודל טקסט)

לסטר השלימה את סיפור האגדות אולי הגדול בהיסטוריה של הכדורגל העולמי, בטח של הפרמייר-ליג. השועלים השאירו מאחור את כל הגדולות וקטפו תואר היסטורי בעידן הכסף הגדול – ממש לא דבר של מה בכך.

 

לרגל הזכיה המפתיעה הזו, חזרנו אחורה לעבר כמה מהזכיות המפתיעות שניראו על מגרשי הכדורגל באירופה בשנים האחרונות. עם כל הכבוד לעירוני קריית שמונה, הפתעה ענקית כשלעצמה, היא לא ברשימה. מוכנים?

 

 

בלקבורן רוברס, 1994-95
עד הסנסציה בדמות לסטר מדובר אולי באליפות הכי מפתיעה בתולדות הכדורגל האנגלי. הרוברס שינו משהו באנגליה ולמרות שליטה די ברורה של מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי, ארסנל, ליברפול ומנצ'סטר סיטי בשלל האליפויות של העשורים האחרונים – סיפור כזה אכן יכול לקרות בממלכה.

 

אלן שירר, כריס סאטון, טים שרווד והחברים עשו מסע מדהים שהשאיר את האנגלים פעורי פה, את מנצ'סטר יונייטד מאוכזבת ואת קני דלגליש לחגוג מול המועדון שהעלה אותו לגדולה – ליברפול.

 


האליפות הבלתי נשכחת של שירר את סאטון (Gettyimages)

 

וולפסבורג, 2008-09
היו אלו שנים של חוסר יציבות בצמרת הבונדסליגה. דורטמונד לא היהת בסביבה, באיירן דישדשה ומי שלקחה את כל הקופה באותה עונה היתה וולפסבורג. המועדון שבילה השנה ברבע גמר האלופות עלה מאלמוניות הרבה בזכות הממון של יצרנית הרכב, פולקסווגן שתומכת במועדון והפכה אותו לאחד העשירים בגרמניה.

 

פליקס מגאת' עמד על הקווים ונהנה מעונה התקפית מופלאה של גראפיטה הברזילאי ושל שותפו לחוד, אדין דז'קו שקפץ דרך עונה זו הישר לצמרת העולמית. השניים סיפקו יחד 54 שערי ליגה שכבדרך גם 1:5 ענק על באיירן מינכן. בעונה שלאחר מכן, הסדר שב על כנו.

 


גראפיטה והחברים חוגגים על הגב של באיירן (Gettyimages)

 

נאנט, 2000-01
לפני עידן השליטה הבלעדית של פאריס סן ז'רמן וגם לפני שבע האליפויות הרצופות של ליון, הליגה הצרפתית היתה מהפתוחות באירופה כשכמעט בכל עונה ראינו אלופה עם זהות חדשה. נאנט שעשתה זאת גם ב-1994-95 יחד עם פטריס לוקו וניקולה אאודק, השכילה לקטוף תואר אחרון לפני הכניסה לעידן השליטה הבלעדית.

 

בהקבלה לסיפור של לסטר, זו אולי האלופה הפחות נוצצת שתמצאו ברשימה, אך אוליבייה מונטרוביו, ויורל מולדובן וחלוץ בשם מראמה ויהרואה שנהג לחגוג שערים כחותר קאנו, העלו את קבוצתם לכותרות מעל ליון של סוני אנדרסון. מאז אמנם בורדו נכנסה בתווך אבל השליטה נעה בין ליון לעידן הכסף של פאריס סן ז'רמן.

 


והירואה, האיש והקאנו (AFP)

 

אתלטיקו מדריד, 2013-14
הקולצ'נרוס במסע מדהים לפסגת הצמרת העולמית וכבר חלק אינטגרלי ממועדוני העל, אך התהליך שהחל דייגו סימאונה קיבל גושפנקא עם אליפות מפתיעה שהדיחה מהכתר את ברצלונה וריאל מדריד אחרי שנים ארוכות.

 

עם סגל פחות נוצץ הוא אגר 90 נקודות, עיצב הגנת ברזל בראשות דייגו גודין, האיש שגם אמון על הנקודה היקרה בקאמפ נואו שהבטיחה את התואר. כן, היו שם טיבו קורטואה, דייגו קוסטה שהפציץ בלי סוף בדרך הבטוחה להפוך לחלוץ מבוקש וגם שחקנים צעירים כמו קוקה שבמבט לאחור היתה זו עונת הפריצה שלהם. איך שר אהוד בנאי? "השיר הזה מתחיל מכאן". אז אולי זה החל כאן, אבל החותמת לקפיצה לצמרת הגיעה בעונה הזו.

 


סימאונה מונף, "השיר הזה מתחיל מכאן" (Gettyimages)

 

שטוטגרט, 2006-07
לקחת תואר לבאיירן מינכן זה לא עניין של מה בכך, אך כמו שלסטר ניצלה גמגום של הגדולות גם שטוטגרט עשתה זאת באותה עונה. החבורה של ארמין פה זכתה בתואר השלישי בתולדותיה כשבאיירן נשארה רק רביעית.

 

מריו גומז חווה עונת פריצה עם 14 שערים והיו שם גם סמי חד'ירה, קאקאו הברזילאי, טימו הילדרברנד השוער וגם סרדאר טאסקי. מאז שטוטגרט רק חולמת על בריחה מהתחתית.

 


שטוטגרט חוגגת תואר, ניצלה את הגמגום של באיירן (Gettyimges)

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי