המהפכה פה: מוריניו ימכור את בלינד ומאטה

פעם שנייה שמוריניו נפטר ממנו. מאטה
פעם שנייה שמוריניו נפטר ממנו. מאטה |

מנג'ר יונייטד דיבר על המאבק עם פפ: "זה לא יהיה כמו בליגה הספרדית"

(גודל טקסט)

לאחר הסאגה שנמשכה כל כך הרבה זמן, מאמן מנצ'סטר יונייטד החדש ז'וזה מוריניו התחיל לעבוד. הפורטוגלי ערך ביקור ביום שני במחנה האימונים של השדים האדומים מלווה במנכ"ל אד וודוורד, ובמקביל אמצעי התקשורת באנגליה מתחילים להתמלא בדיווחים על כך ששני השחקנים הראשונים שהפורטוגלי מתכנן להיפטר מהם הם חואן מאטה ודיילי בלינד.

 

בעוד שמכירתו הצפויה של מאטה לא הפתיעה איש, באנגליה הורמו לא מעט גבות לגבי הרצון של מוריניו למכור את בלינד. שחקן ההגנה נחשב לשחקן מוכשר במיוחד והיה אחד הפייבוריטים של המאמן הקודם, בן ארצו ההולנדי לואי ואן חאל, שהשחקן הראשון אותו הנחית באולד טראפורד היה בלינד תמורת 14 מיליון ליש"ט. בלינד אינו שחקן הגנה מהסגנון האהוב על מוריניו, שמעדיף בלמים גבוהים וחזקים, דוגמת קורט זומה מצ'לסי או רפאל וראן מריאל מדריד.

 

 

בלינד, שכנראה הרגיש לאן נושבות הרוחות, התראיין לתקשורת ההולנדית במהלך מחנה אימונים של נבחרת הולנד, והגן על ואן חאל: "תמיד עבדתי טוב איתו, והיה מצוין אם היינו ממשיכים לעבוד עוד יותר. הוא לא זכה ליחס ראוי בחצי השנה האחרונה, אני חושב שמאמן כמוהו שהשיג כל כך הרבה בכדורגל ראוי ליחס טוב יותר".

 

הרגיש את זה מגיע? בלינד עם ואן חאל (gettyimages)

 

לגבי מאטה כאמור לא מדובר בהפתעה. כאשר מוריניו אימן את צ'לסי, הוא דחף למכירתו של הספרדי אותו הוא לא מעריך, וזה אכן נמכר למנצ'סטר יונייטד של דיוויד מויס תמורת 33.5 מיליון ליש"ט, למרות שרק חצי שנה לפני כן נבחר לשחקן העונה בפרמייר-ליג. בתוך כך, מי שצפוי להמשיך במועדון הוא הקשר מייקל קאריק, שקיבל הצעה להאריך את חוזהו בעונה נוספת.

 

מוריניו: "אם אני אריב את פפ מישהו אחר יהיה אלוף"

מוריניו בינתיים לא נח וערך גיחה קצרה למולדתו פורטוגל. בהרצאה שנשא בקורס מאמנים שמתקיים בליסבון, הסביר המיוחד כי היריבות בינו לבין פפ גווארדיולה, שיאמן את מנצ'סטר סיטי, לא תהיה כמו היריבות ביניהם כאשר אימנו את ברצלונה וריאל מדריד.

 

איך זה ייראה? מוריניו וגווארדיולה (gettyimages)

 

"מה שהיה בעבר לא יאפשר לי להיות תמים", הסביר מוריניו. "במשך שנתיים פפ ואני התמודדנו בליגה שבה כל פעם מישהו אחר מאיתנו זכה באליפות. בסיטואציה כזו יש היגיון במאבקים אישיים כי הם משפיעים על דברים. אבל אם בפרמייר-ליג אני אתמקד במאבק ביני לבין פפ ובין שתי הקבוצות ממנצ'סטר, מישהו אחר יזכה באליפות. ארבע קבוצות שונות זכו באליפות באנגליה בארבע העונות האחרונות". מלבד זאת, מוריניו שמר על עמימות בנושא החתמה אפשרית של המלפפון הלוהט של הקיץ, זלאטן איברהימוביץ': "החברים הטובים שלי תמיד מהללים אותי", השיב בחיוך לשאלה מהקהל.

 

למוריניו ולגווארדיולה יש היסטוריה ארוכת שנים. בהתחלה הם היו בקשר טוב כאשר מוריניו שימש כעוזרו של בובי רובסון בברצלונה, שם שיחק גווארדיולה. אולם שנים רבות לאחר מכן, כאשר המיוחד אימן את ריאל מדריד, שררה איבה מרה בינו לבין פפ, שאימן את ברצלונה. בין השניים התנהלה מלחמת מוחות שכללה התבטאויות בלתי פוסקות מצד שניהם, ופעם אחת גווארדיולה אף נפל בלשונו בתגובה לעוד פרובוקציה מצד מוריניו, וקילל אותו במהלך מסיבת עיתונאים. 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי