גן אדן: צ'לסי הביסה 0:5 את אברטון, צמד להזאר

הזאר מעלה את צ'לסי לראשות הטבלה
הזאר מעלה את צ'לסי לראשות הטבלה | צילום: Gettyimages

הבלוז עלו זמנית לפסגה לאחר שסיטי סיימה בתיקו 1:1 עם מידלסברו

(גודל טקסט)

צ'לסי נתנה הצגה אדירה בסטמפורד ברידג' עם 0:5 על אברטון וטיפסה זמנית לראש טלבת הפרמייר-ליג כשהיא מנצלת את המעידה של מנצ'סטר סיטי שסיימה ב-1:1 בבית נגד מידלסברו. אדן הזאר שהיה שחקן העונה בפרמייר-ליג ב-2015 כשהבלוז זכו באליפות ובעונה שעברה לא פגע, כבש צמד והרשית במשחק ליגה רביעי רצוף, שיא קריירה.

הבלגי הנפלא החל במסכת הכיבושים של צ'לסי בדקה ה-19 מבישול של פדרו וכעבור דקה קבע המגן מרכוס אלונסו 0:2 מבישול של דייגו קוסטה. הספרדי כבש את השלישי בדקה ה-42 מבישול של נמניה מאטיץ' ופדרו בישל להזאר את השער היפה במשחק בדקה ה-56 ואנחנו כבר ב-0:4. פדרו עצמו חתם את תוצאת המשחק בדקה ה-65. אגב הטופיס ספגו רק שמונה שערים בעשרה משחקים עד כה.

מנצ'סטר סיטי – מידלסברו 1:1 

פפ גווארדיולה פגש על הקווים את אייטור קראנקה, שניהם נחשבו ליריבים מרים בימיהם בלה-ליגה אז הקטלוני אימן את ברצלונה ואילו קראנקה שימש אז כעוזרו של ז'וזה מוריניו בריאל מדריד. בין הקורות של בורו פתח ויקטור ואלדס, שגם לו יש היכרות מוקדמת עם פפ ובחוד של העולה החדשה התייצב אלבארו נגרדו לדרבי פרטי מול הסיטי, ששחררה אותו לפני שנתיים.

סיטי שלטה לאורך כל המשחק אך התקשתה מול ויקטור ואלדס עד הדקה ה-43, אז סרחיו אגוארו כבש את שערו השמיני העונה בליגה אחרי מסירה נהדרת של קווין דה בריינה. בתוספת הזמן מרטן דה רון נגח פנימה את שער השוויון הדרמטי ודאג לחלוקת הנקודות.


גווארדיולה פוגש את קראנקה על הקווים (Gettyimages)
 

מידלסברו עם 11 נקודות מתרחקת מעט מהקו האדום והיא כבר במקום ה-14. מנצ'סטר סיטי יכולה למצוא את עצמה רביעית בסיום המחזור אם ארסנל, ליברפול וצ'לסי ינצחו את המשחקים שלהם.

הרכבים:

מנצ'סטר סיטי: קלאודיו בראבו, פבלו סבאלטה, אלכסנדר קולארוב, ג'ון סטונס, גאל קלישי, פרננדיניו, אילקאי גונדואן (נוליטו 75), דויד סילבה, חסוס נבאס (אלש גרסיה 86), קווין דה בריינה, סרחיו אגוארו (קלצ'י איהנאצ'ו 90).

מידלסברו: ויקטור ואלדס, אנטוניו בארגן, בן גיבסון, קאלום צ'יימברס, ג'ורג' פרינד, אדם קלייטון, מרטן דה רון, סטיוארט דאונינג (ויקטור פישר 78), אדם פורשואו, אדאמה טראורה (כריסטיאן סטואני 90), אלברו נגרדו.

מהלך המשחק:

סיטי, כפייבוריטית ברורה של המשחק, פתחה טוב יותר, אבל לא הצליחה לאיים על השער של ואלדס בדקות הראשונות. רק בדקה ה-25 התקפה מהירה, שבסיומה אגוארו מצא את דה בריינה ברחבה, סיכנה את שער האורחים לראשונה. הבלגי היה קרוב לכיבוש, אבל בעט סמוך לקורה.

ויקטור ואלדס נכנס לזון. תוך שלוש דקות הספרדי עצר שתי בעיטות מסוכנות של אגוארו וסילבה. השער המיוחל הגיע בדקה ה-43, דה בריינה בכדור רוחב בין השוער לקו ההגנה מצא את אגוארו והארגנטיני דחק מחמישה מטרים פנימה. לקראת המחצית נבאס הדביק כדור לקורה והקבוצות ירדו להפסקה ביתרון של 0:1 למנצ'סטר סיטי.


אגוארו מצליח להכניע את ואלדס (Gettyimages)

המחצית השנייה נפתחה עם שני מצבים של האורחים: נגרדו ופורשואו נעצרו על ידי בראבו. חניכיו של גווארדיולה הרגיעו את המשחק וחיפשו לשמור על התוצאה. אגוארו, מצידו, היה יכול להשלים צמד, אבל בדקה ה-85 בעט ברשלנות מעל השער אחרי עבודת הכנה נהדרת של חסוס נבאס.

לקראת הסיום גווארדיולה ביצע מספר חילופים על מנת לשמור על הכוכבים שלו והוציא את גונדואן ואגוארו. אבל דווקא בתוספת הזמן התקפה נדירה של מידלסברו הסתיימה בשער שוויון של דה רון. הקשר ההולנדי התמקם לפני קלישי ונגח פנימה מחמישה מטרים אחרי ההגבהה של פרינד מהאגף השמאלי. שער ראשון במדי מידלסברו לדה רון ו-1:1 בסיום.


דה רון כובש לראשונה בפרמייר-ליג  (Gettyimages)

משחקים נוספים:

בורנמות' – סנדרלנד 2:1 (גוסלינג 11 – אניצ'בה 33, דפו 74)

ברנלי – קריסטל פאלאס 2:3 (ווקס 2, גודמונדסון 14, בארנס 90+4 – וויקהאם 60, בנטקה 81)

ווסטהאם – סטוק סיטי 1:1 (אנטוניו 65 – קרקיץ' 75)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי