השחקן היקר בהיסטוריה: פול פוגבה חתם ביונייטד

הסאגה הארוכה הגיעה לסיומה
הסאגה הארוכה הגיעה לסיומה | צילום מסך

השדים שילמו ליובה כ-110 מיליון יורו עבור הקשר, שאמר: "זה המועדון הנכון בשבילי"

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד שברה את שיא ההעברות בכדורגל העולמי אחרי שהודיעה רשמית על רכישתו של פול פוגבה מיובנטוס. סכום ההעברה אמנם לא פורסם רשמית על ידי השדים האדומים, אבל העסקה הזאת תעלה להם בשלב הראשון כ-110 מיליון יורו – סכום שאף עשוי לגדול במקרה של הצלחות שונות.

 

"אני מאוד מאושר לחזור ליונייטד", אמר הקשר הצרפתי לאחר שחתם ל-5 שנים והוסיף: "תמיד היה למועדון הזה מקום מיוחד בלב שלי ואני באמת מחכה בקוצר רוח לעבוד עם ז'וזה מוריניו. נהניתי מאוד ביובנטוס ויש לי משם זכרונות נהדרים, אבל אני מרגיש שזה הזמן הנכון לחזור לאולד טראפורד. זה המועדון הנכון בשבילי כדי להשיג את כל הדברים שאני רוצה בכדורגל".

 

REUNITED: https://t.co/VFkDJ05zuf#POGBACKhttps://t.co/y68rpT0dob

— Manchester United (@ManUtd) August 8, 2016

 

I didn't finish what I started here. – Paul Pogba #POGBACKhttps://t.co/aLiFMo9Ete

— Manchester United (@ManUtd) August 9, 2016

 

מאמנו החדש, מוריניו, סיפר: "פול הוא מהשחקנים הטובים בעולם והוא יהיה דמות מפתח בקבוצה הזאת. הוא מאוד צעיר ורק ימשיך להשתפר. יש לו הזדמנות להיות הלב של הקבוצה הזאת בעשור הקבוצה ומעבר לכך".

 

פוגבה, כאמור, הופך בכך לשחקן היקר בהיסטוריה, כשהשדים האדומים מנפצים את השיא ששילמה ריאל מדריד לטוטנהאם בקיץ 2013 (101 מיליון יורו) עבור גארת' בייל, ומשיבים אל שורותיהם את הקשר הצרפתי בן ה-23.

 

בכך מסתיימת סאגה ארוכה מאוד, הרבה הרבה יותר מהרגיל. כידוע, ב-2009 פוגבה כבר עבר למנצ'סטר יונייטד כקשר מבטיח בן 16. אחרי מספר שנים בנוער ובקבוצת המשנה, אלכס פרגוסון לא העניק לו את ההזדמנויות להן ציפה ובקיץ 2012 הוא החליט לעזוב ליובה, ששילמה פיצוי מינימלי עבורו.

 

כבר לבש אדום. פוגבה (GettyImages)

 

אחרי שלוש הופעות בלבד בבוגרים של יונייטד, מיד עם מעברו לטורינו התבסס פוגבה כשחקן מוביל. בארבע עונות באיטליה הוא רשם 178 הופעות (בכל המסגרות), בהן כבש 34 שערים. עימו, יובנטוס זכתה בארבע אליפויות רצופות, שני גביעים והגיעה לגמר ליגת האלופות ב-2015.

 

מי שהיה אז, ונותר גם היום, גורם מכריע בכל הקשור לגורלו של פוגבה הוא סוכנו – מינו ראיולה. פרגוסון תקף את ראיולה על התנהלותו ב-2012, שלפי הדיווחים גזר קופון שמן במיוחד על המעבר שנע בסביבות ה-15-20 מיליון יורו.

 

ארבע שנים מוצלחות. פוגבה ביובנטוס (GettyImages)

 

פוגבה הוא הרכש הרביעי הקיץ של ז'וזה מוריניו. המנג'ר הפורטוגלי, שהחליף את לואי ואן חאל, הצהיר כי הוא זקוק לארבעה שחקנים בעמדות קריטיות כדי שיוכל "לנשום". אחרי שהחתים את אריק ביילי (ויאריאל), הנריק מחיטריאן (דורטמונד) וזלאטן איברהימוביץ' (פ.ס.ז'), הוא השיג את הרכש הרביעי לו ייחל כל כך. 

עוד באותו נושא: אלכס פרגוסון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי